- 2451 Okunma
- 13 Yorum
- 3 Beğeni
SANAL YALANCILAR
Sanal hayatımızın gerçeği oldu , bu inkâr edilemez.Bazı kişiler ,reelden daha çok sanalda vakit geçiriyor.İnsanlara ulaşabilmenin, sesini duyurabilmenin en kolay , en kestirme ve en hızlı yolu,sanal dünya.
Sanal dünyayı hayatının ayrılmaz parçası yapanlar, gerçekle- sanalı ayırt edemez duruma gelmişler.Bu durumdan da en çok zarar görenler çocuklarımız ve gençlerimiz.Yürürken ,konuşurken,metroda ,otobüste yemekte ve vapurda, gençlerin ellerinde modern telefonlar. Başlarını telefona gömmüşler, dünya ile irtibatları kesilmiş.
’Hava çok güzel,oyun oynamaya parka götüreyim seni’ diyen anneannesine sekiz yaşındaki çocuk ’lap- topumu da alabilir miyim ’diyorsa, durumun ne kadar ağır olduğu anlaşılır sanırım.
Gerçek yaşamda iki lafın belini bükemeyenler, sanalda ahkâm kesiyor.Facebooktan alıntılarla, pardon ç/alıntılarla herkes şair ,herkes yazar demeyeceğim, genelleme yapmadan, durumun ciddiyetini açıklamaya çalışıyorum.
Şarkılardan alınmış sözler , facebooktan alınmış kısa notlar, sahibi tarafından kullanılmayan bloglardan çalınmış şiirleri okurken’ harika çok güzel ’diyen kişilere bu sözlerim.Kendine ait şiirlerle sitelere şiir yazan , amacı sadece şiir yazmak ve okumak olan kişilere de hiç bir neden yokken saldıran ve seçki almak uğruna ,yönetime’’ bu şiir çalıntı ’’diyen bazı densizlere söylenecek çok söz varken ben kısa geçiyorum.
Sanal dünyada bazıları kral ve kraliçe.Dede , anneanne ve babaanne olacak yaştakiler de hep genç. İlköğretim diploması olanlar ,master yapmış yurt dışında..Bazıları da doktor öğretmen mühendis.TÜRKİYE’de yaşadığı halde bazı vatandaşlar , yurt dışında oturuyor .
Arada sitelere baktığınız zaman, bu doktor mühendis olduğunu söyleyen kişilerin , sürekli sayfada olduğunu görürsünüz. Günde iki şiir asarlar ve onlarca kişiye yorum yazarlar.
Derste veya işte olması gereken saatte , sitelerde ne aradığını, neden işinin başında olmadığını ,hiç kimse sorgulamaz.
Sınıf öğretmenlerinin işi zordur.İlk üç saat temel dersler var. Beden eğitimi müzik din dersi ve yabancı dil derslerine branş öğretmenlerinin girdiğini düşünsek bile, bu boşluk bir ders saati ile sınırlıdır.Küçük yerleşim birimlerinde branş öğretmeni olmadığı için, bu derslere de sınıf öğretmeni girer.Sürekli bu kişilerin sayfasına yorum yazan arkadaşlardan biri çıkıp da ’sen öğretmen olduğunu iddia ediyorsun, ama ders saatlerinde bile sitede yorum yazıyor ve şiir asıyorsun’ diye sorgulamaması da çok ilginç.Bu öğretmen olduğunu iddia eden bayan (erkek) milli eğitim bakanının adını yazarak onunla dalga geçen birine ’o kim’ diye soruyor.Bakanını tanımayan bir öğretmen..
Sitelerde bir günde, en az üç yüz şiir asılıyor.Sitelere her gün onlarca kişi üye oluyor, bazıları rumuzla, bazıları sahte isimle, bazıları da gerçek kimliklerinle.Bazı kişiler ,en az on tane sahte rumuzla üye oluyor ve kendi sayfalarına beğeni bırakıyor ’çok güzeldi bu okuduğum, çok beğendim arkadaş bunu paylaşabilir miyim facebook sayfamda ’diye anlamsız cümleler kurarak ,okuyanları kandırdıklarını sanan bu sanalın sahtekârları sadece kendini kandırıyor.
Şiir yazmak için diploma gerekmiyor elbet.Şiirin mektebi de yok. Emek verilmiş her şiir değerlidir.Ama kendine ait sözlerle, çalmadan, yazılanlar kıymetlidir. Çalmanın adı ’esinlenme’olmuş bu günlerde.
Okumuyoruz ,okumasını sevmiyoruz.Okumadan on saniyede on kişiye beğeni bırakanları görüyoruz.
