- 886 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Neden ve Nasıl Şiirler Yazıyorum
Ben çocukluğumdan beri,en başta müziğe daha sonraları şarkı sözlerine ilgi duymaya başladım.İlkokulda ise,çekingen ve uslu bir çocuk olduğumdan ve girişken ve çok konuşkan olamadığım için kendimi hep okumaya verdim.Okul kitaplarındaki masal,hikaye ve şiirleri okur,yalnız kaldığım zamanlarda bazı şiirleri kendi kendime okurdum.Güzel komposizyon yazılarımdan pekiyi notları ve öğretmenimden takdir,övgü ve teşvik alırdım.Ayrıca,sınıf arkadaşlarıma örnek gösterilir ve yazılarım okul panosuna asılır,tüm okul öğrencileride okurdu.
Ortaokul edebiyat öğretmenim sayesinde edebiyat dersini,hikayeleri ve öyküleri çok sevmeye başladım.Öğretmenim de benim bu ilgi ve sevgimi fark etmiş ve bana her yaz tatilinde hikaye,roman ve şiir kitapları hediye eder,okumamı tavsiye eder,okul dönüşünde ise,kitaplar hakkında düşünce ve görüşümü sorar,beğenip beğenmediğim hakkında fikirlerimi alırdı.Okuldan mezun olduğumda lisede bana Edebiyat bölümünü seçmemi ve Üniversite de ise Edebiyat fakültesini okumamı tavsiye etmişti.
Bende onun bu tavsiyesine uydum,Edebiyat bölümünde okumaya başladım.Edebiyat derslerinde de oldukça başarılı idim ve iyi notlar alır,Edebiyat hocamın gözüne girerdim.Romanlar çok uzun olduğu için beni biraz sıkar,daha çok şiirler’e ve kısa öyküleri okurdum ve bundan çok mutlu olurdum.Okul müsamere ve törenlerde de kısa şiirler okur,övgüler alırdım.
Lise yıllarımda radyolarda çok popüler olan şarkıları ve şarkı sözlerini içime sindirerek dinler,sevdiğim şarkı sözlerini ezberler ve kendimce başka şekilde yorumla okumaya çalışır ve bundan çok büyük keyif alırdım.
Erol Evgin o yıllarda çok popüler bir sanatçı,yorumcu olarak kendisine çok büyük bir ilgi ve sevgi duymaya başladım.Tv ve radyolardaki program ve şarkılarını kaçırmadan seyreder,şarkı sözlerini ezberler, ve onun gibi yorumlayarak,söylemeye çalışırdım.Çiğdem Talu Hanımın sözlerini yazdığı ve Melih Kibarın besteleri olan şarkıları da Erol Evgin Bey çok güzel seslendirdiği ve yorumladığı için benim idollerim hep onlar olmuştur.Bende o tarzlarda şiirler yazmaya,kendimce besteleyerek söylemeye çalışırdım.
Bir kaç kez besteci Melih Kibar’a şiirlerimi göstermek için yaptığım girişimler hep boşa gitti ve kendisine birtürlü ulaşamadım.Araya askerlik girdi daha sonra iş hayatına atıldım.Ama hep boş kaldıkça,ilham geldikçe,sevinçli ve hüzünlü olduğum zamanlarda da başkalarına anlatamadığım dertlerimi sıkıntılarımı,şiir olarak kaleme almaya devam ettim ve halen de ediyorum,ölünceye kadar da,inşaallah yazmaya devam edeceğim.
Bir kaç kez,yayınevlerine de başvuru yaptım.Ancak istediğim ve beklediğim cevapları kendilerinden alamadım.Zaten bir kaç yayınevinden aldığım tüyorlardan "Artık kitapevleri,şiir kitapları satamadıkları için mağazalarındaki şiir kitap reyonlarını kapattıklarını ve bir çok şairinde şiirlerini kendisi,internetteki sitelere yazdıklarını" öğrendim.
Bende araştırma yaparak,önce Antoloji daha sonra öğrendiğim Edebiyat defteri sitesine şiirlerimi kendim yazmaya ve şiir severlerle,facebook ve twitter’da arkadaşlarımla paylaşmaya başladım.Benim de şiir ve edebiyat sevgim böyle başladı,gelişti ve halen de böyle devam etmektedir.
Bazı yarışma ve festivallerde şiirlerimden bazıları ödül,derece ve takdir kazanmıştı.Bu da bana bir anlamda şiirler yazmamda bir teşvik olmuştur.
Artık bu yaşlarda daha çok toplumsal konulara yönelik,yönlendirici ve iyi güzel yönde teşvik edici şiirler yazmaya özen ve itina gösteriyorum.Takdir edersiniz ki,aşk şiirleri yaş itibariyle artık bize biraz uzak görünüyor.Gençliğimde yazdığım tüm şiirlerimi de bu şiir sitelerinde zaten mevcutlar.
Bütün edebiyat türlerini ve şiir seven dostlarıma küçük bir anım olarak sizlerle paylaşmak istedim.Okuduğunuz için ayrıca teşekkür eder,saygılarımı ve sevgilerimi sunarım.Ali Uydurucu.( 03.08.2014)