- 1210 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
Pul Biber
Not: Bu bir mektuptur!
Sevgisiz Pul Biber,
Beni pul(!) gibi harcadığına mı üzüleyim yoksa verdiğin acıya mı? Nasıl bir hayalkırıklığı anlatamam; doyumluk sanırken, tadımlık çıkmanın! Oysaki ne güzel günler bizi bekliyordu, sana hala pul(!) koleksiyonumu gösterecektim.
Bazen sebzelik biber tadındaydın, tadın o derece değişkendi yani. Yüksek ateşte közlenmiş kokun ne kadar çekiciydi. Mezesiz de boğazdan geçecektin ve hayat kebap olacaktı. Seni her türlü yemeye razıyken, duyduklarım yenilir yutulur gibi değildi. O an kıpkırmızı olmuş, senin rengine bürünmüştüm. Oysaki zıt kutuplar olmalıydık, birbirimizi çekmek için. Sen acıysan, ben tatlı olmalıydım, baklava gibi. O zaman renklerimiz de sarı- kırmızı olur, hergün gol atardık kalelere, kale bulamadığımızda kendi kalemize gol atardık. Bırakmadın şampiyon olalım be sevgisiz Biber. Bu hayat mücadelesinde kesin şike var ve Yıldırım gibi gelen bir ayrılığın Aziz’liğine uğradık.
Sensiz geçen o sıkıcı anların doruğunda olduğum demin, kendimce bir oyun bulup oynadım: yazı-tura! Sonucu söylememe gerek yok, çünkü yazıyı okuduğuna göre artık biliyorsun. Talihsiz olduğum yine İSOT(!) 9001’ce onaylandı Biber, tura gelseydi Yalnızları Kalabalaklaştırma Derneği’nce Sapistan’a yapılan tura katılacaktım.
Biliyorum, ben tura katılamazsam da sen bana katıla katıla gülüyorsundur, tüm yemeklere acı bir şekilde katılmanın aksine. Her yemeğe tat vereceğine, bir emeğe itaat edeydin ya! Acı verdiğin dilimiz neyine yetmedi de yüreğimizi hedef aldın? Bir pul acısı, bir kul sancısı olsun mu istedin ey (k)acı(k) nimet?
Acıları AL’layıp PUL’layıp bize yutturdun ya helal olsun sana Biber! Ve şimdi de çekip gidiyosun. Git, cehennemin (d)ibinesine kadar git, yolun açık olsun. İstersen git Serdar Ortaç’ın karabiberi ol, fark etmez! Biliyorum sen hızlısın, anında birini bulursun Fiber Biber!
Not: Mektup bitmiştir.
YORUMLAR
OKU GÖNÜL DOSTUNU
Oku İsmailoğlu Mustafa YILMAZ ustayı ?
Sayarken bir bir, dilin de sevgi çemberi,
Vatanın da ki bu unutulmuş yerleri
Sen de onu ruhunla iyi tanı ?!
Bak sana, sen görmeden daha göz etti,
Cennet mekan o "Göz başı !"
Birde,
Bizzat görünce düşün orasını
Nasıl övecektir duy kendisinden,
Adı geçen güzellik orasını burasını...
İlgi çekitiriyor anlattığı gezilik yerleri
İsmail hocamızın bu vatan sat-hı mealleri
Kutluyorum engin şair yüreklerini !!!.....
---- 27.12.2014 – Adana
İsmail Hakkı GÜRCANOK (ONATCA)
----------Güzel bir deneme yazısına, Güzel bir insanın şiiriyle selamlıyorum...
emir___can
emir___can
Daha dün akşam salatadaki hain bir acı biberin acısının boğazımı yakmasıyla nerdeyse boğuluyordum.O nasıl bir acı,tarif edilmez yaşanır ! Biber deyince aklıma tatlı biber gelmiyor o yüzden de.Bir koyu yeşil biber ki en acıları bir tombul açık sarı ama yinede deli acı biberler var ki uzak durmak şiddetle tavsiye olunur ! ve daha alt daha az acılı biberlere doğru bu açılım uzar gider.Uslup biberin acısını tatlıya bağlayan kıvamda, bir acı biberin peşinde hayatı ti ye alan,eleştiren, eğlenceli bir mektup olmuş.Tebrik ediyorum.Yazmaya devam.
emir___can
emir___can
Kalem saçmalayarak da derdini anlatabiliyor işte.
Anlayan, hisseden yüreğinize sağlık; saygılar...
ÇOK ENTERESAN..GÜLDÜREN VE DÜŞÜNDÜREN YAZI OLMUŞ KARDEŞİM ...PUL KOLLEKSİYON CAN VURUCU YERİYDİ BENCE ... TÜRK FİLİMLERİNDE; PUL KOLLEKSİYONUNU GÖSTEREN BİR NURİ ALÇO VARDI. BİRDE RAHMETLİ ÖZTÜRK SERENGİL BİRDEN ONLAR GÖZÜMDE CANLANDI ..SEN ÇOK YAŞA ...ŞAPKA ÇIKARDIM BU YAZIYA
BAŞARILAR GÜZEL BİR KALEMSİNİZ VESSELAM..
emir___can
Nadide yorumunuz ve değerli beğeniniz için çokça teşekkürler...
Zaten herkesin anlamasını beklemek hata olur; ancak siz gibi zeki arkadaşlar mevzuyu kavrayabilirdi.
Saygılar...