- 560 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Örümceğin Sakalı
Burası 25-30 bin nufuslu Mahmutlar/Alanya,turizme 15 yıl önce açılmış ,kafaların 18. yüzyıla takıldığı,Akdeniz’in yazından ve güzel denizinden kısmetini almış bir sahil köyü;daha doğrusu köyü imiş demek daha doğru olur. Çünkü; Birkaç jandarmanın polislik yapmaya çalıştığı bu haliyle bile birçok şehirden fazla bir nufusa ulaşıyor yazları ve son 14 yıllık gelişimi:
Bu beldede ,14 yıl önce,arasaydınız, bir cami bulurdunuz belki .Ama şimdi, namaz saatlerinde ,ezan kokteyli dinlemek için ideal bir yer. Ardı ardına başlayan sinkronize olmamış ezan sesleri yetmiyor artık .Belki duyamayanlar olur diye sokaklara da hoparlörler koymuşlar. Bu da yetmiyormuş gibi; tam ezan saati civarından geçiyorsan sağır olma ihtimalini artırmak için sesini son haddinde tutuyorlar. Geçenlerde aniden başlayan ezan civardaki on-onbeş kişiyi hem korkudan zıplattı hem de nerdeyse sağır ediyordu desem hiç de abartmış olmam. Rahatsızlıklarını sonlandırmak için parmaklarını kulaklarına yırtarcasına sokan on-onbeş yabancı beni hem güldürdü hem de çok üzdü ve düşündürdü... Ağlamak mı lazım gülmek mi düştüğümüz hallere bilemiyorum..?
Yabancılar sayesinde bu hale gelen ve hala binlerce kişinin bu sayede geçimlerini kazandığı bu bölgede bile,kimi memnun etmeye çalışılması gerektiğinin ve kime hizmet verildiğinin bilincinde olmaksızın, bindiği ağacı kesme politikası devam ediyor malesef.
Bu beldede restoran,disko,yüzlerce emlakçı,kısacası para kazanılacak ve akla gelmeyecek her türlü işletmeyi arayabilirsiniz ...
AMA SAKIN KÜTÜPHANE ARAMA GAFLETİNDE BULUNMAYIN ,ÇÜNKÜ; AVUCUNUZU YALARSINIZ..!
Evet, örümcekleşmiş bir mentalitenin hükmü ve uygulaması bir nokta geliyor ki,bir yanardağ gibi ansızın patlıyor.
Eskiden,bayram namazına gitmek isteyenlerin haricinde; hocanın vaazını dinlemek isteyenler biraz daha erken giderdi.
-YOOOK öyle şey artık..!
Şimdi devir değişti ve artık teknolojiyi de son damlasına kadar kullanıyoruz.
Hani islamın ,her koyun kendi bacağından asılır felsefesi vardı ya..! yok öyle şey kardeşim..!
-yok, orası yaz beldesiymiş, -yok yaşayanların yüzde 70’i gayrimüslümmüş ve camilerden gelen ezan sesleri yetmiyormuş gibi ana caddelere konulmuş hoparlörlerin kulakları yırtarcasına söylediği ezan ,her insanı edeceği gibi ,belki onları biraz daha fazla rahatsız edermiş falan dinlemeyiz biz ,basarız hoparlörleri ve o camiye gelmeyen kafirlerin hepsine,günün her saatinde,özellikle sabahın köründe, hocanın vaazına kadar, kulakları patlatırcasına dinletiriz işte...!
VE...gösteririz onlara ne dini bütün bir diyara geldiklerini..!
EEY Ayağına kurşun sıkan tavşan ,kaç yıl daha gezeceksin bu kırlarda..?
F.Ş.
YORUMLAR
İlginç bir yazı.
Derin düşüncelere sevk ediyor insanı.
Hangi yönden mi?
.....tebessümler...