- 384 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Düşündüren Sözler-26
*Hayatı okumak çok zor bir iş değildir. Sadece yapman gereken tarafsız bir gözle hayata bakıp yorumlamaktır.
*Hırsız beş kuruşluk malınızı çaldığı için kızarsınız da, bir geveze saatlerinizi çalar sesinizi çıkarmazsınız!
*İçinden gelerek gülümseyen, kahkaha atan insanların yanından ayrılmayınız. Çünkü gerçek huzur ve mutluluk oradadır.
*İnsanlara selam vermeden önce bak, yargılamadan önce anlamaya çalış, dost olmadan önce sına…
*Sözler saklanmayı çok iyi bilir; gözler ise aksine hiç bilmez. O nedenle “Doğru mu yalan mı söylüyor? Seviyor mu sevmiyor mu?” gibi sorularınızın cevabını karşınızdakinin gözlerinden öğrenin.
*Kibrine mağlûp olup sevdiğini kaybettiysen, zaten sen ona layık değilmişsin.
*Bir kişiyi iyi tanımak istiyorsanız, onun kendi değil başkaları hakkında söylediklerine bakınız.
*Üç çeşit insan vardır: Aynalarla dost olanlar, aynalara düşman olanlar ve aynalarla işi olmayanlar.
*Her yanınızda olanı, arkanızdan gelecek zannetmeyin; her arkanızdan gelenin de yolun sonuna kadar sizi takip edeceğini düşünmeyin.
*Yaşatırsan, yaşamayı da hak edersin.
*Gözleriyle ağlayanlar olduğu gibi, ağızlarıyla ağlayanlar da vardır.
*”Keşke”lerimizle mutluluğumuz arasında bir negatif korelasyon vardır. Yani bunlardan biri artarken diğeri azalır, biri azalırken diğeri artar.
*Her başlangıcın bir sonu vardır; her son da yeni bir başlangıçtır.
*Kendi fikirlerini çürütebilecek kadar cesur musun?
*Kendini kullandırtmak istemiyorsan her şeye “evet” deme. Yeri ve zamanı geldiğinde “hayır” demekten çekinme.
*Komşunun evini yaktıysan, yanma sırası senin evine geldi demektir.
*Fikir, icat edilmiş en gelişmiş silahtan daha etkilidir.
*İstediğin kadar güçlü ol, zalim ol; ama asla düşüncelerime engel olamazsın!
*Fidan eken ağaç kesemez, iyilik eden kötülük biçemez.
*Soytarının kralın cenazesinde döktüğü gözyaşları kendi içindir.
*Malını yoksullardan korumaya çalışan kişiye “zengin”, malını yoksullarla paylaşan kişiye “gönlü zengin” denir.
*İşini yaparken her şeyi unutan kişi, dünyadaki en mutlu kişidir.
*Savaşı bitirmek için “savaşma!” diyenlere inanmıyorum. Çünkü savaşı bitirmek için de savaşmak gerekir.
(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba’dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
YORUMLAR
"*Malını yoksullardan korumaya çalışan kişiye “zengin”, malını yoksullarla paylaşan kişiye “gönlü zengin” denir." Ömer Faruk Hüsmüllü
En güzeli bu bence; niye, diyecek olursan, fakirin hakkını koruyan daimâ mutludur...
Sağlık dileğimle Selâm ederim... Vârolasın... okunasın.
Kadir Yeter. 27.7.2014 TRABZON.
w.edebiyatdefteri.com/yazioku.asp?id=131919
Ömer Faruk Hüsmüllü
Ömer Faruk Hüsmüllü
Selam ve sevgiler...