GECELER
GECELER…..
Gece oldu mu bir hüzün kaplar yeryüzünü. Günün
gürültüsünden, karmaşasından uzak.Sessizdir her yer.Sessizlikte de bir hüzün yok mudur?Hüzün benim can yoldaşım.Hüzün, kirpiklerimin arasından düşen gözyaşlarım.Hüzün sessizliğimin yegane sebebi.Hüzünlüdür sessizlik,sessizdir gece,gecedir ben.
Geceleri yaşarım ben. Gözlerim daha iyi görür baykuş misali. Hayattır benim için geceler.Yaşanılması gereken ne varsa, sanki daha bir anlam kazanır geceleri. Dört gözle beklerim akşam olmasını.Kozasında uyuyan ipek böceğinin kelebek olarak uyanıp hayata kanat çırptığı gibi,bende geceleri uyanıp çırparım kanatlarımı.Özgürlüktür benim için o zamanlar.Bir başıma dolaşırım bütün bahçeleri,kırları..Yapmak istediğim ne varsa…Engel koyamaz kimse bana.Hiç kimse yoktur etrafımda konuşmak zorunda kaldığım.Hiç bir iş yoktur yapmak zorunda olduğum.Eğer görecek olursam birini,saklanırım hemen gecenin karanlığına….İnce,titrek ışıklar aydınlatır sokakları. Her yer sakin sessiz..Bazen bir korna sesi bozar bu sessizliği.(Bizim buralarda yollardan pek araç geçmez ,öyle büyük şehirlerde olduğu gibi…Oralardan bakıldığında taşra diye nitelendirilen bir şehirdir burası.)
Geceleri yaşarım ben.Heyecanlı ve sevinçliyimdir çünkü geceleri.Günün bütün eksiklerini kapatır gecenin karanlığı.Bütün pütürler,defolar kırıklar kamufle olur.Her şey mükemmel görünür.Bu bir çeşit yanılgıdır aslında.Ama hayatın kendisi de öyle değimlidir…..Koca bir balon.Her an patlamaya hazır.Ben bu balonla oynamaya bayılırım işte geceleri.Patlayacağından hiç korkmadan.Korkarsam eğer eğlenemem ki.
Geceleri yaşarım ben.Kabına sığmayan akar gibiyimdir.Yakmam hiç ışıkları.
Vardır birkaç tane mum yanı başımda.Zayıf ışıkları çocukluğumu hatırlatır bana.İçimde dayanılmaz bir istek uyanır o günlere dönmek için.Hele birde açmışsam radyomun sesini;çalıyorsa eskilerden bir şarkı…Dalarım öylesine o eski günlere.Hayata umutla baktığım,her şeyin çok güzel ve temiz olduğunu zannettiğim o güzel günlere…..
İlerler gecenin saatleri…Hep gece olsa…hiç gün aydınlanmasa isterim…Ve böylece, bende hiç görmesem dünyanın çirkinliklerini…..Sadece geceleri yaşasam ben….
NİSAN 2008
YORUMLAR
Canım arkadaşım (Zeliş gibi konuştuğumu farkettim birden :) )
Kalbin o kadar temiz ki dünyanın kötü halini görmek istemiyorsun. Görme de dilerim... Kendini karanlığa hapsetmek pahasına, o çirkinliklerden uzak kalmak istiyorsun . Çarpıcı bir tezat.... Harika yazmışsın. Yanaklarından öperim....