Kesişme Noktası
Akdere.. Arif Akdere.. Doğduğu köyün ismini soyadı olarak alan arkadaş.. Farklı kültürlerin insanı.. Tam bir kesişme noktası ürünü.. Üç memleketin tam ortasından neşet eden biri..
Der ki biraz Maraşlı, biraz Kayserili biraz da Sivaslıyım.. Esasında Sivaslı ama bunun yanında işte şu saydığım yerlerden de sayılırım ben aynı zamanda..Arada bir tekrar eder bunu..
Yazının kısa ama kışının uzun hüküm sürdüğü yerden..Dağ havasının solunulduğu ,temiz havanın alınıldığı yerden.Etin ve otun bol olduğu yerden..
Olsa olsa üç ay yaz, dokuz ay kış sürer Arif beyin memleketinde..
Karı kışı fazla olan bir memleket..
Soğuk suyu bol olan bir memleket..
Avşar’ın hasıyım,suyun başıyım, Hurman’ın çıktığı yardenim der..Dayılarım Afşinden amcalarım Güründen der..
Yani çok kültürlülük var Arif beyde..Üç ayrı yörenin kültürü..Üstelik Kürt’ün,Türk’ün,Türkmen’in ve Avşar’ın kültürü..
Hepsinden biraz biraz var der..
Görünümden de belli bu..
Esmerim ve köşeliyim der..
Yani köşeli bir yüze sahip olduğunu ifade eder..
Babaannemden geliyor bu vasfım,Kürt dayılarıma çekmişim der..
Yani iç içe geçmiş Arif beyde her şey..
Tam harmanlanmış..
Tam bütünleşmiş..
…………………………………
Sakin kişiliklidir ama sağım solum belli olmaz bir anda tepem atar kırar dökerim der ama hiç rastlamadık bugüne kadar..Hep sakin,hep makul..Hep yapıcı,hep olumlu,hep ılımlı..
İyi analizci iyi yorumcu..Görünenden değil görünmeyenden girer meseleye..Farkında olmadığınız hususlardan..Karamsarlığa yer yoktur onun bakış açısında..Hep bir çıkış yolu bulur..Hep iyiye ve aydınlığa yol açar,güzelliğe hoşgörüye kulaç atar..
Geçen yıllığını bulmuş nasıl bulmuşsa internette..Üniversite mezuniyet yıllığını..Otuz yıl öncesine ait yıllığını..Bakın arkadaşlar şuraya, ne denilmiş benim için diyor ve okumaya başlıyor internet sayfasından..Öğrenciliğinde de ihtiyar lakaplıymış ve anlattığına göre bu meslek hayatında da sürmüş..Yaştaşlarım bana hep ihtiyar derlerdi diyor.
Niçin ihtiyar denilir üniversite öğrencisine bir düşünün..İşin sırrı bu olsa gerek..Yani o yaşta bile bir yönüyle ağır ve olgun kişilik anlaşılan Arif bey..Durgun..Heyecandan ve uçarılıktan uzak..Sakin..Dindin..
Şiirliğinden şairliğinden bahsediliyor yıllıkta,olgun kişiliğinden..Zaten şairse bir kişi anlatmaya gerek yok sanırım, hafifliğe hamlığa yer yok..Orada olgunluk ve yetkinlik var..Orada kemale ermişlik var..
Epey bir yer ve ortam görmüş..Gezmiş sağı solu..Çalışmış orada burada..Kurumdan kuruma atlamış durmuş..Kooperatiflerden,ormana oradan tarıma..Bir doğuya bir batıya..En uç yerlere..Ama der çok yer gibi olsa da benimki hepsi bir bakanlık,her üçünü de içine alan bir bakanlık..
Tarımı Ormanı,kooperatifi içine alan bir bakanlık...Köyün,köylünün,üretenin,yetirenin bakanlığı..
……………………………
Sıklıkla sorarım Akdere neresi Arif bey,tam nereye düşer,hani diyorsun ya üç memleketin tam çakışma noktası,üç kültürün buluşma noktası diye derim..
Amacım bir yere gelmek oradan..
Amacım her seferinde o sözcüğü onun ağzından işitmek..
Kerevin..
Kerevin’i Arif beyin ağzından duymak..
Yani bağ evi,sayfiye yeri anlamı olan.
…………………………..
Orijinal olduğu,
İlginç geldiği için..
