- 931 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
ERCİYESTEN BORABOYA....
ERCİYESTEN BORABOYA...
Türkiyenin en eski ve en büyük edebiyat kültür sitesi www.antoloji.com kültür ve sanat portalı bünyesinde Taşova İlçe Milli Eğitim Müdürü, şair Ali Rıza ATASOY tarafından kurulan Yeşilırmak Şiir Vadisi Grubu’nun tertiplediği İkinci Boraboy Şiir Günleri 23-24 Mayıs 2008 tarihinde Amasya’nın ilçesi Taşova’da ve Boraboy kasabasında mehtaplı bir gecede içilen çaylar ve şairlerin gönül sıcaklığında yapıldı.
Ülkemizin çeşitli illerinden 65 civarındaki katılımcı şaiirler ve şiirseverlerin katıldığı programda bizleri Yeşilırmak Şiir Vadisi Grubu kurucusu Ali Rıza Atasoy ile grup yöneticileri Fesih Aktaş ve Ömer Celep karşıladılar. Kayseri den hareket ederken gercekten bendeniz ve arkadaşlarım merak içindeydik. Acaba nasıl karşılanacak, nasıl bir etkinlik olacak, kimler katılacak ve neler yaşayacağız diye kendi kendimize sormadan edemiyorduk. Özellikle ilk defa yolculuk yaptığım ekip arkadaşlarımdan Deniz Dengiz Şimşek, Duran Tamer ve Ramazan Kabaktepe arkadaşlarım merak içindeydiler. Bendeniz ve Ali Baş zaten Türkiyenin hemen her yerinde yapılan şölen ve etkinliklere katılmış ve yılların tecrübesi ile pek farklı bir şey olmayacağına inanıyorduk ve bunu biliyorduk. Ama Boraboy şenliklerinde öyle değişiklik ve sıcak bir ilgi vardı ki, gerçekten bendenizi ve Ali Baş arkadaşımızı da şaşırtmıştı.
Bu etkinliğe Kayseriden Bendeniz, Sergül Vural, Mevlüt Vural , İsmail Âdil Şahin, Süleyman Karacabey, Deniz Dengiz. Şimşek, Duran Tamer, Ali Baş, Ramazan Kabaktepe katıldık. Aslında epey arkadaşımız bu etkinliğe katılmak istemişti ama yer ve konaklama imkanlarından dolayı bazı arkadaşlarımızın katılma arzuları tertip komitesi tarafından zorunluluklar nedeniyle kabul edilmemiş sadece sonradan Sergül Vural, Mevlüt Vural, İsmail Adil Şahin ve Süleyman Karacabey gibi sadece 4 kişiye onay verilebilmişti. Çünkü eğer istenilen tüm talepler karşılanabilseydi belki de bir minibüs ile bir Amasya çıkartması yapmak isteyen dostlarımız da vardı ama hayal kırıklığına uğradılar.
Neyse şimdi bakalım neler yaşadık, neler gördük:
Taşova Anadolu Lisesi’nin hazırlamış olduğu ’Bir Bahar Akşamı Şiir Dinletisi ve Mezuniyet Programına’ izleyici olarak iştirak edildi. Taşova Kaymakamı Özkan Demirel’in de eşiyle katıldığı programda, görev alan öğrencilere ve öğretmenlerine hayran kalmamak mümkün değildi. Özellikle üçlü olarak Türküleri seslendiren bayan öğretmenlerimizi unutmamak mümkün mü? Hele o okul müdürü ve öğretmenlerinin gayretleri ve ilk mezunlarını veren okulun öğrencilerinin hababam sınıfı tarzı eğlenceleri yaşanmaya değer bir mutluluktu benim ve ekip arkadaşlarım için....
bu programı müteakip ilerleyen saatlerde Orman İşletmesi Herizdağ Tesislerinde çay ikramı yapıldı ve bir süre sohbet, tanışma ve dinleti yapıldı. Bu dinleti sırasında sadece Duran Tamer arkadaşımızın bir şiir seslendirmesi ile mutluluk duydum. Çünkü böyle bir etkinliğe yeni katılıyor ve o güzel şiirlerinden bir tanesini seslendirmek için yarını sabırsızlıkla bekliyordu.
