- 757 Okunma
- 0 Yorum
- 1 Beğeni
Çocukken Bayramlar
Hep büyüyen büyüklerimiz demezler mi? Nerde o eski bayramlar diye.Şimdilerde aynısını biz büyüyen nesiller demiyor muyuz?Belkide her nesilin geçirdiği bayram kendine güzeldir.Büyüklerimiz anlatırlardı.Çocukken sadece gülüp geçerdik.Büyüdükçe ne demek istediklerini anlıyorum.
Babam küçüklüğünde bayramların nasıl olduğunu anlatır.Bayramlaşmaya gittiği evlerde o zamanlar bisküvi ,çubuk,elma,şeker,lokum türü ürünler verilirmiş.Elbette o zamanın en değerlisi babama göre lokummuş.Tek lokum aldığında sevinirken , çift lokum aldığında demeyin benim keyfime derdi.Küçük şeylerden mutlu olmayı gerçekten bilenlerdenmiş o nesil.
Bizim nesile gelince, daha önce dediğim gibi her nesilin kendine göre belkide bayramı kendine özel ve güzel. Biz bayramlarda oturduğumuz mahallede dolaşmadığımız yer ,öpmediğimiz el kalmazdı.Çünkü biriyle bayramlaşmak için illa tanımak gerekmiyordu.Elimizde poşet gittiğimiz evlerden aldığımız şekerleri poşetimize doldururduk.Şimdiki nesil gibi para vermediler diye söylenmezdik.Bayram harçlıkları ile misket alır, oyuncu kartları alır,şekerli sakız ve dışı altın sarısı yuvarlak çikolatalardan alırdık.Tüm mahalle çocukları saklambaç oynardık.Sen oynama diye arkadaşlarımızı dışlama nedir bilmezdik.Akşam ezanı okununca hemen eve gelirdik. Küçük şeylerle mutlu olmayı seven bir nesildik.
Şimdiki çocuklara bakıyorumda.Evde bilgisayar başında, komşusunun çocuğunu tanımayan, Akrabalarına dahi bayramlaşmaya zorla giden, Bayramlaştığında para alamazsa söylenen, Bayramlaşırken açıkca para isteyen bir nesil haline geldik.Sokaklarda top oynayan, saklambaç oynayan çocuklar artık eskisi kadar yok denilecek kadar az görülmekte.
Bu durum sadece çocukların suçu mu? Elbette hayır.Bizlerin ,hepimizin suçu.Bina yaparken onlara top oynayacak, gezecek,oturacak alan bırakmadık.Koca koca apartmanlara oturduk.Komşuluk ilişkilerini anadan, babadan gördüğümüz gibi uygulamadık.Bunun yanında en tehlikeli oyuncak olan teknolojiyi ellerine oto kontrolü yapmadan teslim ettik.Umarım bu tür hatadan bir an önce toplum olarak döner, ana ve babadan kalan ahlak,örf ve adetlerimizi usulünce yeni nesillere aktarabiliriz derken Tüm İslam aleminin Ramazan Bayramını en içten dileklerimle kutlar.Daha nice mutlu ,huzurlu bayramlar dilerim.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.