Okuyun lütfen.Okumadan ,içeriğini görmeden yorum yazmayın.Bir şiiri okumak anlamak ve yorum yazmak, on beş dakikanızı alır. Her on saniyede on beş beğeni bırakan, kopyalama yöntemiyle, hep aynı sözlerle yorum yazanlar , el insaf diyorum.
.Biz gençlere bir şeyler öğretirken, onlardan yüzlercesini öğreniyoruz.Öğrenmenin yaşı yok demiştim birine , çok ilginç bir yaklaşımda bulundu.’Bir dershane öğretmeninin bunu söylemesi çok anormal’ dedi.Neden ? Dershane öğretmenleri her şeyi bilmek zorunda mı ? Kalp uzmanı olan bir doktora, beyninde tümör olan birini tedavi et diyebilir misiniz ?
Dershaneyi sanaldan yönetmiyoruz .Bildiğiniz tahtayı, ders kitaplarını, soru bankası- yanıt anahtarı vs kullanıyoruz.Fen derslerini jet gibi anlatan, denklem ve formülleri birebir gösteren,öğrencilerin beynine bunu yerleştiren , bir bilgisayar icat edilmedi henüz.Video ve ses dosyalarından bazen yararlanıyoruz, ama bunu yapan ekiplerimiz var. Ben işin mutfağında durmam.
Tarih coğrafya gibi anlatarak geçemezsiniz matematik ve fen derslerini.Ders esnasında teknolojiyi kullanıyoruz elbet.Kaynama buharlaşma süblümleşme desem ne anlayacaksın şimdi.
Çalıştığını söyleyen ,ama nedense günün her saatinde, sitelerde gezen ,kapı kapı dolaşıp yorum yazan ,yazım kurallarını bilmeyen ve cümle kuramayan insanların ,birden bire nasıl usta bir şair olduğunu görünce şaşırmamak elde değil.
Usta kalemlere mesaj yazarak ’ beni çekemiyorlar kıskanıyorlar.Canım hadi şu Nazım Hikmetin sözlerinden esinlenerek bir şiir yaz bana .Ben de sayfama kendim yazmışım gibi asayım’ diyen birilerine şiir yazıp veren de , alan kadar suçludur sahtekârdır ,hırsızdır benim gözümde.
Âinesi iştir kişinin lâfa bakılmaz. Şahsın görünür rütbe-i aklı eserinde
Ziya Paşa
İnsanları kandırdığını sananlar sadece kendilerini kandırır.Yalanlar eninde sonunda çıkar ortaya.
Şiir adına, ne büyük bir k/ayıp .
Kalite doğuştan gelir
Sonradan kazanılmaz
Para ile belki kaliteli ’mal’ alabilirsin
İyi giyinir
güzel yazabilirsin,paranla yabancı dil bile öğrenebilirsin
Sadece bu kadar -satın alabileceklerin
Mektebi yok insanlığın
Astar sökükse, terzi zorlasa da kumaş dikiş tutmaz
Ucuz insanlar bu yüzden çok konuşur
Kaliteli insan ’öz’ konuşur
Edep -erkân bilir
Ya doğuştan kaliteli olur soyun -sopun ,ya da ’ucuz ’olur insanlık kumaşın..
Deniz Derya Giritli
YORUMLAR
çok çok doğru tespitler. Adamın birine ulaşamıyor msjları diye siteye şiir kısmına "x neden msjlarıma cvb yazmıyorsun" diye bir haberleşme metodu seçmiş kendince. Adamın biri de fevorisine ekleyip, yüreğinize sağlık hocam yazmıştı :) ben de dayanamayıp, okumadan yorum yazanlar belli oldu :) yazdım. Ne utanmaları var ne başka bir şey.
Teşekkürler.
Yüreğinize, emeğinize, kaleminize sağlık Deniz Hanım
Görünen o ki sosyal medya da bu yazıdan nasibini almayacak az insan vardır
Öyle ki, kıyma bana diyeni kuşbaşı doğrarsınız
Maalesef Facebook ortamında da dikkat ediyorum;
Cümle bozuklukları, kelimeleri tahrip etmeler gırla
Hani iki lafın belini kırmak deriz ya
Tam, cümlelerin belini kıran
Türkçe'ye bye bye çekme istidadında olanlar
Alıntı yaparken kimden olduğunu vurgulamayanlar
Ya da tırnak içerisinde göstermeyenler
Böyleleri yaptığı alıntıya kendi ismini açmamayı lütuf sayıyorlar
Hiç kuşkusuz söylenecek söz bitmez
Ki ana hatları güçlü biçimde vurguladığınızı görüyorum
Günlük bir tabir de aklıma geliyor
Çöp atmanın, kirletmenin elbette bahanesi değil de
Deniz pislik tutmaz denir hani
Gerçektende denizin pislik barındırmadığını, barındırmayacağını yazınızla çok güzel ispat ediyorsunuz
Çalışmalarınızda başarılar dilerim
Güzel İzmir'in özgür ve özgün şaire hanımefendisine
Saygı ve selamlarımla...