…………………………
Yer yöney,mevki ve vaziyetten sonra tanımlamanın içerisinde Kerevin vardır mutlaka..Aynı muhit..Kerevin’le Akdere iç içe yan yana aynı mekanın aynı,iklimin,aynı coğrafyanın iki ayrı yerleşim yeri..
Akdere neresidir,nereye düşer Arif bey dediğimde;
Gürün’ü,Sarız’ı,Afşin’i ve Kerevin’i mutlaka konu eder sohbetinin içerisinde ve işitir işitmez ikinci kez tekrarlattırırım Kerevin’i..
………………………..
Biraz yorgun arkadaşımız..Öyle duruyor,öyle görünüyor..Her halinden belli..Bir şeyler yıpratmış onu..Yılgınlık ve bezginlik var..Moralsizlik var..Dışa da yansımış bu durum.. Gençliği çok gürbüz..İri ve cüsseli görünüyor resimlerde..Şimdi eser yok o görüntülerden..Adeta elbisenin içerisinde kayboluyor..
Zaten arada bir Mahmut hocam da takılıyor..Arif bey Allah aşkına bir beden küçük giyin şu elbiseyi..Bak kayboluyorsun içerisinde,neredeyse yetmişlik gibi duruyorsun dese de Arif bey aldırmıyor pek ona..
Yahu Mahmut kardeşim sen de fazla dedin yetmişi, haydi atmış atmış beş desen neyse..Biraz uyar ama sen bayağı yaşlı ettin beni der ve Arif bey aynı sitile devam eder..
…………………………….
Harcama konusunda iyi Arif bey..Parayı bulursa affetmiyor sanırım..Üçe beşe bakmıyor..Öyle fazla hesap yapmıyor..Bir çırpıda istediği şeyi alıveriyor..
Geçen elinde yeni süper lüks bir telefon.. Bayağı fiyakalı.. Gençlerin kullandığı türden.. İki el ayası kadar neredeyse.. Pek anlamam ama sordum, sonrasında da bayağı bilgilendim.
Not üçmüş, dokunmatikmiş.. Samsung’un en ileri modeliymiş..
Pek anlamam ama görüntü var çok iyi, hoş bir ürün cidden..
Tam defter görünümlü..Not oradan geliyor anlaşılan..Sık kullanıyor,arıyor aranıyor..Bir sürü görüşmeler yapıyor..
Yeni herhalde telefonun dedim..
Evet yeni..
Kaç kuruş peki..
Vallaha bilmiyorum.
Niçin,verdiğin parayı nasıl bilmezsin..
Hediye de..
Bir yakınından anlaşılan.
Evet evet ablamdan..
Yoksa ben bu parayı vermem dese de ,
Verir verir Arif bey..Ablası almasa da kendisi alırdı..
Parasından kaçınmazdı sanırım..
…………………………
Emeklilik bekliyor şimdi..Bazen soruyorum hangi devlet hizmetinden sonra emeklilik diyorum..
Yani ne yaptık ne ettik, devlete ne verdik, ne kazandırdık.
Rahatım,müsterihim o konuda diyor..Bir ara iyi çalıştım on on beş sene iyi mühendislik yaptım diyor..
Elimden her iş geçti..
Dağ taş dolaştım..Epey bir ağaçlandırma yaptım diyor..
Huzurlu bu nedenle..
İç huzur taşıyor, bu görülüyor açıkça..
Sorun sıkıntı yok yani..
Şu emeklilik işini düzenleseler de dilekçeyi bir versem diyor..
Yani geçinecek kadar para istiyor..
Bu maaşla biraz zor diyor..
Yarı yarıya kayıp var diyor..
Bir düzenleme bekliyor tezelden..
Elatılsın bir bu işe diyor..
………………………………
Haksız da değil..
Sadece geçinilecek para istiyor..Emeklilikte muhtaç olmadan rahat edilecek bir para..
Beklenti bu..
Bakalım görelim..
Dileyelim, isteyelim..
Gerçekleşir inşallah bu durum..
…………………………
Sağlık olsun..
Paradan daha önemli olan şeyler var..
Geçinip gidiyoruz ne de olsa.
Önce huzur.. İç huzuru..
Ailede huzur..Memlekette huzur..Tüm toplum katmanlarında huzur..
Kemal GÜL
20.07.2014
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.