- 490 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
bir kadının anıları 2
_Hadi çayı al sofraya gel canım anlatırken kahvaltımızı edelim ,beğendin mi? Kahvaltıyı pek usta sayılmam . Bilirsin elim yatkın değildir.
Ama güzel bir sofra bizi beklemekteydi bu sefer bir kez daha şaşırmıştım .Çayı alıp sofraya oturduk.
Anlatacak mısın yoksa boğazımdan bir şey geçmeyecek nedir bu sabah olanlar.
Tamam işin özü ben bir rüya gördüm….Rüyamda sen denize doğru yürüyordun ben arkandan seslendim seslendim, ama sen duymadın sadece bir kez geri dönüp baktın . Gözlerinde yaşlar akıyordu ve sen dönüp suda kaybolana kadar yürüdün bağırdım ama nafile geri dönmedin.. Sahile koştuğum da sen kaybolmuş tun ve ben uyandım.Aslında bir süre kendime gelemedim seni evin için de aradım seslendim… Sonra şu sabah yürüyüşlerin geldi aklıma gelip sahile bakmayı düşündüm. O sırada benim için ne kadar önemli olduğunu anladım ben sensiz yaşayamam sen benim için ne kadar değerli olduğunu anladım diyordu.
Bunu anlayınca kendini sakinleştirip bana sürpriz olarak kahvaltı hazırladığını söylemişti.
Sen hala dönmeyince korku yine sardı beni acaba sana bir şey mi oldu diye tam balkondan bakarken seni gördüm o an iyice rahatladım. Bunun sık sık yapalım olur mu ? Sabah beraber yürüyelim birlikte daha fazla zaman geçirelim..
Bense şaşkın şaşkın ve biraz da mutlu eşimi dinliyordum. Bir rüya bu kadar değiştirebiliyormuş demek ki bir insanı. Çok korkmuş olmalı ..diye geçirdim aklımdan.
Hatırlıyor musun balayımızda deniz olmayan bir yere gideceğimizi duyunca çok üzülmüş ve bana belli etmemiştin.
Evet sen bunu beni kızdırmak için yapmıştın ama sonra büyük bir sürprizle karşılaşmıştım. Küçük bir kasabaydı gittiğimiz yer. Önce sadece deniz kenarı olması çok hoşuma gitmişti .Balayı için uygun bir yer gibi görünmemişti gözüme tek tesellim deniz olmasıydı.Birde seninle olmak.Fakat sonra oradaki güzellikleri keşfetmek ve harika bir hafta geçirmemize neden olmuştu. Sonra da uzun yıllar her yıl dönümümüz de oraya gitmiştik bizim için çok özeldi ..
Yine gidelim mi?
Gerçekten çok uzun yıllar geçti girmeyeli ,değişmiştir elbet.Tarihi güzellikleri olan bir yer olduğu için birçok şey kalmış olmalı…. Ne dersin güzel bir tatil olur bize baş başa ikimiz ve oraları yeniden keşfetmek.
Bilmiyorum elbette olabilir orayı ikimizde sevdik , anısı çok bizim için ama ya işlerin nasıl olacak bu?
Ben ayarlarım inan ki dün gece gördüğüm rüya hayatın ne kadar kısa olduğunu gösterdi bana … Tabi ki birde seni ,ne kadar ihmal ettiği mi … Seni seviyorum ben hayatım bunu bile yok saymışım.Hayatın koşuşturmacasına dalıp, bizi yutmasına izin vermişiz.Benim suçum çok tabi ki işlerin büyüsüne yoğunluğuna kaptırdım kendim .
Evet hayatım oğlumuz ve onun büyümesi ,okulu evlenmesi derken biz kendimizi unuttuk.Sana bazen hatırlatmaya çalıştım aslında, bazen çok bunaldım sonra sana da hak verdim koşturdun durdun senelerdir.
Bir anılara dalıp gitmiştim o güzel günler canlanmıştı gözümde ve susmuştum O büyük sır ve yükünü hissetmiştim yüreğimde… Eşime bakamıyordum sakladığım bir şeyler olduğunu anlayacakmış gibi gelmişti. Bu durumu senelerdir bir çok kez yaşamış ve uzaklaşmış susmuştum. Konuşursam ya bütün her şeyi yıkacak ya da kötü bir şeyler söylemekten hep korkmuştum..
