ÖPÜLESİ "Eller..."
Bayram geliyor...
Boylarından yüksek pencerelerden bakmaya çalışan "el bildiklerimize, şöyle bir uğrayalım. Ne yaparlar, ne ederler, nasıllar, iyiler mi? Çayları, kahveleri tek kişilik mi olsun bu akşam üstü bir soralım.
-Emine Teyze, nasılsın?
-Şükür şükür kızım iyiyim, çayına şeker ister misin?
Sanmam. Emine Teyzenin iyiliği sadece dilindedir. İnsanın özlediği bir evi, evinin bir kokusu varken, başka yerde nasıl iyi olabilir ki?
Boşuna mı kaçırıyordu gözlerinin bebeklerini sanki benim gözlerimden...
Oysa ben, onun gözlerinin erimeye başlamış feriyle gizlice sohbet ediyordum.
"Uyumadı yine bütün gece." Diyordu.
"Bayram gelecek ya, herkesin gelip gideni oluyormuş. Tatlı getireni, giysi getireni oluyormuş. Yeni geceliklerini, çamaşırlarını gösteriyorlarmış ona. Seviniyormuş, kendisine gelmiş gibi. Sonra eski geceliğini giyip, burnuna kadar çekip uyuma numarası yapıyormuş.
Biz konuşurken herkes uykuda oluyor. Başka ne dedi.
"Ben onca çocuk büyüttüm, yemedim, yedirdim. Giymedim, giydirdim. Şimdi bayramdan, bayrama bile hasretim yüzlerine." Dedi. Sonra da Dünyaya kıstı gözlerinin ferini.
** Yine pencerenin önünde tek kişilik kanepesinden dışarı bakıyor. Belki gelen olur diye**
Bırakalım tatillere gitmeyi bu bayram arefesinde.
Ellerini öpelim hiç tanımadığımız eller bile olsa, huzurevlerimize elimize bir çiçek, ya da bir hediye alıp sevindirmeye gidelim.
Bu insanlar anamız,
babamız,
ninemiz,
sevdiklerim değilse bile
unutmayın ki
bir gün gelir pencereye yetişemeyen el,
bir de bakarsınız biziz,
bizim ellerimiz.
Davi/ 20. 07. 2014
YORUMLAR
b ir gün gelir pencereye yetişemeyen el,
bir de bakarsınız biziz,
bizim ellerimiz........biraz rahatsızım hastanedeki odamda ps var bir açayım dedim davinin yazısı...yazı bitince gözlerdeki damlalar....içeri aniden giren doktor oğluma bile göstermeden kapadım...sağlıklar usta.....
onca çocuk büyüttüm, elden ayaktan düştüm, onlara yük oluyorum diye beni huzurevine attılarsa, başkaları gelip elimi öpse ne olur, öpmese ne olur? Her uzatılan el daha çok canımı yakacaktır. Herkes annesinin, babasının bayramını zehir etmeden gelip ellerini öpse ya yaşarken. Gerçekten kimsesi kalmamışlar memnun olacaktır elbette, ama diğerlerinin yüreğine daha fazla kor düşecektir. Bir çok insan için bir kaç saatini ayırıp onların yanına gitmesi bir kayıp olmayacak ama yine de gidilmeyecek, biz de her bayram söyleyeceğiz böyle.
Davidoff
Sen zaten haklısın Afet Ablam.
Diyecek sözüm şu ki;
Körünüz göz müydü ki, yaşarken annenizi hayatınızdan çıkardınız?
Yarın zaten çıkıp gidecek, gözünüzün o kısmı simsiyah kalacaktı...
bayram tatil rezarvasyonları çoktan yapıldı .. ben çalışıyorum tatil benim hakkım annenle ailenle geciremem koca yılın yorgınlığunu işte budur asıl sorun höööt diyemiyen işte tatil işte kapı diyemiyen kocalarda naylon kızlar çıkınca kocalarda naylon oluverdi sorun aile kavramını yerleştirmiyen bu nesle kötülüğü kim yapıyor kredi kartı bir iki yanlzlaşma hizmetten kaçma saygısızlk edep adap ... kavramların karışmışlığı geleneklerin talan edilişi çağdaşlık olmuş ...
Davidoff
Toplum olarak özentiler içindeyiz.
Ayşe'nin gittiği yeri bende görmeliyim. Yer değiştirirken, renk de değiştirir olduk.
Teşekkür ederim Sn. Kaya.
Var olasin!
Ne güzel bir yaziydi; umarım bir çimdik atmayı başarır kimi insanların yüreğine..
Teşekkürler Davidoff. .
Davidoff
Bırakın çimdik atmayı, elimde sopa ile dolaşsam bile "nafile."
Şeytana "güzergâh çizgisi çizer misin diye boya ile fırça verilmiş."
Kahkahalarıyla, elinde fırçası ile gidiyor...
Zig zag zig zag zig zag zig zagggg...
Bizde peşinde.
sevgili yazarım, bayram arifesinde içten ve naif bir dokunuşla resmetmişsiniz görmeye tenezzül etmediklerimizi. Çok duyarlı ve alabildiğine hüzünlü ve ne yazık ki bir bir doğru bir tespit.
Sevgiler, saygılar yüreğinize...
Davidoff
Teşekkür ederim Çamlısoy.
Gönlümden geçenlerdi bunlar. Umarım sesimi duyan olmuştur.
Sevgimle Arkadaşım, sağ ol. Şimdiden hayırlı bayramlar dilerim.
Bu gidişle unutulan bir el de biz olacağa benziyoruz.
Değerlerin hızla kaybedildiği bir zaman dilimini yaşıyoruz.
Hassas yüreğinize, anlamlı yazınıza tebriklerim, saygılarımla...
Davidoff
Unutmayı öğretiyoruz bizden sonrakilere Sn. Gözde...
Çok da "kolay oluyor."
Ne demek efendim bir yaşlının evin içinde dolaşıp durması; pardon. Oturması. Çünkü çoğunun dolaşacak hali olmaz. Ya bahçedeki çiçeklere bakar, ya geçen arabalara vs, vs.
Madem öyle gitsin huzur evinin penceresinden baksın. O da pencere değil mi?
Bakalım böyle söyleyen gözlere Cenab- Allah o pencereleri bile görmeyi nasip edecek mi Sn. Yazarım.
Teşekkür ederim. İmkanınız varsa mutlaka hiç tanımasanız bile bir huzur evine gidin bu bayram.