- 726 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BU YIL RAMAZAN BİZDEN MEMNUN KALMADI!
KAZIM ÖZTÜRK
ÖZTÜRKÇE
[email protected]
BU YIL RAMAZAN BİZDEN MEMNUN KALMADI!
Ramazan; “Rahmet, Merhamet, Kurtuluş ayı” dedik. “Allahım; Recep ve Şabanı mübarek kıl, bizi Ramazana kavuştur” duasını yaptık! Kadir gecesinin bin aydan yani 80 yıllık bir ömre denk geldiğini, “Kim inanarak, sevabını Allah’tan umarak orucu ikame ederse, geçmiş günahları bağışlanır” “Kim, inanarak ve sevabını Allah’tan umarak kadir gecesini ihya ederse geçmiş günahları bağışlanır”… resulullah sözlerini biliyoruz! Biliyoruz da, kitaplarda kalıyor! Satırlardan, sadırlara inmiyor!
Bunları sadece biliyoruz! Uygulama mı dediniz? İşte orada yokuz! Bizim işimiz, konuşmak, ahkam kesmek, fetva vermek, edebiyat yapmak…eylem nerede? Amel dediğimiz ve islam’ın; imanla birlikte saydığı, amelsiz imanın fayda vermediğini defalarca vurguladığı halde yapmadığımız, sözümüzle özümüzün çeliştiği bir durum içindeyiz!
Hani; “Ancak Müslümanlar kardeşti?” hani, “emri bi’l ma’ruf, nehyi a’ni’l münker” yani, iyiliği emretmek, kötülükten sakındırmak Müslümanların en temel ilkesiydi? Nereye gitti sevgili peygamberimizin; “bir kötülük gördüğünüz zaman elinizle giderin. Buna gücünüz yetmezse dilinizle giderin. Buna da gücünüz yetmezse kalben giderin. Kalp ile gidermek, imanın en zayıf halkasıdır.” Hadisi?
Memleketimizdeki Suriyeliler, Iraklılar sağda solda dileniyor, hatta daha başka yanlış işler yapıyorlar! Barınma sorunları, huzur sorunları, güven sorunları var! Bu ifadeleri söylerken, Türkiye Hükümeti tedbir almıyor, iskan sağlamıyor, güvenlerini temin etmiyor… demiyorum. Aslında demeye hakkım da yok, yetkim de. Her imkanları karşılanıyor ancak; ne de olsa mülteci! Ne de olsa yurtlarından, vatanlarından ayrı düşürülmüşler! Böyle bir durum bizim başımıza gelse ne yaparız?
İsrail devleti; Gazze’ye bomba yağdırıyor! Hastaneleri yakıp yıkıyor! Binlerce masumu öldürdü, öldürmeye de devam ediyor! Müslümanlar oruç tutuyor, zekat veriyor, sadakalarla, iftar sofralarıyla… ramazanı ihya ediyorlar öyle mi? Akşamları teravihler kıldık, hatimler yaptık, hatta hatim yarışlarına girdik değil mi? Her yıl Umre şov yapmıyor muyuz? “Komşusu aç iken kendisi tok yatan bizden değildir” diyen yüce peygamberimizi; sevdiğimizi söylemiyor muyuz?
Hani Gazze’ye desteğimiz? Nerede İsrail’in yaptıkları zulmü burunlarından getirme faaliyetlerimiz? İsrail mallarına boykot uyguluyor muyuz? Onların ürettikleri; sigaraları, dondurmaları, çikolataları, meşrubatları, temizlik malzemelerini kullanıyor muyuz? Kullanmıyor muyuz?
Halbuki Ramazan; kalben, bedenen, ruhen, beyin olarak, vicdan yönünden, düşünce bakımından… temizlenme ayı değil mi? Ne kadar temizleniyoruz? Veya temizlendik? Acaba, “kahrolsun İsrail, ver bir coca cola” mı diyoruz? “Ne yapalım, bizim kendi yerli malımız yok. Olsa alırız” yanlışlığında mıyız?
Allah aşkına böyle Oruç mu olur? Ramazan mı olur? Böyle Kadir gecesi ihya edilir mi? Bu kadar hamakat içinde, bu kadar aymaz tutumlarla, okuduğumuz Kur’an bizden şikayetçi olmaz mı dersiniz?
