İsimsiz Portreler
Yazılarımın müdavimleri farkındadırlar sanırım,klasik metot; yan yana iki nokta,olmadı bir ilaveyle üç nokta..Stil ve tarz bu..İşin kolayı..Cümlenin türüne hiç bakmaksızın noktala gitsin; bazen iki, bazen üç..Başladı gidiyor..Uysun uymasın,yakışsın yakışmasın fazla düşünmeye ve uğraşmaya gerek kalmaksızın yan yana noktalarla çözüyoruz meseleyi..
Ben değilim sadece,bakın kimi köşe yazarlarına, bazısı çift bazısı üç noktacı..Benim gibi ikisini birden kullanan nadirattan, rastlamadım dersem yeridir..
Sorarsanız niçin böyle diye sıralarım bir bir maruzatımı..
Bir kere kolayıma gidiyor..Nokta mı,ünlem mi,soru mu hiç düşünmeksizin sıralıyorum hemen arka arkaya..Vakit kaybetmiyorum..Onca yazının arasında zaman harcamıyorum..Gelişine bırakıyorum..
Noktalamadan girmişken işin özüne ineyim,neyi nasıl yazıyorum anlatayım, ipucu vereyim size biraz..Merak edenler için.. Yazılarıma aşina olanlar için..
Olaylara bakış,konuları ele alış şeklimden bahsedeyim..,Yazı tekniğimi anlatayım..Detaya girmeden genel anlamda..Sizi boğmadan sıkmadan...
…………………………….
İlk yazıldığı şekliyle okuyorsunuz yazılarımı.. İşlenmemiş ham halde.. Üzerinden ikinci kez gidilmemiş, incelenmemiş, irdelenmemiş, çeki düzen verilmemiş halde.. Hatta bir sürü cümle düşüklüğü ve yazım yanlışı olduğu halde..Bazen sisteme aktardıktan sonra fark ediyor ve düzeltiyorum gördüklerimi..Yani yazıyı ilk okuyanlar bir çok hata ve kusura rastlarlar ama daha sonrakiler biraz toparlanmış şekliyle okurlar..
Anlayacağınız yazılarımın son şekli bu değil ve böyle kalmayacak..İlerde tekrar ele alınacak; zaman ayrılacak, emek verilecek.. Muhteva bakımından, şekil bakımından, maddi hatalar bakımından..Bir bir,tek tek incelenecek.. İlgisiz olanlar çıkarılacak, gerekenler ilave edilecek.. Kopukluklar giderilecek, bağlantılar güçlendirilecek..
Şimdilik bu usulle yazıyorum işte..Konu çok..Bazen kişisel bazen genel.Bir çok mevzuyla alakalı..
Kişisel olanlar talepten kaynaklanıyor..Israrcılar..Kendileri istiyorlar..Bizi de not et diyorlar..Bizi de konu et diyorlar..
Ben de bakıyorum uyar olanlara..İlginç ve farklı olanlara..Bir özelliğiyle öne çıkanlara..Yazıp çiziyor ve ilk önce kendilerine okutuyorum..Sorun sıkıntı var mı diyorum..Bakın köşedeki yerini alacak bu yazılar, bir itiraz istemem diyorum ve bir karar vermelerini istiyorum..
Kişi yani Portre yazıları böylece çıkıyor ortaya..Ben isimsiz portreler diyorum bu tür yazılarıma..Bazen imalı,bazen alaycı,bazen de methedici tarzda ele alınıyor şahıslar burada..O kadar iğnelemeden sonra iltifat da ediyoruz kimi zaman arkadaşlara..
Ne yapalım istiyorlar,talep kendilerinden geliyor yazın lütfen beni diyorlar,yazın ve sizin gözünüzden bilmek ve tanımak istiyorum kendimi diyorlar.. O zaman katlanacaklar sivri bir söze sivri bir dile..
………………………….
Aynı anda dört beş yazıyı bir arada götürmeye çalışıyorum..Bir anda gelişiyor,bir anda zihne düşüyor,bir çağrışım ve bir ilinti kuruluyor ve bir başlık atılıyor,bir paragraf giriliyor bunun sonrasında.
Bir kenarda bekliyor bu haliyle uzunca bir süre..Bir başka yazıma geçiyor ona bir iki şey ekliyorum,diğer bir yazımın sonucunu bağlamaya çalışıyorum ve bitmiş bir yazıma tarih ve isim koyuyorum..
Böylelikle haftada en az iki en fazla dört yazı çıkarmış oluyorum..Aslında biraz fazla bu. Kuralı aşıyorum..Yazanlar günde yarım sayfayla yetinirlermiş benimki bazen tam sayfayı buluyor..
Bir çırpıda çıkarılanlar da oluyor..Başladığımla bitirdiğim..Bu da onlardan biri..Hepsi bir anda..
Başlık atıldıktan sonra aralıksız devam etti..Hızlı ilerledi yani..Arka arakaya sıralandı nedense her şey..Bazen böyle gelişiyor,bir çırpıda bitiveriyor ve yazının sonuna geliyorsunuz..Zorlandığınız da oluyor,düşünüyor düşünüyor bir cümle oturtamıyorsunuz kimi zaman..İşte böyle bir çırpıda bitenler baştan sona tamamlananlar da oluyor..
……………………………
Her nedense bugün de böyle bir yazı yazayım dedim..Farklı da oldu belki..Stilimi aktarmış oldum böylelikle size..
…………………………….
Yazmak güzel bir şey.. Zahmeti olsa da mutlu ediyor insanı.. Bir anda olmuyor bu yanız.. Döneme ve sürece göre değişiyor..
Alışkanlıklarınız değişiyor dönem dönem..İlerde yine değişir mi bilemiyorum ama orta okul yıllarında başladığım yazı işine uzun bir aradan sonra tekrar dönüverdim..Nice alışkanlıklarımı bırakmak terketmek uğruna..
Çok sevdiğim spor programlarından, tartışma programlarından vazgeçmek uğruna..Aralıksız okuduğum köşe yazılarından hafif yollu uzaklaşmak uğruna..
Zaten edindiğiniz yeni bir alışkanlık bir öncekinin terkedilmesine neden oluyor..Günde kırk köşe yazısı okurken bu sayı ciddi anlamda azaldı şimdi..Ama olsun bu daha iyi sanırım..Yazmak daha güzel bir alışkanlık.. Doğrudan size ait olan bir şey..Okuduğunuz başkalarının fikir düşünce ve kanaatleri ama yazdıklarınız kendinize ait..Sizden izler taşıyor onlar..
Şu gerçeği de unutmamak gerekiyor elbette..Okumadan olmuyor,okumadan yazamıyorsunuz..Okumadan,izlemeden,gözlemlemeden konu bulamıyorsunuz.
………………………….
Okumak gerekiyor.. Önce okumak..Okuyarak ufkunuzu genişletmek gerekiyor..Kelime dağarcığınızı zenginleştirmek gerekiyor..Zihinde fikir uçuşması ve beyin fırtınası estirmek gerekiyor..
…………………………….
Okumak ve yazmak..
Bir tutkuya dönüşüyor bazen..
Hoş ve güzel bir tutkuya...
Kemal GÜL
04.08.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.