Reçetesiz Hayat
Öyle bir toplumuz ki sağlığı doktor ve ilaçta arar olduk..Zannediyoruz ki hekime görünür ilacımı da kullanırsam sağlığım yerine gelir..Doğrudur bu..Bir yanlışlık yok..Somut bir uygulama..Hastaysanız zaten başlıca çözüm yoludur bu..Hastane hekim ve eczane arasında mekik dokuyacaksınız..Birinden çıkıp diğerine gireceksiniz..
Şimdilik politikamız da bu yönlü..Sağlık politikamızın özünde ilaç ve hekim var..Bakanımız açıklıyor. Diyor ki; günde bir milyon yüz bin kişi hastanelere akın ediyor..Az uz bir rakam değil..Cidden geniş bir kitle..Neredeyse küçük bir ülkenin nüfusu kadar..Başetmek de zor bu kadar hastayla..Maliyetli iş..Doktor da yetiştiremezsiniz ilaç da..
Düşünmüyoruz hiç doğru mudur yanlış mıdır diye..Bu politikada bir sakatlık var mı diye..Mukayese de etmiyoruz başka ülkelerle..Onlar ne durumda..Bizdeki gibi mi..Aslında önemli bir araştırma ve inceleme konusu..
Elbet de yeterli hastanemiz ve hekimimiz olacak,bunlara ayıracak kaynağımız olacak ama mesele bu değil..Mesele başka yerde..İşin özü başka..Biz sonucu ile uğraşıyoruz..Tüm olumsuzlukların nihai neticesi hastalık..Hasta olduğunuzda da hekim ve ilaç kaçınılmaz..Oysa hastalanmamanın yolları nedir onun üzerinde düşünüyor muyuz hiç?
Zannediyoruz ki bunlar oldu mu mesele biter..Hekime ve ilaca ulaştığınızda sorun çözülür..
Oysa işin esası bütün bunlara olan ihtiyacı azaltmak..Mümkün olduğunca azaltmak..
Mümkün mü peki bu?
Evet mümkün..
Proje, sağlıklı insan..
Kampanya bu..
Ama nasıl?
Bir kere sağlıklı insan sağlıklı ana babadan dünyaya gelir..Anne baba hem ruhen hem fiziken sağlıklı olacak ki doğacak çocuk da sorunsuz olsun..Bu birinci şık.. İşin özü sevgi..İlgi ve sevgi sadece bebek dünyaya geldikten sonraki süreçte olacak şey değil..Anne karnında da ihtiyaç var buna..Gözü gibi bakacak anne doğacak evladına..Tüm sorumluluk annede..Dolaylı olarak da babada..Anne her yönlü rahat olacak..Hiç bir yan tesir altında kalmayacak..Mutlu ve huzurlu olacak..iyi beslenecek ki besleyebilsin..Gönlü hoş edilecek ki bebeğini mutlu edebilsin..Sevilecek ki sevgi aktarabilsin..Tüm bunlar bu süreçte eksiksiz yerine getirilmesi gereken şeyler..Bununla bitmiyor..Tüm testlerden geçirilecek..Hem anne hem bebek..Hatta gebelik öncesi testlerden bile..Hem anne hem baba..Kan ölçümleri yapılacak..Uyuşmazlıklar tespit edilecek..Şekere troide bakılacak,kanla geçen diğer hastalıklara bakılacak ve ancak ondan sonra izin verilecek yeni bir birey elde etmelerine..
Doğum çok önemli..Hem bebek hem anne için..En küçük riskten kaçınılacak ve bebeğin dünyaya sağlıklı bir şekilde gelmesine çalışılacak ve açtığında gözlerini sevgiyle kucaklanacak.Sevgi ve şefkatle..Anne kucağında anne sıcaklığıyla büyütülecek..
Farkettirilmeden korunacak..Özgüven aşılanacak..Yaştaşlarıyla oynayıp kucaklaşacak..Beslenip büyütülecek..Tozla toprakla buluşacak..Çayırda çimde oynayıp zıplayacak..Acıktıkça önüne konulacak..İstemedikçe verilmeyecek..Suni olandan uzak durulacak, camda ya da özü toprak olan porselende yedirilecek içirilecek..Güç kuvvet toplayacak..Kemikleri gelişecek..Nefesi güçlenecek..Mecbur kalmadıkça doktora götürülmeyecek..
Gelecek endişesi aşılanmayacak..
Boyundan büyük işlere karışmayacak..
Maddeden daha önemli şeylerin de olduğunu bilecek..
Hırs yapılmayacak..
Kadere inanacak ama her şeye kader demeyecek..
Şükretmesini bilecek..
Aza kanaat edecek..
Gücünce iş yapacak..
Gücü kadar hedef konulacak..
…………………………..
İşte size sağlıklı neslin anahtarı..
Reçetesiz hayatın..
Masrafsız maliyetsiz.
Doktorsuz ilaçsız.
Peki hiç mi hasta olmayacağız.
Hiç mi doktora gitmeyeceğiz..
Allahtan gelene ne denilir..
Hastalık insanoğlu için..
Başımız da ağrıyabilir dişimizde..
Kalbimiz de sızlayabilir yüreğimiz de..
Parmağımız da acıyabilir kolumuz bacağımız da..
İşte o zaman reçete..
İşte o zaman film ve tomografi..
İşte o zaman hekim ve ilaç..
Kemal GÜL
12.08.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.