Değerli dostlar! Kur’anı anlamadan, İslâm’ı anlayamayız! İslam’ı anlamadan da kurtuluşumuz mümkün değildir! Kur’an; baştan sona şuurlanma, adam olma, dik durma, kararlı tutum sergileme, zalime sessiz kalmamayı… en önemli görevlerden sayar. Onun için; “düşünmez misiniz?” diyerek bizi düşünmeye davet eder. (23 TEMMUZ 2014)
YORUMLAR
bu ülkeyede satılan ithal (markaların malları bu ülkede üretiliyor biliyorsunuz değil mi?
boykot edelim edelim ama doğru yerlere parmak basmazsak kendi bacağımıza kurşun sıkar kendi kolumuzu keseriz.
ithal edilmiş yani ülkeye girerken parasını vermiş olan market ya da bakkal ya da her kimse bunun parasını emin olun 3 ay önce ödemiştir tüketici şimdi boykot ettiğinde direk bakkala markete yani yüzü yüze baktığımız belki de komşumuz olan adam zarar vereceğiz
kaş yaparken göz çıkaracağız. Boykot edelim ama büyük oynayalım Baskı yapalım devlet ithaline engel olsun ( devletin onaylamadığı hiçbri ticari anlaşama hayata geçemez.) aziz mübarek ramazan günü komşunuza vereceğiniz zararla mı ramazan bizden hoşnut olacak. yoksa memlekete vereceğimiz zararla mı
hadi batıralım bütün ( knor , algida, ariel, vakkao, cola-ki bütün kola özütleri koka kolaya hizmet eder kola turka ve mekke kola dahil, detaya girersek şalvarımızdaki lastik bile israil menşeilidir)
bu da cola cola firmasının korkudan ödü patladığı için yaptığı açıklamadır FİLİSTİN İLE İLGİLİ BÖLÜMÜ ÖZELLİKLE DİKKATLE OKUNMASI RİCAMDIR(Coca-Cola şirketi tarafından yapılan açıklamada, son günlerde çeşitli platformlarda Coca-Cola'ya yönelik asılsız iddiaların gündeme getirildiğini üzülerek izledikleri ifade edildi. Açıklamada, Coca-Cola şirketinin 128 yıl önce ABD'de kurulduğu belirtilerek, "Yüzde 100'ü halka açık uluslararası bir şirket konumundadır ve dünya coğrafyasında çok çeşitli ekonomik, siyasi ve dini rejimlerden oluşan birbirinden farklı 206 ülkede faaliyetlerini yürütmektedir. Şirketimizin herhangi bir ülkeyi, hükümeti, herhangi bir ülkenin politikalarını, siyasi ya da dini inancı desteklemesi söz konusu değildir. Bu çerçevede Coca-Cola'nın gelirinin İsrail'e aktarıldığı iddiası da tamamen gerçek dışıdır" denildi.
Coca-Cola şirketinin 1998 yılından bu yana Filistin'de faaliyet gösterdiğinin altı çizilen açıklamada, şunlar kaydedildi:
"Coca-Cola Filistin'deki 3. en büyük işveren, 5. en büyük yatırımcıdır. Coca-Cola'nın Filistin'de 3 fabrikası, biri Gazze'de olmak üzere 7 satış ve dağıtım merkezi bulunmaktadır. Coca-Cola, 350 Filistinliye iş olanağı sağlamakta, Coca-Cola faaliyetleriyle ilişkili yan sektörlerden ise 3,500 aile geçimini sağlamaktadır. Türkiye'de de doğrudan 3 bin dolaylı olarak 30 bin kişiye istihdam sağlayan Coca-Cola olarak, 50 yıldır Türkiye'de ekonomiye güç vermek üzere faaliyetlerimizi sürdürmekteyiz. Coca-Cola'ya yönelik son günlerdeki iddiaların tamamen gerçek dışı olduğu kamuoyuna duyurulur) açıklama firmanın sayfasında duruyor bakabilirsiniz.
gavura kızıp oruç bozmanın manası yok sağduyulu ve akıllı hareket edilmezse zararı da bize, zira ülkemizde istihdam ettikleri insan sayısını hiç de küçümseyemeyiz.Uluslararası şirketler, ülkemizde yatırım yaparak, istihdam sağlayarak, ihracat yaparak ve ödedikleri vergilerle ülkemizin geleceğine katkı sağlıyorlar. Ülkemize ve ekonomimize değer katıyorlar.
Allah, azabı akıllarını kullanmayanlara verir(yunus suresi-100)
sağlıkla kalın
Filiz Şahin. tarafından 7/23/2014 1:03:50 PM zamanında düzenlenmiştir.