- 822 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
KEŞKELERİMİZ
KEŞKELERİMİZ
Giden, kalanı mutsuzlukla başbaşa bıraktığını düşünür. Oysa ki giden, geçmişini de yanına alarak gitmiştir. Birlikte geçirdiği her güzel anı hatırlayarak kahrolur.
Belkide hayatındaki en büyük “keşke’ye” dönmüştür dilindeki söylenceler. “Keşke” terketmeseydim. “Keşke” ayrılmasaydım, “keşke” sabırlı olsaydım. “Keşke” onu dinleseydim. “Keşke” hoşgörülü olsaydım. “Keşke” tolera etseydim. “Keşke” affetmesini bilseydim. “Keşke” özür dileseydim. Diye beynini kemirir durur “keşkeler.” Ama nafile! Düşmüştür bir kere “keşke” denilen zehirli örümceğin ağına. Kurtulma şansım nedir diye hesap yapmaz, yapamaz!
Her iyimserliğin ardına gizlenmiş olan “keşke” içindeki iyimserlikle birlikte sarar kişiyi ağlarına. Kişisel hırsının, ilkel benliğinin kurbanı olmuştur.
Zaman geçtikçe ilkel benliği kişideki keşkeleri kronik bir hastalığa sürükler. Bu hastalık, çözümsüz bir açmazdır. Her geçen gün aleyhine işleyecek, her an kendisine bir savunma mekanizması oluşturacaktır.
İlkel benliğin kurbanı olan kişi her keşke söyleminin ardından bir parantes açarak, “ama” ben haklıydım. Demeye başlayacaktır.
Artık kaçınılmaz son gelmiştir.
“İD” dediğimiz ilkel benlik kişideki kendini beğenmişlik, kendini haklı görme sebebiyle yavaş yavaş bu kişiyi toplumdan da soyutlamaya başlamıştır. Zaman içerisinde kişi kendisini yalnızlığa mahkum edecek, mazoşist bir tutumla acılardan beslenmeye başlayacaktır!
Kişideki “ego” eğitilmiş bir ego ise ve polislik görevini sağlıklı bir şekilde yerine getiriyorsa, zaten o kişideki “ego” bu duruma düşmesine izin vermeyecek, aklı salime davet ederek yaşamını düzene sokmaya çalışacaktır. Şayet değilse artık kaçınılmz son gelmiştir; “Mutsuzluğa terkettim” diyerek terkedip giden kişi ebediyen mutsuzluğun pençesinde olacaktır!
Tabii ki terkedilen de de durum pek farklı değildir! Onun da “ego’su” eğitilmiş iyi bir polis ise, her başkaldırıda “İD”in kafasına copunu indirecek ve yaşamını düzene sokacaktır. Değilse şayet, terkeden kadar şansız “keşkelerle” yoluna devam edecek ve ebedi mutsuzluğa mahkum olacaktır.
Bu sebeple yaşamlarınızda mümkün mertebe “keşkelere” yer vermemeniz için “ego”larınızı eğiterek “İD”lerinizin saçma arzularını önlemesine yardımcı olun…
Hüma Efkan
YORUMLAR
Ellerinize sağlık.....keşkelerimiz olsun lara ....olsunlar daha iyisi olabilirlere... ve güzel umutlara dönüşsün...
Hüma Efkan
Abim ellerine sağlık
iki çay söylemiştik orda, biri açık,
keşke yalnız bunun için sevseydim seni” CEMAL SÜREYA