24 Mayıs günü Pirler Parkında yapılan kahvaltıda Amasya Belediye Başkanı İsmet Özarslan’ın misafiri olan katılımcıları Amasya İl Milli Eğitim Müdürü Necati Akkurt kapıda karşıladı. Kahvaltıdan sonra sohbet ettiğimiz Akkurt, teşekkürlerini sunuyor ve bizleri Amasya da görmekten mutluluk duyduğunu sık sık tekrarlıyordu.
Pirler parkındaki kahvaltıdan sonra Yeşilırmak Şiir Vadisi Grubu kurucusu Ali Rıza Atasoy, grup yöneticisi Fesih Aktaş ve Taşova Lisesi Müdürü İbrahim Malkoç refakatinde katılımcı şair ve şiir severlere Amasya İlinin tarihi ve turistik mekânları gezdirildi. Öğle saatlerinde topluca Boraboy’ hareket edildi.Boraboy yolculuğunda bendeniz ve ekip arkadaşlarımız Ali Baş, Duran Tamer ve Deniz şimşek ile bol bol türküler söyleyerek neşeli bir yolculuk sonrası yalan dünyanın cennneti Boraboya ulaşmıştık.
İlçenin yeşil gerdanlığı Boraboy Gölü Gazinosunda katılımcılarla birlikte öğle yemeğinin ardından şiir dinletisi bölümüne geçildi. Ülkemizin çeşitli yörelerinden akın akın Boraboy’a gelen şairler Boraboy’un büyüleyici güzelliği karşısında hayranlıklarını ve heyecanlarını gizleyemedikleri gözlendi ve her biri birbirinden güzel şiirleri burada seslendirdiler. Burada Kayseriden katılan arkadaşlarımız gibi biz de bir konuşma yaparak bu birlikteliğin sürmesi, yapıcı olunması ve yıkıcılara fırsat verilmemesi yönündü kısa bir konuşmanın ve takdir toplayan alkışların arasında Gülüm seni Çok özledim adlı şiirimi seslendirdim.
Katılım belgelerinin takdiminden sonra, toplu halde Yeşilırmak Şiir Vadisi Grubu mensupları tarafından uğurlandık.
Bu etkinlikte ilk defa tanıdığım dostlarımız olduğu gibi, daha önceden antoloji.com sitesinden gıyaben ve şiirlerinden tanıdığımız dostlarımızın bir kısmı ile de şahsen tanışma ve onlara daha önce çıkardığımız Anadolu Sevdası dergilerinin eski sayılarından ve yayınladığımız kitaplar ve antolojilerden takdim etme imkanını da bulduğumdan sevinç duydum.
Bu dostlarımızdan bazılarını yani gıyaben tanıyıp, şahsen ilk defa görüp kucaklaştığım dostlarımı belirtmem gerekirse aklımda kalanları da burada isimlerini yazarak anmak ve ayrıca sevgilerimi sunmak istiyorum.
Bunlar: Turhan Toy, Ali Rıza Atasoy, Fesih Aktaş, Ömer Celep, Burhanettin Akdağ, Serap Hoca, Dursun Elmas, Şemsettin Dervişoğlu, Fikret Oğuztürk ve ilk defa isimlerini duyup, orada tanışma şerefine nail olduğum dostlarımız oldu. Hele son anda karşılaştığım Halit Yıldırım dostumuzu ayrıca yad etmek ve Nuh Comba adını anmamak mümkün değil dostlar.
O güzel geceyi bize yaşatan Taşova Anadolu Lisesi müdür, öğretmen, yönetici ve öğrencilerine, katkıda bulunan başta Taşova Kaymakamı olmak üzere, tüm idari birimler ve çalışanlarına ve tüm Yeşilırmak şiir vadisi üyelerine gönül dolusu sevgiler sunarken, tüm arkadaşlarımın da aynı dileklerini sizlere ulaştırması bir görev bilerek, teşekkür ederim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.