- 579 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
SENİN YÖNETTİĞİN ÜLKEDE SAĞLAM HİÇBİR İŞ YAPILAMAZ
Çarlık Rusyası’nda bir muhalif idarecilere ateş püsküren yazılar kaleme alır:
- Çarlık Rusyasında sağlam ve adil hiçbir iş yapılamaz der dururmuş.
Halk arasında bozgunculuk yaptığı gerekçesiyle muhalif yazar yargılanma sonucunda idama mahkum edilmiş.
İbret-i âlem için infazın kalabalık bir halk topluluğu önünde yapılması yönünde tüm hazırlıklar yapılmış. Çar bile idamı izlemek, halka aba altından sopa göstermek için meydanda yerini almış.
Rus muhalif gayet soğukkanlı, militan bir tavırla idam sehpasına çıkmış. Mağrur bir şekilde celladın ipi boğazına geçirmesini beklemiş. Halk pür dikkat ve sessiz bir şekilde idamın infazı anına odaklanmış. Yağlı urgan cellat tarafından muhalifin boynuna geçirilmiş. Bir müddet sonra da muhalifin ayakları altındaki sehpayı cellat tekmelemiş.
Olacak şey değil.. Kalabalık uğultu içinde.. idam ipi kopar ve muhalif yazar tahta zemine düşmüş. Çarın yanındakiler bunun Tanrı’dan bir işaret olabileceğini bu nedenle mahkumun özür dilemesi karşılığı hayatının bağışlanmasını talep etmişler.
Çar muhalifi huzuruna ister. Muhalif gayet vakur bir şekilde Çar’ın karşısına dikilmiş.
Çar:
- Nasıl geçti ahiret yolculuğun, pişman oldun yaptıklarına değil mi demiş.
Muhalif yazar gülümsemiş:
- Ben pişman olacak şey yapmam, yine ben haklı çıktım. Sizin yönettiğiniz bu ülkede hiçbir şey sağlam ve düzgün yapılamaz demiştim ısrarla yazılarımda. Aynı düşüncedeyim. Baksanıza bu ülkede bir idam ipi bile sağlam yapılamıyor varın gerisini siz düşünün. Sizlere acımak lâzım demiş.