- 632 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BİLMECE
Sevda yelinin ıssız ve izbe iniltisi uzaklardan çalınırken usul usul çalıntı kalbimi susturmak ne mümkün. Ilık düşlerin nirengi noktası o girizgâh. Yeltenmem bile cesaretim yok ki. Zamanı belirsiz o bahar nasıl da gecikti. Kış geçti, sel aldı gözlerimi, gelmez oldu. Ufukta tutsak kalmış tüm kara bulutlar üşüştü başıma. Ne var ne yok attım çöpe. Ne varsa kazıdığım dimağıma ve ne varsa ısıtan yüreğimi ve ne varsa türettiğim sana dair.
Böylesine çetrefilli bir yolculuk olacağını bilseydim çevirirdim başımı ve tanımadan bu tanımlanamaz duyguyu çekilirdim kuytu köşeme. Ne vardı da tuttun elimi ve ne vardı o çocuksu ruhumun yörüngesini kendine çevirdin.
Yetinmeyi de unuttum kendime yetmeyi de. Kılıfsız düşlerimi gömdüğüm yerden çıkardım onca zaman sonra. Prangalarım çoktan eskimişti, derken bir kez daha yenildim yenilmez olduğumu sandığım o izbe yolda.
Işıkla küstüm. Ve küsmüştüm kendime. En sonunda ne varsa dibe bastırdığım istemsizce kustum. Tüm yanılgılarımı, tüm istem dışı isteklerimi ve tüm bilmediklerimi.
Yeniden söktüm okumayı. O üç harfi bir araya getirmeyi ilk kez çözdüm. Öncesinde nasıl da uzak ve kifayetsiz bir dostluk sergiliyormuş o tek hece ve bilinmez en derinde.
Sormadın da bir kez dahi ve asla da üstelemedin. Bin kez haykırmıştım, bir kez bile rastlaşmamıştım. Bir kez yakalandım ve sunturlu bir acı çevreledi benliğimi.
Pişman mısın, dersen ki deme zaten cevabı sende saklı.
Kızgın mısın diye de asla sorma zira o kadar kızgınım ki. Ama en çok kendime. Söz vermiştim bu kadar kurcalamayacağıma dair gizli saklı duyguları. Usulca geziniyorlardı ben bihaberken varlıklarından.
Korkağım ve korkmaktayım hem de hiç olmadığı kadar. Kilit altında iken nasıl kaçarım kulemden. Nasıl el veririm. Zor çok zor. Ama değer de tüm zorluklara rağmen. Tam bir ikilem açılımı iki yönlü ve tam da merkezindeyim cehennemin. Çok sıcak olması gerekirken burası çok soğuk. Haricimde kimse yok el veren ve tutup çekip kurtaracak.
Mümkün mü üşümek cehennem ateşinde ve olası mı mutlu olmak bunca dirayetsiz ve yetisiz bir varlık ile çevrilmişken.
Ne sorular bir anlam ihtiva ediyor ne de doğru şıklar el veriyor bu çözümsüzlüğe. Bıraktım her şeyi geride ve tüm zaaflarımı da terk ettim. Artık tek zaafım var ve tek dayanağım her ne kadar itirafı zor olsa da. Zamana bıraktığım bir bilmece bu hem de çözüp çözeceğim en girift yapıda.
YORUMLAR
Kullandığınız o güzel kelimeleri artık ben kullanmaktan vaz geçiyorum. Böylece sizi takıp etmek bize düşüyor.
Bazen bir soru yağmurundayım sizde, bazen cevaplarla yogrulan yazılarınız, bazen hadi ordan dercesine. En çokta isteyen istediğini alsın sesiyle.
Her zamanki gibi içten ve sorgulayıcı.
Tebrikler iyi yurekli insan.
Sevgiler, saygılar
Gülüm Çamlısoy
Haricinde ne var ki şu iki günlük dünyada. Çok çok teşekkür ederim. Ve bir gün cevabını bulursam tüm o sorularımın emin olun ki tek tek paylaşacağım. arayışım nihayetlendi gibi bir yanılgıya düştüm geçenlerde ve gördüm ki daha arpa boyu kadar yol almışım.
Biliyor musunuz, her birimiz engin bir dünyayız keşfedilmeyi bekleyen. Ve yine bir şeyin farkına vardım ki aslında özümüzde saklı güzellik ve iyilikler var sadece doğru zamanı ve doğru insanı bekliyor ortaya çıkmak için tüm o gizli saklı hazine. bazen umudumu hepten yitiriyorum hem de gerçek anlamda.
Huyum kurusun...
Uzattım sanırım. Bir kez daha teşekkürlerimi sunuyorum.
sevgiler, selamlar...
Unutmadan dostum: Geçmiş bayramınız mübarek olsun...