Kutlu Maya
İnsanız biz..Et ve kemikten müteşekkiliz..Yol ve istikamet her zaman düz gitmez..Hata yapar saparız kimi zaman..Bilmez farkında olmayız..Heva ve heveslerimize kapılırız bazen.. İhtiralarımıza boyun eğeriz.. Gem vuramayız isteklerimize.. Dünyalığa yöneliriz..O güne kadar biriktirdiklerimizi, yedeklediklerimizi heba ederiz, kazandıklarımızı kaybederiz.. Aldanırız şeytana, pis nefise..
İnsan olanın da başına gelir bu durum,insanlık adına yola çıkanların da..Onlar da aynı kaderi yaşayabilir..Onlar da tıpkı bir organizma gibidir..Canlı bir varlık gibidir.Onların da istekleri arzuları var..İhtirasları var..Karşı konulamaz heva ve hevesleri var..Onlar da hata yapabilir,onlar da yoldan çıkabilirler..
……………………………
Vicdan ve merhamet..İnsanı insan yapan en önemli hususiyet..Eğer bunlar kaybedilmişse iyi insanlıktan,iyi kulluktan, insana ve insanlığa adanmışlıktan bahsedemezsiniz..
Zayıf olduğunuzda tevazu ve hoşgörüden bahsediyor,güçlü olduğunuzda zulmetmeye kalkıyorsanız insani değerlerinizi tümden yitirmişiniz demektir..
En hassas konudur..
Bir kırılma noktasıdır..
Bir zehirlenme evresidir..
Güç elde ettiğinizde,kendinizi güçlü hissettiğinizde yanılgılar da başlamıştır..
Güç bambaşka bir şeydir..Gücün sihrine kapıldığınızda yanlışa sürüklenirsiniz..Sizi frenleyecek şeyleri bütünüyle kaybedersiniz.Çevrenizdeki uyarılara hiç aldırış etmezsiniz..
İşte o zaman kendinize de başkalarına da haksızlık edersiniz..Bazen bilerek ve isteyerek, bazen farketmeksizin..
Doğru yaptığınızı,doğru yolda olduğunuzu zannedersiniz..
Hatalara ve yanlışlara devam edersiniz..
Uyarılara aldırış etmezsiniz..
…………………………..
Hiçbir kötülük ve zulm karşılıksız kalmaz dünyada..Eğer siz vicdanınızı kaybetmiş,harama meyletmiş,haksızlığa temayül etmişseniz gün gelir misliyle ödersiniz tüm yaptıklarınızı..Kaçış kurtuluş yok bunlardan..Azade olamazsınız hiçbir şekilde..
………………………
Anlarsınız en nihayetinde ayağınızın kaydığını,bir çukura doğru sürüklendiğinizi ama beyhudedir..
İş işten geçmiştir. Başladığınız yoldan sapmış,yanlış bir kulvara girmişinizdir..Çırpınmak nafiledir..Geri dönüp nerede hata yaptım deme zamanıdır artık..İnsanları ve toplumu ikna etme zamanıdır..
Çıkış yolu;
Önce geriye çekilmek..
Sonra;
Kaybolmak.. Görünmemek bir süreliğine..Sinmek..Kaçıp gizlenmek..
Belki bir nesil belki birkaç nesil..İçe ve en başa dönmek.. Orjine.. O has mayaya.. O kutlu yere..
Belki bir çıkış yoludur..Belki bir iç muhasebe,bir özeleştiri sürecidir bu..Bir fırsattır..Bir temizlenme arınma ve yenilenmedir.
..........................
Arınarak,temizlenerek..
Doğruyu yanlışı ayırarak..
Olgunu hamı belirleyerek..
……………………..
Yol yakınken, fırsat ve zaman varken..
Bir süreliğine..Tekrar düşünmeye, tekrar yenilenmeye, tekrar muhakemeye, insan odaklı çalışmaya, kaybettiklerinizi yerine getirmeye..
İlk çıkış noktasına, orijine,o kutlu yere…
Kemal GÜL
18.07.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.