- 1441 Okunma
- 22 Yorum
- 1 Beğeni
Sevgi
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Kardeşimi uğurlayınca biraz buruk, biraz kederli bilgisayarımın başına oturdum. Maksat kafa dağıtmaktı; Epey bir dağıtmış olmalıyım ki, acıktığımı hissedince kalkıp mutfağa yöneldim. İşten gelince pişirdiğim bamya biraz ılınmıştı.
Laf aramızda bamyayı da çok severim hani. Bir tabak bamyadan koydum, yanında acı biber ile yoğurtta olursa başka yemek aramam.
Yoğurdu çıkarmak için buzdolabının kapağını açarken Minnoş geldi aklıma. Minnoş da yoğurdu çok seviyordu. Bir tabak da ona koymalıyım diye düşünürken Minnoş’a “Minnoş! Gel oğlum sana yoğurt koydum, buz gibi ye de için açılsın” diye seslendim ama Minnoş’tan ses seda çıkmıyor. Zaten pek benimle konuşmazdı Minnoş ama hiç olmazsa kafasını saklandığı yerden çıkarıp acı dolu bakışlarla bana bakardı.
Yoğurt tabağı elimde kalakaldım. Az önce kardeşim gelip Minnoş’u almıştı ya. Şimdi nasıl yemek yiyeceğim, lokmalar boğazımdan nasıl geçecek?
Şu kısacık üç günde nasıl da alışmışım Minnoş’a; o bana alışmasa da…
Minnoş kardeşimin kedisi olur. Kardeşim, şehir dışında üç günlük tatil yapacağı için kedisini bana bırakmıştı ama o da tedirgindi ben de…
Kardeşim, Minnoş balkondaki çiçeklerimi koparır mı diye düşünürken ben, evin her yeri kedi tüyü olur mu diye düşünüyordum.
Kediyle geçirdiğimiz üç gün boyunca, kedi benimle konuşmadı, konuşmadı derken öyle derli toplu cümleler kurmasını beklemiyordum tabii. O kendisine söylenen sözlere mırıltılarla cevap veren bir kedi olduğu için öyle dedim. Bırakın mırıltıyla bana cevap vermeyi, koltuğun arkasından bile çıkmadı ama oradan bile o hüzün dolu bakışlarını görüyor içim parçalanıyordu.
Sahiplerinin kendisini terk ettiğini düşünüp içerliyordu besbelli.
Sevgi böyle bir şeydi işte… Kendisini terk etmiş bile olsa sahibini özlemek gibi…
Sevgi böyle bir şeydi işte; Yaratılanı, Yaratan’dan dolayı sevmek…
Minnoş’un yoğurt kabını masaya koydum ve kendi tepsimi alıp içeri geçtim. Minnoş’un tüyleri havada uçuşurken, boğazımdan geçse de, geçmese de yemeye çalıştım.
Sonra insanları düşündüm; savaşları düşündüm…
B…tan bahaneler uğruna ölen onca masum çocukları düşündüm ve yüreğim ezildi.
İnanın ezildi! Ben bir kedi için ağlarken siz canavarlar masum insanlara nasıl kıyıyorsunuz? Bunları düşündüm.
Allah, cümlemizi ıslah eylesin…
05.08.2014 /Emine UYSAL
YORUMLAR
AMİN..! inşallah.. Merhaba Emine Hanım, bu ne sevgi.. Çok güzeldi. Sevgi dolu yüreğine sağlık. Selâm ve saygılarımla.
Emine UYSAL (EMİNE45)
selamlar
Yazar odur ki, yaşadığı çağın tanığıdır her şeyden önce, dünyasında ve toplumunda olanların sorunların, acıların yanlışların dillendiricisidir.Her şeyden önce yaşadığı dünyaya karşı sorumludur yapıtlarıyla, bunu düşünen ve bilendir. Çürüklükleri onlarda görürüz, onlarda yaşar, onlarda öykünürüz, onlar hep karşıdır bir şeylere...öyle de olmak zorundalar .Aksaklıklara oynar kalemleri, onlarla savaşır.
