- 1025 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BABAANNEME MEKTUPLAR....(14)
Rodopların Asil Kadını..
Değerli Babaanneciğim...
Bu gece Mübarek Kadir Gecesi..Bin aydan hayırlı olan bir kutlu zaman dilimi..Seni biliyor musun? Bu kutlu gecenin gündüzün de güzelliklerle hatırladım...
Hani söylenir ya her geceyi Kadir bilmek,her anı bu duyguyla yaşamak..
İşte sen onlardan biriydin..
Aşağıda anlatacağım satırları düşleyince; ben de bu kutlu günde seni yad etmeyi hedefledim..
Bu özlem satırları,onun ifadesidir..
Ağırlıklı torunlarının olduğu bir ortama,kolların dirseklerine kadar sıvalı bir şekilde içeri girdin...
Kılacağın namaz için abdest almıştın.Yüzünü hafifçe kıbleye döndün ve önce şehadet getirip üç defa Kadir Suresini bizlerin de duyacağı biçimde okudun ve havluyla kurulandın.Sonra da ayrılıp yan odaya namaz kılmak için geçtin..O gün gürdüğüm bu eylem benim oldukça dikkatimi çekmişti..Belli ki bizlere bir mesaj veriyordun..Ne zaman bu olaydan sonra seni abdest alırken görsem,ayni fiili usanmadan tekrarlıyordun...
Aslında özellikle benim pek duymadığım bu güzellik geçen gün aklıma geldi ve araştırmalarımla inanılmaz muştulara ulaştım..
Yaptığın fiil,iki ayrı hadisin emriydi..
İlki;
Hadis-i Şerifi Deylemi rivayet etmiştir:
Enes bin Malik RA nakline göre Resulullah Efendimiz (sas) şöyle buyurmaktadır;
ABDESTEN SONRA BİR DEFA KADİR SURESİNİ OKUYAN SIDDIKLERLE BERABER,İKİ DEFA OKUYAN ŞEHİTLERLE BERABER,ÜÇ DEFA OKUYAN DA RESULLERLE BERABER HAŞR OLUNUR..
İkincisi;
Bir başka hadiste de( Ebu Davut-MÜSLİM), RESULULLAH EFENDİMİZ(sas)BUYURMUŞTUR Kİ;
GÜZEL BİR ŞEKİLDE ABDESTİNİ ALDIKTAN SONRA YÜZÜNÜ KIBLEYE DÖNÜP KELİMEYİ ŞAHADET GETİREN YANİ BEN ŞAHADET EDERİM Kİ ALLAHTAN CC BAŞKA TANRI YOKTUR,
MUHAMMED SAV ONUN KULU VE ELÇİSİDİR DERSE,CENNETİN SEKİZ KAPISI AÇILIR ORAYA İSTEDİĞİNDEN GİRER..
Birinci nakil belki bazı muhaddisler tarafından zayıf sayılsa da;bizim belleklerimizde senin bu güzel fiilin daima yerini muhafaza edecektir.Fezail-i Amal (Amellerin Faziletleri) konusunda zayıf hadisle amel etmek caizdir,düsturunu bu konuda öne çıkarıp seni hatırlayacağız hep.
Bu kutlu geceye her ne kadar Miyammar da,Doğu Türkistana da, Filistin de, Suriye de, Irak da, Mısır da acılarla girsekte; Yüce Mevladan hiç bir zaman ümidimizi kesmeden,dualarımızla onları yalnız bırakmıyacak,İnsanlığın huzur ve mutluluğu için ellerimizi semaya açacağız...
Çünkü bu kutlu Sure;
1.Biz Kur’anı Kadir Gecesinde indirdik..
2.Bilir misin Kadir Geces nedir?
3.Kadir Gecesi bin aydan hayırlıdır..
4.O gece Melekler ve Ruh,Rablerinin izniyle yeryüzüne her iş için inerler,dururlar..
5.O gece tanyeri ağırıncaya kadar esenlik doludur..
buyurmakta ve biz günahkar kullara kapılar aralamaktadır..Bir gece de seksenüç yıllık ibadet yapma imkanı.Her iş için Rahmanın izni ile,yeryüzüne inip duran melekler ve Cebrail.Yaradana binlerce hamd ve şükürler olsun,ne kadar büyük bir nimet..
Dilinden düşürmediğin bu kutlu sure yol arkadaşın;bu gece de; en güzel dereceler ile senin olsun..
Güzellikler Ülkesinde...
Selam ve dua ile...
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.