- 1124 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
BU GECE KADİR GECESİ
BU GECE KADİR GECESİ
Âişe radıyallahu anhâ’dan rivayet edildiğine göre Resûlullah sallallahu aleyhi ve sellem ramazan ayının son on gününde câmiye kapanır ibadete soyunur ve şöyle buyururdu: "Kadir gecesini ramazanın son on günü içinde arayınız!" (Buhari:Leyletül Kadr3, Müslim;sıyam 219)
Bin aydan hayırlı gece.
Bu gece KADİR gecesi.
Yaklaşık 83 yıllık bir zaman.
Yani bir ömür.
Bu geceyi en güzel şekilde değerlendirmek gerekir değil mi dostlar.
Bu fırsat bir daha ele geçer mi bilmem?
Geçen yıl Kadir gecesinde aramızda olup da bu yıl ahirete yolcu ettiğimiz kaç arkadaşımız, dostumuz var. Çoğunun adını bile unuttuk.
Gelin değerli dostlar,
Bu kadir gecesini en güzel şekilde değerlendirelim.
Kulluğun zirvesine çıkmaya gayret göstererek ruhumuzu arındıralım tüm günahlardan.
Namazlarla dualarla geceyi ihya edelim.
Bu gece KADİR gecesi.
Kalplerimizde bulunan manevi hastalıklardan kurtulmak için Rabbimize yalvaralım. Yalan, iftira, dedikodu, gıybet, haset, kin, nefret gibi hem kendimize manen zarar veren hem de kul hakkı olarak adlandırılan günahlardan pişman olalım.
Bu gece KADİR gecesi.
Yanı başımızda aç, biilaç olan komşumuzdan haberimiz olsun. Akrabalarımızla olan alakamız daha da kuvvetlensin. Yetimlerin, öksüzlerin başlarını okşayıp gönülleri alınsın. Yerdekilere merhamet edelim ki merhamet olunalım.
Bu gece KADİR gecesi.
Fırsatlar değerlendirilmek için verilir kula. Rahmani bir fırsat önümüze serilmişken bundan yüz çevirmek, sırt dönmek elbette akıllı insanların işi değildir. Yarına tertemiz bir halde çıkmak için geceyi iyi değerlendirelim ve dünkü günahlara bir daha dönmeyelim.
Bu gece KADİR gecesi.
Sevgiyi, saygıyı ve kardeşliği yenileme zamanı. Kendi nefsimiz için istediğimizi kardeşlerimiz içinde isteme vakti. Sabrı yenileme, kanaati büyütme, itaat ve kulluğu çoğaltma gecesi. Paylaşımın, bölüşmenin, tebessümün gönülleri fethettiği, meltem esintisi gibi ruhları okşadığı en kutlu saatler.
Bu gece KADİR gecesi.
Sadece geceniz mübarek olsun demek yetmez elbet. Hayatımızı yeniden gözden geçirip yepyeni bir yarına başlamak için bu fırsat gecesini en güzel şekilde değerlendirelim.
Haydi, dostlar bu gece KADİR gecesi. Unutmayalım ve unutturmayalım.
Yaşar TAŞKESEN
18/07/2014