- 978 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
30.MEKTUP
Doğduğun Günde Öleceğin günde yeniden diriltileceğin günde sana selam olsun
meryem süresi
Değerli Janet Hanım nasılsınız? umarım iyisinizdir. Bu mektubu facebook ta ki mesajıma cevap yazma nezaketinde bulunduğunuz için yazıyorum. Başbakanımız Recep Tayyip bey özetle "benim için daha kötüsünü söylediler Ermeni dediler" inancımıza ve insani değerlere uygun olmayan bir dil sürçmesi olarak açıklanabilecek bir söz söyledi.
Değerli Janet Hanım doğan hiçbir çocuk cinsiyetini kendi belirlememiştir. Doğan hiçbir çocuk anne babasının kim olacağını belirlememiştir ve hiçbir çocuk hangi ırktan olacağını belirlememiştir. Bu yüzden hiç kimse cinsiyeti için ve etnik kökeni için üzülmemeli ve söylenecek kötü sözleri umursamamalıdır.
Değerli Janet Hanım Başbakanımızın sözünü neden dil sürçmesi olarak adlandırdığımı açıklamam gerekirse bildiğiniz gibi başbakanımız azınlıklar konusunda birçok olumlu adım atmıştır.Vakıf mallarının iadesi, aktamar kilisesinin ibadete açılması 1915 olayları için taziye de bulunması gibi.
Ayrıca inancımız gereği biz milliyetçi olamayız çünkü islam dininde milliyetten çok din bağı geçerlidir. bunu Temel islam kaynaklarında görmek mümkündür. Mesela önemli bir İnsan Hakları Bildirgesi sayılabilecek Veda Hutbesinde Peygamberimiz
"Acemin Araba,Kırmızının siyaha Üstünlüğü yoktur üstünlük ancak takva ( Allah’tan Korkma)dır." buyurmaktadır.
Tarih boyunca iç içe yaşamış bir millet olarak bizler Mevlana’nın hoşgörüsü Yunus Emre nin insan sevgisiyle yoğrulmuş Osmanlının adaletli yönetimi altında kardeşçe yaşamıştık. Son yüzyılda bu kardeşlik bozulmuş her iki taraf içinde üzücü olaylar yaşanmıştır.Bu yüzden Ermeni sözü bir hakaret olarak kullanılmaya başlanmıştır.
Değerli Janet Hanım Aynı Dine inanmıyor olabiliriz Aynı ırka mensup olmayabiliriz ama sizi sevmem size vefa duymam sizi savunmam için aynı ırka aynı dine inanmamıza gerek. İnsan olmanız ve insani değerleri savunmanız benim için yeterlidir. vicdanın milliyeti dini ve cinsiyeti yoktur. haksızlık ve zulüm karşısında durabiliyorsanız bu benim için en büyük nedendir.
Değerli Janet Hanım Gazze deki Norveçli doktoru Gazzeye getirende bu vicdan değilmi. Ama aynı şekilde bir Irak’lının boğazını keserken videoya çeken "aşırı dinci" IŞİD militanıyla ortak paydamız ne olabilir ki.Iraklı Yezidi Kadın Milletvekili "Lailaheilallalah bayrağı altında öldürülüyoruz" demişti ağlayarak. Hangi vicdan bu çığlığa kulağını tıkayabilir.Yıllarca hoşgörünün ve adaletin sembolü olmuş bu bayrak yeniden sevginin merhametin adaletin bayrağı olması dileğiyle
baki selam,
Muhammed Hanefi Taşkın
YORUMLAR
kod adı mehdi
Bir tutam hayat
Peygamber efendimizin veda hutbesini okumamış olmak, dinimize saygısızlık olur bence.