- 1612 Okunma
- 5 Yorum
- 1 Beğeni
GERİ VERİN BAYRAMLARIMIZI
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
GERİ VERİN BAYRAMLARIMIZI ...
Eskiden ,bayramları iple çekerdik .
Ama şimdi adeta bayramlar bizi çekiyor eteğimizden ben geldim diye .
Kim ve kimler çaldı bayram sevincimizi bilmem ki …
Şimdi diyeceksiniz ki ,ne var yani …bayramlar yine aynı değişmedi .değişen biziz .Evet doğru .biz değiştik .Ama nedense hep kötü yönde oldu bu değişim .
Şunu anladım ki ,bayramlar çocukken güzeldi .En sevdiğimiz elbiseye ,ayakkabıya ,ya da oyuncağa ,her zaman bulamadığımız o güzelim şekerlere kavuştuğumuz için belki de ….
Yani özlem duyduğumuz her şeyi elde ettiğimiz için .
Oysa şimdi öyle mi ,ulaşamadığımız bişey yok gibi nerdeyse .
Lunaparklar emrimizde her daim .
Harçlıksa cebimizde .
Şeker mi ?
O da ne ,çikolata değilse almıyor çocuklar bile .
Cepleri cömertçe verilen harçlıkla dolu .
Hacivat la Karagöz masal oldu .
Şimdi ABD kültürünün sunduğu saçma sapan ,saldırgan filmler izliyor Yüzüklerin Efendisi oluyorlar .
Bayram ritüellerini yine bizim kuşak sürdürüyor .
Yeni nesil tatil beldelerinde .
Evdeki tatlı ve şekerler melül mahzun bekliyor öyle .
Birileri gelse de yeseler diye
İşte böyle kaybettik bayram sevincimizi …
Kent şekerlerinin her bayram sunduğu güzel mesajlar bu yüzden ağlatıyordu bizi .
Ama bu bayram onlar da pes etti anlaşılan ..
İçimdeki çocuk isyan ediyor .Ben eski bayramlarımı istiyorum diye .
Duyan var mı o çocuğun sesini …
Ya sizin ki …ne diyor ???
MELAHAT ÇETİNKAYA .
YORUMLAR
Aslında küçük, büyüğe bakar yaptıklarında;taklit eder sorunların kaynağında bu vardır nesiller bizim ürettiklerimizdir.Bayramlaşma geleneksel toplumlaşma metodudur ve yapmacıktan uzak gerçek samimi bir rütieldir birlik ve tek vücut olmanın görünürdeki halidir,aynı dertleri ,tasaları ,sevinçleri paylaşan insanların örgütlenmesidir ama modern batı kültürü altında içi boşaltılıp sadece mutlulukların paylaşıldığı ,sadece tatil yapıldığı,insanların kendini ve çekirdek ailesini mutlu kılmak
için uğraştığı ve alt ve üst soyların devre dışı bırakıldığı yada göstermelik sevgi gösterilerinin yaşandığı
bir pazarlama sistemine dönüşmüştür. Bu bayram değildir sadece her değerin alınıp satıldığı modern bir
sanal,duygusal bir pazardır.
Evrim ileridir bayramlaşma insanlık için ileri bir adımdır eski normların ürünüdür bunu bina temeli kabul edeceğimize üstüne yeni katlar atacağımıza malesef bu ileri ürünü yozlaştırıp yok ediyoruz.
Eski normların modern doktrinlerle alaşağı edilmesi;evet refah arttı ama psikolojik tatmin ve güven ihtiyacı
insan toplumlaşma adı altında yalnızlaştı ve bunun yaratığı travma devam edecektir,ruh hastalıkları artacak,cinnet olağan bir durum olacaktır.
İYİ yazı tebrik
Keskinkalemzaman tarafından 7/30/2014 11:39:33 AM zamanında düzenlenmiştir.
YAKAMOZ ŞİİRLER
Şekerleme firmasının reklamıda arada kaynamış :) Haklı ve yerinde her hecesiyle yazdıklarınız..Bize arta kalan bayramlar bunlar artık..Bir söz var hani,(af buyurun) Nerede çokluk orada........! diye..Azdık ama bağlılık ve sevgi tomurcukları sürekli yenilerdi kendini..Günümüzde sadece an-ı yaşayıp sahte resim kareleriyle cimrice bu an benim derce ve yarış içinde yaşayan bir toplum hal-ine geldik..
Hasıl-ı örf adet ve geleneklerimiz aslında yitip giden..Biz yaşadık öyle yada böyle bayram-ı ve verdiklerini..Şimdi yaşadığını zanneden yeni nesil, acaba daha ne kadar; nereden, nereye, ne zaman, ne kadar ......Sorular ile pervasız sürükleyecek öz-ünü?..
Güne tablo misali yakışan, iç acıtan gerçekler ile MIH olan yazınızı kutluyorum.
Selam ve dua ile.
(Samim) tarafından 7/30/2014 7:39:00 AM zamanında düzenlenmiştir.
YAKAMOZ ŞİİRLER
Yazıma artı değer katan güzel yorumunuz için çok tşkler selam ve saygılar
Soyut kahkahalara boğar insan kendini. İçinden, içten içe güler ya geçmişine yada eski olan her şeye. Biz dünden uzaklaşırken yarının aklına kavuşmak için heyecanlanır ve sabırsızlanırız. Gün, yarınları tüketirken hep özlem duyacağız eski bayramlar kadar eski günlerimizede.
Çunkü o yıllarda hem gençlerimiz hemde temiz saf duygularımız var...Var mı aksini iddaa eden ? :)
Saygılar, Sevgiler
YAKAMOZ ŞİİRLER
Çok tşkler beni anlayan güzel yorumunuz için.selam ve saygılarlal .
YAKAMOZ ŞİİRLER
tşkler güzel yorumunuz için selam ve saygılar .