- 496 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Yatır Mı Katır Mı?
Yatır Mı Katır Mı?
"Yatır mı katır mı?" böyle bir hikaye meşhurdur! Adamın biri katırını çok severmiş, bir seyahatte iken katır yolda ölür, katırının öldüğü yere de bir mezar kazıp başına da bir başlık koyar çul çaput bağlar ve oradan gider! Yıllar sonra bakar ki bu katırın mezarının etrafına kocaman bir türbe yapılmış mumlar çaputlar gırla gidiyor! Tabi katırının mezarını biliyor ya ahaliye sorar! "Burada ne var ki böyle önemseniyor halk tarafından?" Biri cevap verir "Burası yatır!" Adam içinden "Yatır mı katır mı orasını ben biliyorum!" der güler ve gider!
Yatır konusunda hatta yatıra benzer dini ya da dini olmayan özel mekanlar hakkında şöyle düşünülebilir! Bir mekan ya da bir unsur eğer halkın topluca ilgisini çekmişse o yer veya o unsura insanlardan bir mana akmaya başlar! Bu mana o yer veya unsurun majisi, sihri olur! Sihir gibi o unsur ya da yer insanların potansiyel verdiği enerjiyle yüklenir ve bazı olağanüstü haller buradan görünmeye başlar! Bu zincirleme bir reaksiyon ile çok güçlü bir metafizik alanı da oluşturur! Bu metafizik alan aslında mekandan değil, mekana verilen metafizik insan potansiyelinden kaynaklıdır! Çok ziyaret edilen binlerce milyonlarca insanın ziyaret ettiği bir mekanın majisi, sihri doğal olarak yükselir! Eski çağlarda putlar, ilahlar için de bu geçerlidir! Bir puta ya da ilaha ne kadar çok tapınma olmuşsa o put ya da ilahın majisi, sihri o kadar artar! Bu toplumsal alanda sosyal medya ya da siyasi alanda görülür; ideolojik alanda da görülür! Bu ideolojik, dini ve fan fikirler, görüşler takipçisi ve sevenlerinin de potansiyelini yüklenir! -Arkamda şu kadar kişi var- söylemi yabana atılmamalı. Bazı bu potansiyel şuursuzca da oluşabilir! Bazısı da eski kabuller üzerine bina edilir! Her durumda insanın kendi potansiyelini verdiği ve bu potansiyelin alındığı bir kutsal mekan kutsal unsur gözlemlenir! Eski dinsel hikayelere hurafe karışması doğaldır ve pek çoğuna zaten karışmış ki izahı da güçleşir, taraftarlarınca! Tarihte "Kurtarıcı, kahraman" olarak bilinen bazı kişilerin aslında sahtekar kurnazlar olması muhtemeldir!
Son tahlilde; insanlar potansiyellerini ya kendisi kullanacak ya da bir fikir ya da kişi ya da kutsal inanca aktaracaktır! Potansiyelini kendisi kullananlar yükselecek, potansiyelini bir fikir ya da kişi ya da kutsala aktaranlar da aktardıkları her ne ise onu yükseltecektir! Tercih insanın kendisine ait! İster kendi yükselir ister başkasını yükseltir, isterse bir fikri veya kutsalı yükseltir! Burada önemli olan kişinin bilincidir! Bilinçsizce yükseltilen kişi ya da fikir ya da kutsala esir düşen birey, başkalarının da o çukura düşmesini doğal olarak tetikler! Şuurlu olanlar, potansiyellerini (İnsan olma potansiyeli) nerede kullanacağını bilir! Bilinçsiz olanların potansiyelinin de taliplisi çoktur!
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.