- 1083 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
' NEVAL KÜLTÜR MERKEZİ '
Ben yıllarca yurt dışında yaşamış birisi olarak buralarda para kazanmak adına olmadık hilelere başvuran binlerce insanla karşılaştım ve bunlara karşı oldukça katı eleştirilerde bulundum özelliklede şu bir anda zengin olma hayalleri peşinde olan ve olmadık köşeyi bir an önce dönmek isteyenlere karşı ama bunun yanısıra bir çokta güzel örneklerle de karşılaştım işte şimdi anlatacağım NEVAL KÜLTÜR MERKEZİ bu güzel örneklerden bir tanesi .. Bu merkezin kurucularından olan sayın Gülay hanım yıllarca yurtdışında çalışmış ve bütün birikimlerini Heybeliadadaki kurmuş olduğu bu merkeze yatırmış ve ne güzel yapmış ..
Nedir Neval Kültür Merkezi ? Ben Gülay’ın kendi anlatımı ile eklemek istiyorum yazıma ;
’ Neval , 16 Mayıs 1979 Perşembe günü saat 24:06 da dünyaya merhaba dedi.Doğum sırasında ( beyine oksijen gitmediği için zihinsel olarak gelişme sağlayamadı. Geçirdiği bir dizi ameliyattan sonra , hayata çelmeyi takan o oldu.Neval ’in benim kızım olarak dünyaya gelmesi , bana sunulan en büyük şanslardan biriydi. Neval , engelli çocuklarımızın yaşamımızda ne kadar önemli olduklarını görmemi sağladı. Neval , Almanya’ da bulunduğu süre zarfında eğitimini tamamlayıp, iş hayatına da atılmıştır. Ben kızım ve kızım gibi olan çocuklarımız için , eşiminde desteği ile Heybeliada ’ da “Neval Kültür Merkezi” nin kuruluşuna öncülük ettim.Buranın kuruluş amacı kültür merkezinede adını veren kızım Neval’dir. Onun adı altında engelli çocuklarımıza bir nebze de olsa bir şeyler yapabilmekti.Onların dünyasında , en güzel yerde bulunup, onlar adına etkinliklerde bulunmak,hayatı onlar için, daha güzel kılmak, onlara “Bu dünyada bizlerde varız” dedirtebilmek. Onlar için evet bir beklentim var diyebilecek kadar da açık ve netim.
NKM “hayırseverlik” ya da “acıma” temelinde engelli çocuklarımıza yaklaşmamakta, onların insan olarak toplumsal yaşamda edinmiş olmaları gereken yeri talep etmelerine destek olmakta ve bu toplumda yaşayan bireyler olarak birbirimizden sorumlu olduğumuz bilinciyle faaliyet göstermektedir.Biz Neval Kültür Merkezi olarak , bu çocuklarımızın dünyasında her rengi barındıran bir gökkuşağı olmak istiyoruz.Ben şimdiden diyebilirimki bunları başarmak mutluluksa , evet ben çok mutluyum. Çünkü inanıyorum ki beni kimse yalnız bırakmayacak.
Siyah beyaz hayatımın
en güzel rengi
sen !
yaşam kaynağım
sen !
ömrümün rengi
iyiki varsın ... ’
(www.nevalkulturmerkezi.com)
Eğer bir gün yolunuz Heybeliada’ya düşerse Neval Kültür Merkezi’ni ziyaret etmenizi öneririm .. Sizleri bir dost sıcaklığı ile karşılıyacaklarından eminim ....
Güldane Dal ( 20080528 )
YORUMLAR
Siyah beyaz hayatımın
en güzel rengi
sen !
yaşam kaynağım
sen !
ömrümün rengi
iyiki varsın ... ’
Sevgili Güldane Dal' dan, zaten sevgi ve barış dolu bir yürek, Duyarlı ve insanca bir davranış beklenebilirdi. Yazınızda da her zamanki gibi bir dik duruş,
( Güldane Dal duruşu) Bir yaşama sevinci, bir çocuk sevgisi, akıcılık, güzel ve anlamlı mesajlar var. Yüreğinize sağlık. Saygılarımı sunar, bu güzel yürekten gelen davranışınızı tekrar kutlarım.Selamlar efendim