Onları ölümsüz kılan en saygın nitelikleri en başta budur zaten. Dünyayı eleştirisel bir gözle izleyip, gözlemlemek ve toplumun gözden kaçırdığı belki en küçük detayları bile su yüzüne çıkartmakla mükellef kılar kendini.Sevgili yazar - şair üstad dostumda tıpkı bahsini ettiğim bir misyonu taşıyan kıymet verdiğim nadide insanlardan.Paylaşımı, dünyasal sorunumuza ne güzel ışık tutmuş .Kıymetli yüreğinizden öpüyorum.Teşekkür ederim değer için.Selam ve en içten sevgilerimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
yüreği güzel dostum benim
Şükran AY
Biliyorum ki zaten, evet gözleriniz ve elleriniz yıllar önce söylemişti.
Ben de sizi çoooooooooook seviyorum.
Her insan gibi benim de sevinçlerim, sıkıntılarım oluyor elbet, bunları konu komşuma anlatıp kimsenin başını şişirmek istemiyorum. Bir şekilde benim de yüreğimin sızısını boşaltmam gerek. Ancak kalemimle dost olup, kalemimle haşir neşir oluyorum.
Naçizane yürek sesime ortak olan Sayın yönetime ve sayfamı ziyaret edip eleştirilerini bırakan değerli sayfa arkadaşlarıma içtenlikle teşekkür ederim.
sevgilerimle
Büyük bir sanat eseriyle karşı karşıyayız. Sevginin ne de ek olduğunu bize öğreten bu yazı, klasikleri alt-üst edecek seviyede. Sevgiyi bir hayvada gösterip , yeni bir akım oluşturabilecek bir anlayışla anlatan bu yureği tebrik ediyorum
Bir köy diliyle, dünyanın hasret kalabildiği sevgi, ancak bu denli bir çapraz sorgulamayla anlatılabilirdi. Ünlü Rus edebiyatçılar, Alman düşünürler hatta Nobel ödülü alan, yaşayan tüm Edebiyatcıların okuması gereken bir eser bu. Sevgi Emine Hanım da Yeniden doğdu ve anlam kazandı.
Tüm dünya edebiyat kültürüne. bu yazıyı kazandıran büyük ustayı tebrik ediyorum.
Saygılar en yücesinden
Emine UYSAL (EMİNE45)
Mustafa Kemal ATATÜRK
Gerçek bir eleştirmen tarafından sayfamın ziyaret edilip yazımın eleştirilmesi onur vericidir.
Teşekkürler eleştirmen...
sevgiyle kal
tebrikederim kankam
yüreğine kalemine sağlık..
sevgiler tükenmiş dünyada
nasıl yeşerteceğiz bu sevgileri diye çırpınıyorum her gün..
ama insanlar malesef kan dökücülerin yanında yer alıyorlar!
görmedinmi mecliste 60 kişi iki millet vekilin ortadoğuda akan kan dursun diye yardım istiyorlar
gel görki kanemicilerin temsilcileri linç girişimine başlıyorlar..
bu kan emiciler ıslak olamaz..
Allah'a havale ediyorum kan emicileri!!!
biz yinde de sevgiden, saygıdan, adaletten ayrılmayalım kankam..
selmalarımla.. uzaklardan..
direnis tarafından 8/6/2014 5:18:09 PM zamanında düzenlenmiştir.
Emine UYSAL (EMİNE45)
içten yorumun için teşekkürler
selamlar
Bir kedim olmuştu çok eskiden altın sarısı.
Yağmurlu bir ramazan akşamı cami dönüşü acı acı miyavlamasıyla acıyarak eve götürdüğüm bir yavru.
