- 498 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Cima Mı Zina Mı?
Cima Mı Zina Mı?
Cima bilinmeyince Zina da bilinmiyor yeterince!
Cem
Geometride bir nokta, diğer bir nokta ile birleştiğinde boyut kazanır! Bir “Ben” diğer bir “Ben” ile birleştiğinde de “Cem” olur. Yani evrensel hakikat açığa çıkar. Boyut kazanır! Soyut olan veriler somutlaşır! Bu benlerin cinsiyeti dahi önemsizdir! Zaten tek ben var! Şems-Mevlana ikilisi gibi de olabilir. Ama benim özgün “Cem” anlayışım şöyle; bir erkek ve dişi ile ancak mükemmel bir cem yapabilir!
İnsanda aslen iki boyut var; mana (ruh), madde (beden) boyutu. Yani mana alemindeki ruh (eskimez) maddi alemde (eskimeye mahkum) beden ile somutlaşır. Asıl olan soyut ruhun somut bedenle birleşip “Ben” ile kullanılarak açığa çıkan esmadır! Yani “Zat”. Olumlu açığa çıkışa terakki de denilebilir. Açığa çıkanlar ve çıkacak olanlar potansiyelde var olanlardır. Yani esma potansiyel olarak evrende var zaten “Ben onu açığa çıkarır! Bu da ruh ve bedenin cemi ile olur!
Cem, cinsellik açısından başlı başına bir sanattır! Başaran bal yesin… Başaramayanlar kıskançlığından çatlar ve ahlak bezirganlığı yapmaya başlar!
Nikahtaki “İffetli olmak” sözünü fiilen kadın veriyor erkeğe sanırım! Çünkü cariyelik müessesesi ve kesreti izdivaç erkeğin serbest alanı olarak kullanılmış. Erkek egemen bir sistemdeki nikah anlayışında doğal olarak kadın iffet sözünde durmak zorunda. Erkek ise cariyelik müessesesini istediğinde kullanabilmiş. Zaten çok eşlilik de serbest imiş. Eski zamanda nikah ile nesil korunmaya çalışılmış ama o zaman da şu sorun varmış; "Çocuk kimin döşeğinde doğar ise ona nispet edilir.”! Bu durumda toplumdaki güç sahipleri şeyh olur, efendi olur, muhtar olur, ağa olur; kadınları hamile bıraktığında zavallı kocasına bebek nispet edilmiş. Günümüzde erkeği başkasının çocuğuna “Baba” olmaktan kurtaran daha etkili "DNA" testleri var, belki de “Nikah” eski zamanda nesli korumak için güzel bir araç olmuş. Faydalarını anlamak, anlatmak da güzeldir elbet! Tevrat’taki Davut peygamberin 100. Hanım adayını bir zavallının elinden (Mevcut Tevrat’ta anlatılan şekliyle; hamile bıraktığı evli kadının kocasını savaşta ön cepheye sürüp öldürterek) almak istemesi ve akabinde Kuranda da geçen "Affedilme "konusu manidardır!
Zina konusu ise çok kapsamlı!
Cem oluşmadığı durumda, zina oluşur şeklinde düşünelim!
Bu durumda evli veya nikahlı kişiler de “Cem” olamadığında “Zina” ile karşı karşıya kalacaktır!
“Zina” konusunu sadece sadakate bağlamak konuyu sınırlamak olur!
Başarısız “Cem” zina kapsamına düşer!
Başarılı cem ise tüm engelleri aşar!
Yani “Nikah” yaparak zinadan kurtulmak o kadar kolay değil! Silahlı milisler de yakaladıkları kadınlara nikah kıyabilir; bu cima kapsamında “Cem” midir? Ya da zorla nikah edilen bir kadın ile yapılan münasebet “Cem” midir? Cariye ile kadının rızası beklenmeksizin yapılan münasebet “Cem” midir? Para karşılığı nikahlı ya da nikahsız erkeklerle beraber olan kadınla yapılan münasebet “Cem” midir?
Her cinsel birliktelik ideal olarak “Cima” mıdır?
Tabi ki her cinsel birleşme cima değildir. Cimada karşılıklı uyum ve kabul zirvede olmalıdır. Herhangi bir maksat gölge etmemeli ki eril ve dişil enerji tam manası ile cimada açığa çıksın. Cima hakkıyla tam yapılamadığı için insanlar kirlenir ve arınmak için guslederler… Hakiki cima en üst düzey enerji akışını sağlar ve bireyleri zirveye çıkarır. Tek vücut gibi yapar. Bu manda cima belki milyonda bir, milyarda bir ya da evrende tek olur!
Bunun pek çok sebebi var kısaca birkaç tanesini yazıyım. İki özgür bireyin, cima ederek tek vücut olması önemlidir. Partnerlerden birinin diğerine olan gizli açık direnişi, itirazı ya da rızasının olmama hali cima konusunda en büyük engeldir. Araya giren her şey buna mani olur. Beklentiler, hediye, mihr, nikah sorumluluğundan dolayı bu işi vazife olarak görmek, mecbur kalmak, meşru olmayan beraberliğin stresi, neslin devamı için olması, para karşılığı olması ya da partnerlerden birinin veya ikisinin de sadece cinsellik peşinde olması; bu ayrıntılar o kadar fazla ki kendi özgün tanımımdaki “Cem” e ulaşmak neredeyse imkansız. Ama mümkün! Potansiyel olarak teoride mümkün!
Son tahlilde; “Cem” veya “Cima” tam manasıyla yapıldığında sonuç verir! Bunun tam manasıyla yapılmasını sağlamak için ortaya konulan “Nikah ve sadakat” yeterli olmaz! Bilinç önemlidir! Herkes kendi bunu hissedebilir! Başkalarının “Cem” veya “Cima” sı konusunda söz söylemek de abes olur! Yani iki özgür bireyin bu anlamdaki çabaları başkalarına zarar vermiyor ise engellenemez! Zaten bu engelleri vaaz edenler kendilerine ayrıcalığı da ihmal etmemişler! Selametle.
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.