- 956 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
SENİN DÜNYAN NE RENK?
___________SENİN DÜNYAN NE RENK?_________
Kalabalıklar içindeyken yalnızlığın arefisende gezinirken başım önümde,tek başına kalmak ne kalabalıkmış oysa,sadece boş boş bakışlar,manasız adımlar,ne nereye gittiğini bilen,nede nereden geldiğini,bu sokak çıkmaza mı çıkar,her gün gördüğüm ayrı yüzler,tanıdık değil buralar,köşeye ne zaman diktiler o gökdeleni,ya o yılların bakkalı,manavı,kasabı neden yok yerinde.
...Kayıtsız ve korkusuzca oynayan çocuklara ne oldu peki,kapılar kapalı,pencereler panjurlu,hatta ihata duvarları yetmemiş,tel örgülerle sağlamlaştırılıp girişlere konan güvenlik kulübeleri,yüzlerde bir resmiyet,soğuk manasız maskeli ötelenen sözcükler..
...Tabelalar ecnebice,yiyecekler dondurulmuş,müşteriler kandırılmış,vıcık vıcık yağ içinde yüzen yiyecekler,özenti mekanlar,ruhsuz,kimliksiz hoş geldinizler,ahh nerede o beyefendi,hanfendi;efendim afiyettesiniz inşallah temennileri...
...Martıların sesi bile değişmiş,bayatlamış ekmekler,katkıya batmış şekerlemeler,yapaylaşmış bilumum pasta börekler,meyveler dünden fabrikasyon,dometesler kankırmızı tadı tuzu kötünün bile kötüsü,kapkacak plastik,sular kanserojene abone.
...Duygular renksiz,aşklar sahte,arkadaşlıklardan saygı-sevgi göç etmiş,her şey çıkara atıf.
...Bu kadar değişimin sancısı sarmışken kanımızın son damlasına kadar,eskiden kalma güzellikler yerini,yeninin sadece madde dağlarına bırakmışken kendini,hızla dönen acımasız kapitalist düzenin çarklarına düşmüşken insanlar,nasıl mutlu olsunlar ki demi...
...Kimliksiz siyaset,ilkesiz yaşam,onursuzca dayatılan sözüm ona her ne varsa kendisi beş para etmez,pahasına güç yetmez dayatılan her ne varsa,söküp atamadığımzadndır sülük gibi benliğimize yapışmış her ne varsa,daha çook hayıflanacağız vesselam.
...Kendisi kazara doğmuş,her sözü sürç-i lisan,ağzından bal,kalbinden necaset damlayan ikiyüzlü bukelumunlara değer vermeye devam ettiğimiz sürece bu gemi yol almaz kudurmuş okyanusta...
...Söz çok lakin anlayan az,seçenek gırla fakat seçenler azınlıkta,kötülerin cesareti iyilere galebe,yavuz hırsızlar ev sahibine kendi evini satmakta.
...Tabiki karanlıklar çıkacak aydınlık bir sabaha,elbetteki yağmurlar yağacak,doğa cömertliğini segileyecek herkese,asıl sen ne yapacaksın,hala devam mı edeceksin at gözlüğü ile dünyaya bakmaya.
...Beyazın daha beyaz,mavin daha mavi olsun,hep yüzün gülsün istiyorsan;çıkar ne kadar maske varsa üzerinden,sıyrıl her şeyden atalet adına neye sahipsen,dahada karanlığa kalmak istemiyorsan yak bir mumda sen.
...Aydınlık zanettiğin sahte bir ışık,hem senin için yakmadılar onu,işleri bitince söndürecekler,belkide kanını emmek için kandırıyorlar seni,karanlığa gömüldüğünde yer gök seni öldürecekler,beni öldürecekler,sevdiğimiz her ne varsa her şeyi yerin yedi kat dibine gömecekler.
Yunus Ça./ 16/08/2014 01/51 İst.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.