DÜN,BUGÜN VE YARIN
Uğursuz bir günün arefesinde doğmuşum,yani 27 mayıs darbesinin ilk yılında.Uğursuz diyorum,çünkü onun bunun demokrasi diye, tarihi evirip çevirip ülkem insanını, yaşamın tekrarıyla yıllardır yerinde saymasının düsturunun atıldığı temellerin başlangıcından bahsediyorum.Çok zavallı kimseler bu tarihe ihtilal desede,aslen darbe dir.İhtilal bir halk hareketidir,buda Türk tarihinde ,ortaasyadan günümüze kadar görülmemiş bir olgudur.Mümkünde değildir,çünkü Türk halkının yapısında "ihtilal"anlayışı yoktur,yapıda"Devlet baba"vardır,o yücedir ve asla yanlış yapmaz.
Bencede devletin kutsiyeti bağımsızlığı sorgulanamaz.
Devlet ayrı,devlete baba olanlar ayrı,bunun tesbitini iyi yapmalıyız...
Benim sorunum devletle değil,devlete baba olanlarla.Kırkyedi yaşındayım ama bu baba veya babaların görüşü evlatlarına karşı anlayışı,tebaya bakışı işte bu 48 yıl önce babaların yaptığı darbeyle adeta kurumsallaştı.
Kurtuluş savaşındaki milli irade,27 mayısla elle idareye,yani "sürü"sıfatı,anlayışı,kurumlara "baba"olanlarca tescillenip,kanunlaşmıştır.
İşte bu "babalar"üvey evlatlarının,fikrinin ve zikrinin asla değişmesine,yüksek sesle konuşmasına asla izin vermezler.Onlar evlatlarına"dün,bugün ve yarın düşüncesini asla düşündürmezler.Düşünenide"Kabahat bul,döv"anlayışıyla yıllardır alışagelen provaka eylemlerle kabahatler üretilir,evletlar şöyle bir silkelenir,haddi bildirilir.Hemde kimsenin inkar edemiyeceği gerekcelerle"Cumhuriyet elden gidiyor,laiklik elden gidiyor,irtica geliyor....vb gibi gerekceler hep,önümüze gelirde,kim bunlara cevap bulamassınız.
Babanın,tebaya bakışı kırksekiz yıldır değişmedi.
Şu milli iradeye karşı olanları bir düşünün,
babanın,özkardeşleridir...
27 mayıs darbesi anlaşılmadan,Türkiyede demokrasi ve halkın iredesi asla anlaşılamıyacaktır.
Dün,bugün ve yarın yok olur,hep tekerrürü yaşarsınız...
YORUMLAR
12 eylul günü sabahın altısında rahmetlik babanızla radyodan beraber duymuştuk. Sabah ajansaları için radyoyu kapının önüne çıkarmıştım. Ne olduğunu anlayamamadığımdan, babanıza sormuştum "iyi mi olacak diye?.." Babanızın orduya olan güveni yansımıştı sesine, " ..hiç olmazsa akan kan durur ..." o gün anlayamamıştım!
Yazınızla o günlere götürdünüz...
aşağı yukarı aynı yaşlardayız üstadı sayfanızı gezerken ilgimi çekti bu yazınız.
bu ülkenin üvey evladı olarak size hak vermemek elde değil. demokrasi bu güne kadar Türkiye de gücü elinde bulunduranların dediğim dedik çaldığım düdük havasıyla yaşanıyor. her iktidara gelen kendi borusunu öttürmeye uğraşıyor.ve iktidara gelmeden önce söylediklerinin tamamını inkar eder duruma geliyorlar. her iktidar ayıplarını örtmek için kendi senaryolarını yazıp oynuyorlar. ve oynan oyunların yönetmenleri de hep dışarıdan. tek hedef var Türkiye devletini ortadan kaldırarak BOP projesi dahilinde olduğu gibi. yada yahudilerin vadedilmiş topraklarına sahip olmaları için hizmet... ve brn şuna inanıyorum bu düşüncenin yaşama geçmesinin önündeki tek engel türk ordusu gözüküyordu ve şimdi oda etkisiz hale getiriliyor.
her şeye rağmen vatan bizim ordu bizim. başka dostumuz yok.