- 484 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Bir MODA uydum
Moda....diyince aklınıza ne geliyor? Sadece harfleri inceleyin...bence burdan bakışta bir marka gibi duruyor.Sizce nasıl duruyor?...
Neden bazı şeyler içimize okadar girmiş ki,artık kalıplaşmış gibi,dokunulmazlıkları olan bir sistem haline gelmiş.Biri bu ssiteme aykırı hareket etse,azarlanır,rencdie edilir,hatta günün rüküşü bile seçilebilir.Sizce bu sistem bizim kültrümüzde,gelenek ve göreneklerimizde olmasa dahi buna uymamaız ne kadar doğrudur?Yada uymayanları rencide etmek,azarlamak ne kadar akla uygun ?
Moda,bu yılın modası dar bol gömlek üzerine dar ve açık renkle çeket ve ispanyol paçalı,koyu renkli....Sizce bu güzel değil mi? bence sorun yok,çünkü moda kanunları diye bir madde yok,yada bir yasa yok diye biliyorum.Varsa söyleyin lütfen.
Durum hiçde daha önce anlattıklarım gibi değil,şimdi dahada açılacağız.umarım deniz korkusu olan yoktur....
Moda:bunun hakkında dergiler,broşürler,programlar, yapılır,hepsi tabiki de çok düşüncekli olduklarından değil.Hiç kusura bakmayın moda sizi düşünmez.Çünkü bana göre moda bir markadır.Marka ise sizin beyaz mı siyahmı turuncumu giydiğinizi sormaz.o yıl için hangi ürün kendisini kurtaracaksa kendisini ünlü yapacaksa,onu alır işler ve size giydirir.Buna itirazı olan yok heralde?Modanın beyni olmadığı gerçek,ancak bu sizden gerizaklı olduğu anlamına gelmez.maalesef ki uzaktan bakışta pek zarasız gibi görünür,bu o kadarda masum değildir.Düşünelim,beyni olmayan bir sistem ama yukarda yazdıklarımdan bir ipucu alabilirsiniz.beyni olamyan şeyi beyni var olanlar kontrol eder,programı programcılar idare ettiği gibi...Bu sistemin bir kaç programcısı size şunu diyor:" (bir televizyon progmında,dergde,gazete v.b) Bu hiç iyi olmamış,küpelerin elbisenin rengini öldürmüş,çantan ceketinle orantılı olsada ayakkabının topuksuz olması onu zayıf bırakmış..." Anlamadığım nokta,ben neden birilerinin önüne geçip kendimi ona beğen direceğim ki ? Sizce bu ne kadar güzel ? bayanlara soralım; "eşiniz,erkek kardeşiniz,babanız bu pantolanu giyme pek uygun dğeil,yada bizim adetimize göre değil."... dese ne yaparsınız?..Peki bunu o podyumda kendini ilk defa ögrdüğü birine sergileyenlere ne demeli? Siz yabancı birine güveniyorsunuz ama ailenizin fikirlerine itibar etmiyorsunuz...Ne olduğunu anladınız mı şimdi? Alın size içimize giren bir turuva atı,ve o atı korumak için tanımamazıa bile gerek yok.Düşünmeyede gerek yok,evet hayır demek yeterlidir.
Bir insan yılda kaç ceket değiştirir? kaç Pantolon eskitir? heralde ortalama olarak 3 ceker 2 pantolan olabilir? Az mı geldi size? Yoksa hergün aynı şeyi giyeceğinizden mi korktunuz? Yada sizi görenler" bir elbiseyi 3 gün giyiyor " demesinden mi korkuyorsunuz?Eskirde hoş grörünmez mi diyorsunuz? H.z Ömeri tanırmısınız? Adaşımı tanırsınız heralde..Halifeliği sırasında 12 yamalı bir cübbe giymesi,20 Kâdisiye savaşında elde edilen ganimetler karşısında hıçkıra hıçkıra ağlayıp "bugün sevinç ve keyf günüdür, gülmen gerekirken ağlıyorsun" diyenlere "Evet, doğrudur ama Allah kimlere bolluk vermiş ise, mutlaka aralarına düşmanlık ve dargınlık koymuştur" Demiştir.Sizce böyle bir insana kulak vermemek olur mu? Tabi ben size yamalı gezi demiyorum,sonuçta bunlar ibretliktir.Bunları zamana göre uygulayacağız.Ancak değişen birşey yok.Elbise giymemizin amacı örtünmek,uzuvları güneşten soğuktan korumaktır.İlla araba listiği kadar gözlü takmak gerekmez.
Modaya uyalım diye size 30 Tl lik ürünü 200 Tl e satarlar.Evet gidip bakın,büyük bazı mağazalarda yılın modası olan ürünleri gezin görün,(pazarlar hariç, oralara moda pek uğramaz) gerçek fiyatından 10 kat fazladır.Sizce neden gerçeke değerinden fazlasını veresiniz ki ? Evet tabi ya,eğer biz bunu almsazsak fiyakalı arkadaşlarınızla gezemezsiniz,olur mu olur birisin yanında rüküş olursunuz filan,bunlar çok kötü şeyler.Ama siz o 30 tl i kendinize diğerinin bir kısımını hiç elbisesi olmayan modayı görmemmiş,Bir mağazaya gidip de elbiselerin arasında 3-5 saat vakit geçirememiş çocuklara insanlara ayırın.Asıl Moda budur.Moda insanlık modasıdır ve size teminat verebilirim ki bu tamaen somut bir sistemdir.Çünkü bunun ta kendisi insanlıktır.Emin olun ki hiç bir zamanda bu moda değişmeyecektir.Çünkü insanlığın hamuru aynıdır,insanlar değişebilir ama insalık değişmez.