- 840 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KIYMETİ KENDİNDEN MENKUL****
**Övülenler nasıl bundan hoşnut oluyorlar ise, tenkit edildiklerinde de küsmek yerine düşünmelidirler.
**Övdüğünüz insanların ; gerektiğin de eksiklik ve hatalarını söylememek iki yüzlülüktür.
** Dünya batmaz gidişler de. Ölümler de bile...Giden gider, ölen ölür. Hayat daima yürür de yürür..
** Atandıkları makamlarda ;medyatik olmak adına görevleri dışına çıkanlar mutlaka azledilirler.
** Pes etmediğin kadar hayattasın.
**Sosyal statü edinmek için ; eteklere tutunanlar o eteğin gölgesinde olmaya mahkumdurlar.
**ölümler bir kereliktir. tekrarı yoktur...
** Karşınızdaki insan zeki ve sezgileri kuvvetli ise ; sizin hamlenizden önce tedbirini almıştır.
**" KIYMETİNİ KENDİNDEN MENKUL " ifadesinin açılımı :(1) kişinin değerinin sadece kendisi tarafından dile getirildiğini, (2) bu konuda bunun dışında herhangi bir objektif gösterge bulunmadığını ve dolayısıyla da (3) bu iddianın pekala gerçeğe tekabül etmiyor olabileceğini ifade eder. o halde kendilerini böyle sananlar büyük yanılgı içinde olanlardır. Bırakın, kendi kendinize gelin güvey olmayı da ; buna muhataplar karar versin. Aşık Veysel’in dediği gibi " Güzelliğin beş para etmez, Gönlümdeki yerin olmasa ".. Evet !!! Sen ,ben, o ve her kimsen; karşınızdakilerin tespit ve değerlendirmeleri kadarsındır. Kendine değer biçmek ukalalık ve iticiliktir.
**Doğaldır gidenin arkasından üzülmek..Ama bilinmez ki gün geçtikçe iyi ki gitmiş denilebileceği ve yüzünüzün güleceği..
** dudaklarınızdan ne kadar paçayı sıyırmak için yalan ikrarlar dökülse de; ahlaklı vicdanlar da ki rahatsızlığın pençesinden kurtulamazsınız.
**Kahpelik ve kancıklığın bu kadar revançta ve para ettiği bir toplumda; ekmek paramız varsa yine kardayız demektir.
**" o iyi insandır..." ifadesini çok emin olmadıkça kullanırsanız ; ileride mahcup olma ihtimaliniz yüksektir. Aynı ifade kötü dedikleriniz içinde geçerlidir.
**Birini yoktan yere kırmak, onur ve haysiyeti ile oynamak hem ahlaksızlık ve hemde en büyük kul hakkını boynunda taşımaktır. Kul hakkını sadece maddi anlamda anlamaksa ahmaklıktır.
**Yaşadığınız ve yaşattığınız sevginin asili doyumsuz ve ölümsüzdür.
**Tek gelmedik mi ? Tek gitmeyecekmiyiz ebediyete ? O halde maskeli sevgileri,ilişkileri ,dostları arayış ve elde tutma çabaları ve tutsak kalmak neden ??
**Cesur olun.. Ha gayret atın hayatınızda ki safraları..
**Hak etmediği sevgi ve saygıya muhatap olanlar allerji olurlar.
**Bazıları aşırı ilgi ve sevginin doğurduğu marazdır.
**Verilen iş ve görevi seri, mükemmel halde yerine getirmek ; zekiliğin ve yaratıcılığın göstergesi değildir.
**Kendi elinizle tepeye çıkardıklarınızın kanatlarına şahsi sorununuz nedeni ile taş atmak karakter zaafıdır.
**Sosyal statü edinmek için; ödün vererek kanatlar altına sığınanlar asla hizmet üretemezler.Ancak kendi egolarını tatmin edebilirler. O da anlam ihtiva etmez.
**vicdanınız da dolaşın.. şayet gidecek ve barınacak yeriniz yoksa; kimse size yardım edemez .
**Cinsi kimliklerini öne çıkararak; aklınca etrafına saygısız ve seviyesiz davrananlar terbiyeden yoksun , sıradan basit insanlardır.
**Emrinde ki birim de onca kişiyi sevk ve idare edenin; önce kendisinin idaresini öğrenmesi şarttır.
**Her hak edenin haddi bildirilmeye kalkılsa ; stoklar tezden tükenirdi.
**Bir insanın basit,haksız,ahlaksız,densiz söylem ve davranışlarını; sabır ve iyi sözlerle geçiştirmek en büyük derstir.
**Bir insanın onur ve gururuna laf söylemek cüretkarlığı;aklı başında olmayanlara has adi ve çok olaylara gebe kalınacak davranış biçimidir.
**Yönetenler,yönetilenler.. Özgür yaşayanlar, güdümlü yaşayanlar.. Birde yönettikleri halde başkalarının güdümünde yaşamaya mahkum olanlar ..Bu kadar çeşitlilik de yaşamak.. İşte insan manzaraları...
**canlı iken yaşayamamak ızdıraptır.
**bozgunun alarm zilleri çalarken; duymamak arsızlıktır.
** Hep önde ve başta olma arzu ve eylemi aşağılık kompleksinin oyunudur. Beraberindekilerin de sosyal sonudur.
**Eğer; sayıyı ikmal için yönetimlere alınmışsanız ; kullanılıp zamansız dışlanırsınız.
** Kadınlarımız bir emtia değildir..Kendileri bilmeli önce bu olguyu..Sizler ki alemin devamı, ayaklarının altında cennet vaat edilen, başımıza taç ,Allah ın armağanı,lütfu ,ve emaneti , nadide varlıklarımızsınız.. Bu bilinçle yaşamak vebalinizdir..
** Aklını, güzel şeyler için emir ve komutanda tutabilirsen ; ruhun huzurla dolar.
** İlla emreden,buyuran efendi olmayı kafana koymuşsan; önce kendinin efendisi olmayı başar.
** Akıl ;evrenin sunduğu her başarı ve mutluluğun anahtarıdır.
** Tutku; hem iyi hem de kötü şeylere has duygulardır. İyi şeylere olan tutkularımız ne kadar fazla olursa ; kötü şeylere meyil azalacaktır.
** Dokunduklarına hayat veren eller öpülmeye değerdir.
** sokak lambalarının loş ışığında yaşanır oldu; önceden adı sevda olanlar..
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.