Bizdeki gelenek kedi köpek evde beslenmez sokakta bahcede beslenen bir hayvandır evde beslemek onun veya köpeğin tüylernin döküldüğü yerde nasıl yaşanır bilmem
bende severim kediyi ama evde saklayacak kadar diyil
demekki insanların hayvana olan yaklaşımları ve sevgileri farklı oluyo
Bazı insanların hayvana verdiği değeri insanlara vermediğide aşıkar
sözde israil kendini savunuyomuş israilin savunma hakkı varmış bunu söliyen ülkede hayvan hakları bizim ülkemizdeki insan haklarından daha üstün kanunlarla korunuyo
Deniz GEZMİŞ ve arkadaşları sırf ABD ye katil dedikleri için idam edildiler yalanmı sölemişlerdi onların idam edilmelerine onay veren zamanın siyasilerinin ölmüşlerse kemikleri sızlamıyomu acaba..
EMİNE hnm sevgi hepimize lazım Yaradan içimizdeki sevgiyi eksiltmesin merhamet duygusu taşımayanlarada merhamet eylesin.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Allah, sevgiden yoksun bırakıp yüreklerimizi tümden çoraklaştırmasın inşallah.
Teşekkürler
selamlar
Savaşın kötü olduğunu herkes biliyor bir tek ondan nemalacak, savaşla kendini büyüten kan emiciler bilmiyor. Güzel bir yazıydı <arkadaşım. Tebrikler, selamlar
Emine UYSAL (EMİNE45)
Peki, gerçek nedir?
Şimdilik namlunun ucu onlaraa dönmediği için böyle rahatlar.
bir gün mutlaka keser döner sap döner.
ayrıca seni özlemiştim, nerelerdeydin bakalım :)
sevgimle...
Karşıyaka'da oturan kızımın yıllarca (Karamel)adlı küçük köpeği var.
Evde namaz kıldığımız için,bu yapışık ikizlerin pek gelmesini istemeyiz.
Kedi ve köpekleri ben de severim ama,evde beslemeye hayır diyorum.
Güzel bir paylaşımdı değerli arkadaşım.
Sağlıcakla kalınız...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Ne yazık ki bahçeli bir evde oturmadığım için besleyemiyorum.
selamlar hocam
Emine UYSAL (EMİNE45)
Allah, böyle canileri ıslah etsin.
sevgimle
Teması böyle anlamlı sevgi ve anlatımı ahenkli olunca
okumak ve toprağım kaleme teşekkür etmek az bile gelir.
Çocuklar dünya bahçesinin çiçekleri onlar hiç solmasın ve
ölmesinler.Acı ve hüzün yüreklerine uğramasın.Göz yaşından
ziyade masum gözlere gülmek yakışır elbette.Özüyle,sözüyle,
göğsündeki kırmızı kurdelesiyle etkileyici yazınıza tebriklerimle.
Sevgi ve selamlarımla.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Teşekkürler
sevgimle
''Amin'' demekten başka şey gelmiyor insanın elinden.
Sevgi dediğimiz sihirli olgu,
dünyaya huzur ve mutluluğu taşımaya yetmedi maalesef.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Sevgi, azıcıkta olsa mayalanır, büyür belki?
büyümez mi?
Teşekkürler
selamlar
Emine UYSAL (EMİNE45)
Allah cümlemize merhamet versin
sevgimle
Cok guzeldi...
Oyle ya bir kedi bile insan yuregine hitap ederken, hic mi hic kalp yok o insan musveddelerinde ki, o cicek gibi acan cocuklari solduruyorlar hoyratca...
Desildi yine cocuk yanim, cocuklarin acilarinda olan yanim :(
Tesekkurlerimle, kutluyor sevgiler sunuyorum Eminecigim..
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgiyle can
Cok guzeldi...
Oyle ya bir kedi bile insan yuregine hitap ederken, hic mi hic kalp yok o insan musveddelerinde ki, o cicek gibi acan cocuklari solduruyorlar hoyratca...
Desildi yine cocuk yanim, cocuklarin acilarinda olan yanim :(
Tesekkurlerimle, kutluyor sevgiler sunuyorum Eminecigim..