Neyin var canım sustun ,o günler mi geldi aklına . Meltem biliyor musun? Bu sabah seni yanımda görmeyince çok söylemiştim ya çok korktum gerçekten… Oysa sen senelerdir erken kalkar ve bu yürüyüşleri yaparsın ve ben hiç duymam .. Alışkanlıklar gerçekten kötüymüş.Bir rutine alışıyoruz ve farkında olamıyoruz ve birbirimizden de bu zamanda içinde uzaklaşmışız .. Yapamadıklarımızı yaparak bu zamanı kapatabilir miyiz , ne dersin canım!
Güldürme beni hadi oradan sende bir rüyayla her şey değişecek mi yani…
O gün bu sözleri yoksa yüksek sesle mi söylemiştim dalıp gittiğimi bu gün gibi hatırlıyorum.
Hadi benden bunları beklemediğini biliyorum. Şaşkın şaşkın bakma öyle hayatın tadını çıkarıcağız artık .
Bir süre gülerek şaşkın şaşkın bakışmıştık … Eşim kalkarak elimden tutup beni de ayağa kaldırıp sıkıca sarılmıştı
Gel buraya şaşkın ördek yavrusu zaman sana gösterecek ne demek istediğimi ve nasıl değişeceğimi bak bekle.
Yanımdan ayrıldı telefonunu eline alıp…
Alo Serdar Bey merhaba nasılsınız ,bugün öğleden sonra birlikte yemek randevumuzu iptal etmek zorundayım. İş konusunu hafta içinde görüşmek için zaman ayırırsanız sevinirim..
Karşıdan söylenenleri dinledi ve
Çok teşekkürler anlayışınıza sekreterime aratacağım sizi uygun zamana randevu için iyi hafta sonu diliyorum sağ olun. Diyerek bana dönmüş ve o gün bir programım olup olmadığını sormuştu.
Bende yok editörümle görüşecektik .Yeni kitabım için ama o son anda iptal etti ne tesadüf değil mi? Diyerek cevap vermiştim.
İçine doğmuş demek ki adamcağızın.
Ogün dağlara bir çok güzel bir yolculuk yapıp, kırlarda gezip küçük bir kır restoranın da yemek yeyip ,gün batımını birlikte izleyerek tadını çıkarmak her ikimize de iyi gelmişti..Sonra ki günlerde eşim gün içinde arıyor güzel sözler söylüyor en azından ne yaptığımla ilgileniyordu.Hafta sonlarına artık iş almıyor programlarımızı ona göre yapıyor birlikte güzel vakit geçiriyorduk. Sanki yeni aşık olmuş ve yine yeni evli bir çift gibiydik ….
Eşimin içinde sanki o korku gitmemişti yolunda gitmeyen bir şeyler vardı .Onun sakladığı sırrımı öğrenmişti, belki vicdan azabıydı ,bu yoksa sevgimi .Algılamakta zorlanıyor sonra olsun her ne ise güzel anların tadını çıkarmalısın diyordum kendi kendime.
Katlandığım unuttuğum ne çok şey olmuştu geçmişte çektiği yeterli bende mutlu olmayı hak ediyorum, bunun için çok ağır bedeller ödemiştim senelerce. Bunu eğer eşim öğrendiyse ve onun bildiğini de biliyorsa bunun için af dileme şekli miydi bu. Yoksa gerçekten gördüğü rüyadan mı etkilenme simiydi tüm bunlara sebep……Yeter artık kendi kendime eziyet etmeyi bırakmalıyım artık yapmam gereken sakladığım sırrı içeren yarım kalan kitabımı bitirmek diyordum hep kendime… Şuan karşımda duran kitabı yazmak için yaşadıklarımı kaleme almak ve bunu tüm dünyayla paylaşmak çok zordu. En acısı da eşimin tüm gerçeği bunun aracıyla öğrenmesiydi..Kitabı bitirip yayınlattıracağım da ne yapacağımı ve ailemin yanında kalıp tepkilerine maruz mu kalacaktım yoksa uzaklaşacak mıydım. Tam her şey böyle güzel giderken bunu yapamazdım. Karar vermek zordu ama bu sır beni yakıyordu bir an evvel artık aileme anlatmamalıydım .Peki ya oğlum ne hissedecekti .Ona ve en kötüsü de babasına bakışı nasıl olacaktı bir felakete neden olmak istemesem de bunu yapmam gerektiğini biliyordum.. Artık o sır büyümüştü ve acı veriyordu.Tam bunları düşünürken çalışma masasının üstündeki bir şey dikkatimi çekmişti bu bir mesajdı temizlik için gelen bayanının yazdığı bir nottu.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.