NEREDEN BULACAĞIM ONCA FİLMİ?
Bizim toplumda film izleme kültürü var. Sinema kültürü yok ama. Sinema derken sinemaya gitmek aklınıza gelmesin. Bizim toplum sinemaya gider, Batı toplumları kadar olmasa da. Gider ama ne izlediğini bilmez. İzler işte. Ya aksiyon arıyordur ya komedi. Çok nadir başka şeyler arayan da çıkıyor.
Asıl meseleye döneyim ben. Uzun zamandır bu sitede çeşitli yönetmenlerden çeşitli filmler tanıttım. Çoğunluğu, daha doğru hemen hemen hepsi kendi çapında filmler. Ve Türkiye’nin herhangi bir yerinde herhangi bir sinemada izlenebilecek filmler değil. Yeni olanlar belki İstanbul’da sadece gösterilir. Tek ihtimal var o da film festivallerinde izlemek. O da her bölgede düzenlenmiyor.
Peki, nasıl izleyeceğiz? Sinemada yok, festival yok! DVD’si filan da yok, kocaman müzik ve film marketlerinde. İnternetten satın alayım dersen o da imkânsız gibi. Belki İngmar Bergman’ın birkaç filmini satın alabilirsin!
İşte tam bu noktada başka bir yol devreye giriyor. İllegal yollar… İllegal film indirip izleme dediğimizde aklımıza ilk gelen Torrent programlarıdır. En bilineni UTorrent’tir. Çeşitli sebeplerle benzer başka programlar kullananlar da vardır. Bittorrent, Azureus, Bitcomet. Benim tavsiyem Utorrent’tir.
Bu programı hafife almayın. Korsancılık ile mücadelede epey yol almış Avrupa Ülkelerinde bile bu programlar oldukça revaçta. Servis sağlayıcı sitelere yüzbinlerce dolar para cezası verilip siteler kapatıldığı halde torrent hastası insanlar bu işten vazgeçmedi.
En iyi torrent linki indirme siteleri:
thepiratebay.org/ adresi üzerinden hizmet veriyor (bu arada biz de mahkeme kararıyla kapattık erişime). Bir dönem önemli yasal sıkıntılar yaşadı, 2009 yılında başka bir ülkede tekrar açıldı. Çok geniş bir kullanıcı kitlesine sahiptir.
kickass.to/ da sağlam linkler bulmak için sağlam bir sitedir. (Bu siteye ulaşım da ülkemizde kapatılmıştır.) Reklam ve boş linklere dikkat.
extratorrent.cc/ adresinden ulaşabildiğimiz bir site var. Yoklukta iyidir. Henüz ülkemizde erişimi engellenmemiştir. Yakında bu da kapatılır. Zaten sağlam linke ulaşmak çok zor. Reklam çok fazla ve rahatsız edici.
bitsnoop.com/ diye bir sitemiz daha var. Boş link ve reklamlara dikkat. Henüz erişimi engellenmemiş ülkemizde.
torrentcrazy.com/ çok sağlam, reklamsız bir siteydi. Son dönemlerde bozuldu. Ve ülkemizde erişime kapatıldı.
Filmlere ulaşmak artık çok kolay. İster uzaylı yapımı, ister Yemen yapımı olsun bir tık uzağınızda. Ya da 1500’li yıllarda çekilmiş olsun… Fark etmez. Yapmanız gereken tek şey dediğim sitelerden istediğiniz filmin sağlam bir linkini tıklayıp inen küçük boyutlu torrent dosyasını UTorrent programı açıkken tıklamak. Gerisi Utorrent’ın işi. Filmin popülerliğine ve paylaşımına göre değişen sürelerde PC’nize inecektir. Tabii İnternet hızı da önemli.
Ha bu arada filmler arasında Türk yapımı olanların linklerini bulmak biraz zor. Bizimkiler üyelik sistemi getirmişler. Üye olacaksın, yok sonra bilmem en az bu kadar indirmen lazım. Falan filan. Yani genellikle yabancı filmlere ulaşabilirsiniz. Onların dublajlısı da bulunmaz.
Dublajlı yabancı film izleyeyim diyorsan çeşitli izleme siteleri var. Filmin adından sonra ‘’izle’’yi eklersin epey site çıkar. İnternet bağlantın hızlı ise yüksek kalitede izleme şansız var. Yoksa işin zor. Ama hiçbir zaman torrent (720 ve 1080 p. tercihin olsun) programıyla indirdiğin filmin görüntü kalitesine yetişmez.
Son dönemde Dailymotion Plus diye bir icat çıktı. Üye oluyorsun internetten (PC) veya smart TV’den 7 lira 90 kuruşa legal olarak film seyredebiliyorsun. Arşivlerine baktım. Çok fazla film yok. Bendeki arşiv daha geniş… Bizim halka zaten legal olan yaramaz. İllegal olanı daha tatlı. 7 lira 90 kuruş da az para değil!.. Bir paket sigara alabiliriz belki… Ha, şu da var. Hoş zaman geçirmek isteyen klasik izleyicinin işini görür bu icat. Digitürk’ten D-Smart’tan filan bıktıysanız buna üye olabilirsiniz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.