- 1209 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KÜÇÜK SEVİNÇLER YARATABİLMEKTİR GÜLÜMSEMEK
GENÇ KIZ üzgün görünen yabancıya gülümsedi.
Adam kendini daha iyi hissetti geçmişte bir arkadaşının ona yapmış olduğu bir iyiliği anımsadı ve ona bir teşekkür mektubu yazdı.
Bu mektup arkadaşının o kadar hoşuna gitti ki, yemek yediği lokantaya iyi bir bahşiş bıraktı.
Bu bahşişin miktarına şaşıran garson tümünü bir bahis’e yatırdı.
Ertesi gün, kazandığı parayı aldı ve bir kısmını yolda gördüğü bir fakire verdi.
Adam çok sevindi çünkü iki gündür ağzına bir lokma bile koymamıştı.
Yemeğini bitirdikten sonra, kaldığı harabe otelin en kötü odasına gitmek için yola koyuldu.(o sırada başına gelecek felaketten haberi yoktu) Yolda soğuktan titreyen bir köpek yavrusuna rastladı
Ve onu alıp yanında götürdü.
Soğuk fırtınadan kurtulup başını sokacak bir yer bulduğu için köpekçik çok mutluydu.
O gece harabe otelde yangın çıktı. Köpek yavrusu havlamaya başladı.
Bütün ev halkını uyandırana kadar havladı ve herkes uyanıp, yangından kurtuldu.
Kurtulan çocuklardan birisi büyüdü ve Cumhurbaşkanı oldu bunların hepsinin nedeni
Bir kuruşa bile mal olmayan GÜLÜMSEME idi.
’Yaşamın zorlukları karşısında küçük sevinçler yaratabilmektir gülümsemek’.
Bir tebessüm, birçok şey anlatır. İçinde yüklü olan anlam ve hisler karşı tarafa doğru akar. Yüzümüzde ki gülümseme içimizi dışa yansıtan bir ayna gibidir. Güler yüz ilişki ve iletişimlerimizin anahtarıdır ve tüm kalp kapılarını da açar. Karşınızdaki kişiyi fark ettiğinizin, onu önemsediğinizin, sevgi ve saygı beslediğinizin göstergesidir. Taşı suya attığımızda yayılan dalga gibidir, yüzden yüze gönülden gönüle. Peki, hiç düşündünüz mü bir gülümseme bizler için neler ifade edebilir?
Bir gülümseme; Sevginin ve insan olmanın anahtarıdır.
Bir gülümseme; İç dünyanızın güzelliklerini dışa yansıtır.
Bir gülümseme; Vereni fakirleştirmeden alanı zenginleştirir.
Bir gülümseme; Ümitsiz olana neşe ve hayat bahşeder.
Sevgili peygamberimiz Hz. Muhammed (s.a.v) de, bir konu anlatırken gülümserdi. Bir hadisi şerifinde de gülümsemek sadakadır diye buyurarak gülümsemenin önemini ifade etmiş ve teşvik etmiştir. Ruh güzelliğinizin en çekici belirtisi hiç şüphesiz gülümsemedir. Duygulardaki rahatlığın ve mutluluğun sevimli bir ifadesidir. O gülümsemenin en çirkin çehreleri bile güzel gösterebilecek sihirli bir kudreti vardır. Birde gözlerinize yansıtabiliyorsanız yüreğinizdeki gülümsemeyi... Gözleriniz gülümsesin, sözleriniz gülümsesin. Gülümsemeyi unutmuş, kasvetli, sıkıntılı yüzlere inat gülümseyin ki belki bir gün onlarda hayata gülümseyerek bakabilirler.
Hepimizin ortak dileği huzurlu ve mutlu yaşamak, o halde yüreğimizin ısınması için hiç bir zaman gülümsemekten vazgeçmeyin.
Gülümsemek ve gülümsemelerle karşılanmak dileğiyle.
SEVGİYLE KALIN
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.