Sanalda bazıları sadece maskeli baloda oynayanlar gibi.Müneccim değil kimse kim doğru kim yanlış diyor aslında.Gördüğümde hiç kimse cahil olduğunu kabullenmez ya avukat ya mühendis ya da soylu kraliyet ailesinden sanılır yazıları tavırlarına bakılınca.Bu bence kişinin kendisine güvensizliği ezilmişliğinden olsa gerek.Kendisini bir başka tanıtma eylemi.
Aslında bir yalan söz farklı yalanları doğurur yalanlara karıştıkça kendiside unutur ilk yalan sözcüğü farklı söyler o an O nu takip eden dikkatliyse anlar kıvırttığını.Öylelerine tek sözüm olur hep kıvırtmadan konuş kardeşim.Doğruda olsa yanlışda olsa.İsterse padişah ol umrumda değil.Önemlisi insan gibi insan olabilmek.Sözünün ardında durabilmektir.
Benimde şiirim çalındı kaçkez nette.Allah tan iismimi yazmışlar bir şiiriminse ismini değişip farklılaştırmışlar resmen.Oysa şiirlerim alınmasını işaretlediğim halde nasıl olur.Önceleri kapattım dışardan okuyanlara baktım yine nette.Bu nasıl oluyor anlamıyorum.Bence o kişilere çalışan bazı yazmayan ya da sadece okuyup çıkarken aldıklarını o kişilere devredenler var yoksa o şiirler çalınmamalı.Ne benim ne de başkasının şiirleri.Resmen emeğe saygısızlık ettikleri.Birde ekliyorlar bloglar açıp rayting topluyorlar san ki kendileri yazmışlar gibi hava atıyorlar garip acizler.
Bir şiirime mektup havası vermişti birisi yazdımdı altına kardeşim izin vermediğim halde şiirmi alıp ne hale getirmişsiniz.O kişi bilgisayarımı hakledi face book msn ide çaldı iki defa.Yaptığından özür dilemesi gerekken birde kendisini haklı çıkartmak istersesine sayfasında nette o kadar çokça hakaretler etti ki.Bazı sitelerden ayrıldım ben gibi başvurup sayfamı aktif ettirmek istemiş.Ben kendilerine bilgi verdiğimden aktifde ettiremedi .Sanal hırsızlarla dolu dolaylı ya da dolaysız en çokta şiir makale benzeri şeyler çalınıyor.Diğer istismarlarsa saymakla bitmiyor.
Aslında cep telefonuyla internete bağlanmak sakıncalı ama yetişkinlerde genç kardeşlerde o haldeler.Her bağlandığı yerde ceplerie yerleştirilen kukiesler tüm datayı çalıyorlar farkında değiller.Mesajları konuşmaları her zaman göz altında.Gerçi netede ne yazılsa hepsi silseler dahi yine kayıtta tutulur..
Yazınız bilgilendiriciydi teşekkürler.
Ben gurbette olduğumdan hem milletimin yazdıklarını okuyorum bağlandıkça buraya.Yazılanları okuyorum .Şiirlerimi geliştirmeye çalışıyorum.
Selam ve dua ile.
Güzel, ders alınası bir yazıydı.
Şu genç ve çocukların cep telefonu internet bağımlılığına ben de karşıyım.
Bunun hiç güzel olmadığını bir örnekle anlatayım:
Bir kaç gün önce evime gidiyordum, az kalmıştım ki 0n yedi yaşındaki yeğenim Jülide'yle karşılaştım.
Elinde cep telefonu, her zamanki gibi hızlı hızlı yürüyor, bir yandan da aynı tempoda konuşuyordu.
Nereye Jülide diyerek konuşup selâm vermek istedim. Yıldırım hızıyla bana yalandan bir göz atıp selâm
vermek için elini bile kaldırmadı.
Geldiğimiz durum bu. Şu an bende interneetteyim ve çok zaman harcadığımı düşünüyorum.
Herkes gibi yalan dolanla iş çevirmiyorum. öyle fazla öğretim falan da görmedim.Kendi kendimi
yetiştirmeye çalıştım. Terziyim ve şu an yeğenime bir bulüz dikiyorum. Bu nedenle buradan
kalkmak zorundayım. Ha bütün şiirlerim ve yazılarımda alıntı bile yoktur:))
anlamlı bir yazıydı,
tebrik ve sevgilerimle..