Rant kavgası söz konusu olunca sevgi ortadan kalkıyor,Emine Hanım! Bütün savaşların temelinde rant vardır.
Sosyal paylaşımda ise önce sevgi gelir.
Kısa ama değerli bir paylaşımdı.
Selamlar...
Emine UYSAL (EMİNE45)
selamlar
sen üç gün birlikte yaşadığın bir kediye bile öylesine yanarken, canların, ciğerlerini bombalara, kurşunlara kurban veren canlar nasıl yanıyordur kim bilir
iğneyi kendine batırmak budur işte
çok güzeldi gül yüreklim
(bence kendine bir Minnoş bul hemen, o yoğurt ekşimeden)
Emine UYSAL (EMİNE45)
Ben birçok minnoş büyüttüm, öldüklerinde öyle çok ağladım ki, bir minnoşun daha yasına dayanmak zor gelecek gibi :(
sevgimle...
Çok güzeldi yazı sevgi böyle bir şey işte hayvan deriz ama onlarında hisleri duyguları var bunu her ne kadar konuşarak belli edemeseler de beden dilleriyle belli ediyorlar sanırım..benimde bir kedim vardı, annesi ölmüş iki yavru kalmışar birini oğlum birini diğer üniversite arkadaşı almış daha bebekti eve gelince adını kızım AFACAN koymuştu ama kedi değil bir insan yavrusuydu sanki yüzümün her halini anlayan kendisine kızanla seveni çok iyi ayırt ederdi.. bir gün ben tekirdağa annemin yanına gitmek zorunda kalmıştım kayın validemde buna kızmış artık ne için kızdıysa inan ben gelene kadar kayınvalidemin verdiği hiç bir yemeği sütü içmemeiş yememiş 3 sonra döndüğüm daha taksiden inmeden kapıma dkildi miyavlayarak.. daha bir sürü serüvenlerimz oldu ölünce ben tam bir hafta ağladım,aklıma geldikçe hala gözlerim dolar ondan sonra yemin ettim bir daha eve hayvan alıp bakmayacağım diye ayrılması çok zor oluyormuş..tebriklerimle sevgiler arkadaşım..
BOZOK KIZI tarafından 8/5/2014 10:27:51 PM zamanında düzenlenmiştir.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Hele kendimizinkiler.
Sevgiye kal
o çocukları katledenler
b...tan sebeplerle insan öldürenler
sevgi yoksunu dur ki renkdaşım
o yüzdendir ki sevgisiz yürekleri ancak
zulüm için çarpar o canilerin....
yürekten dökülen sevginin anlatımı çok güzeldi
gönülden kutladım....
yalnız bamya sevgisini yakıştıramadım kalemine :))))
adı bile bi tuhaf...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Bamyaya gelince, birçok kişi aynı tepkiyi veriyor ama benim bamya yemeğimi yiyen bamya yemeği tiryakisi oluyor ona göre. çok şey kaçırıyorsun, çokk.
selamlar
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle can
Biliyor musunuz ben bazen kaybettiğim bir eşyam için oturur ağlarım. Ölen kuşlarımın arkasından yas tuttuğumu bilirim. hele ki yazınızı okuyunca içim burkuldu.
Ne garip ve acımasız bir döngü sevgili dostum. Bir çocuğun başını okşamaya bile kıyamazsınız zaman zaman ya şu vahşetin geldiği boyuta ne demeli.
En kötü duygunun çaresizlik olduğunu öğrendim son bir kaç yıl zarfında özellikle.
Ve ne yazık ki fatura hiç bir suçu olmayan insanlara kesilmekte.
Haklısınız, Allah cümlemizi ıslah etsin.
duyarlı cümleleriniz ve anlam dolu yazınız itibariyle kutlarım, sevgili Emine Hanım.
sevgiler ve güzel yarınlara ulaşmamız dileğimle...
Emine UYSAL (EMİNE45)
Rabbim darda olan kullarına bir çıkış ver Ya Rabbım.
sevgiyle can