- 958 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
GAZZE'Lİ ANNE
GAZZE’Lİ ANNE;
- Hadi yavrum biraz erken uyu olur mu?
- Neden anne?
- Yavrum yarın bayram! Sabah erken kalkacak güzelce abdestini alacak ve kefenini giyerek, arkadaşlarınla birlikte komşumuz İsraillilerin zilini çalacaksın. Sakın ola elinde bir sapanın ya da oyuncağın olmasın! Olur mu güzel oğlum?
- Eee anne, sonra ne yapacağız.
- Bak yavrum, Arap coğrafyasında dini bayramlarımızın bir geleneğidir. Çocuklar bayramlarda en şık kıyafetlerini giyerek (Kefen) gider komşularının elini öper, bayramlaşır ve şeker toplarlar. Sen de gidecek İsrailli komşumuz elini öpecek bayramlaşacaksın! Biz müslümanlara da yakışan budur güzel oğlum.
Ne yapalım kötü komşu insanı ev sahibi yaparmış! Lakin Arap dünyasında böyle bir irade olmadığı gibi, şeref, haysiyet te yoktur!
- Ama anne onlar bize hep kızıyor.
- Olsun yavrum İsrail’in vurduğu yerden one minut çıkarmış.
- Peki anne, öyleyse güvendeyiz (!) kimse bize dokunamaz artık!
- Aferin benim güzel yavruma. Hadi şimdi kalkın yatağınıza gidin. İyi geceler yavrum.
- İyi geceler anne. Kardeşim de gelecek mi benimle yarın?
- Elbette yavrum nasılsa önünde sonunda bir gün o da gidecek. Bari geç kalmadan o da seninle gitsin!
çocuk saflığı ve temiz duygusuyla;
- Olur anne. İyi geceler. Yaşasın yarın kardeşimle sokağa oynamaya çıkacağım.
Ertesi gün bayram sabahı; bütün Arap coğrafyasında ramazan bayramı, topları patlamaktadır.
Çocuk heyecanla kalkmıştır ve kardeşini de uyandırarak abdestini almış, en beyazından kefenler giyinmiştir. Bu ara da anne de kalkmıştır. Top sesleri ardı ardına patlamaktadır.
Çocuk merakla sorar;
- Nedir bu sesler anne?
- Yavrum akşam konuştuk ya, bugün bizim dini bayramımız. Bayram namazı kılındıktan sonra iftar açacağız ya, işte bütün bu gürültü onun içindir.:)))))))) içi burkularak tebessüm eder anne.
Büyük olan çocuk herşeyin farkındadır.
- Tamam anne biz hazırız kardeşimle çıkalım Komşumuz İsraillilerin zilini çalalım. İnşallah biz de bolca kurşundan, misketler toplarız.
Annenin içi cız etmiştir. Ve evlatlarını gönderirken şöyle düşünmektedir; “Bu evren ki herkese yetecek kadar büyük, herkes için ekmek var.
Bu evren ki herkese yetecek kadar toprak var.
Herkese yetecek kadar doğal kaynaklar, zenginlikler var. Ama bütün bunlara rağmen insanlarda eksik olan mutlaka bi’şeyler var.”
Ve kendi kendisine sorduğu sorunun yanıtını yine kendisi vermektedir. “Haksız da değiller. Çünkü geçmişte İsraillilere sevgi değil nefret öğretildi. Ve bunu öğreten de Medeniyetten söz eden Avrupa’nın göbeğinde olan İspanyollar, Almanlarda ise, Adolf Hitler yaptı. Ki onun da geçmişine baktığımızda yine sevgisizlik, hoşgörüsüzlük vardır.
İnsanlar demek ki sevgiden yoksun kaldıklarında o sevginin yerini travmatik bir şekilde, nefret, kin ve öfke alabiliyor.”
Öyleyse nefretle yoğrulmuş bir dünyada yaşamanın ne anlamı var?
Ve çocuklar annelerinin elini öpüp helaleşerek çıktılar. Daha yirmi adım ilerlememişlerdi ki İsraili’n Gazze’ye atmış olduğu bir misket bombası yakınlarına düştü.
Etrafa saçılan misketlerden birisi, beyaz kefenler içindeki çocuğun bacağına, kardeşinin ise, başına isabet etmişti.
Kardeşi kanlar içinde bu çirkef dünyaya veda ederken, bacağından yaralanmış olan çocuk çevreye saçılan misketleri eteğine toplamış ve topallayarak eve dönmüştü.
Anne sordu, yavrum kardeşin nerede kaldı? diye
Çocuk;
- Anne, İsrailler şeker yerine misket verdi ama karşılığında ise, kardeşimi aldılar.
- Peki kucağındakiler nedir?
- Anneciğim İsraillilerin bize verdikleri misketlerdir. Büyüyünce ben de bu misketleri onlara iade edeceğim.
Anne bir kez daha anlamıştı ki yaşanan çirkinlikler bir kısırdöngüdür! Bir kez daha anlamıştı ki, sevginin yeşertilmediği bir ortamda, kin var, nefret var, kan ve ölüm var. Yine de yüreği dayanamadı. Oğluna içi burkularak sarıldı ve ekledi;
- "GÜZEL OĞLUM AMA ONLARI DA BİR ANNE DOĞURDU. BURKULMAZ MI ONLARI DOĞURAN ANALARIN YÜREĞİ? İYİSİ Mİ SEN SEVMEYİ ÖĞREN. SEVEREK GÜZELLEŞSİN DÜNYA!"
Efkan ÖTGÜN
YORUMLAR
Hüma Efkan
VE SİZDEN RİCA EDİYORUM SİYASİ POLEMİĞE GİRDİĞİN ANİZ AN SİZİ ENGELLERİM. ELEŞTİRECEKSEN YAZIMI ELEŞTİR. ŞİİRİMİ ELEŞTİR. FİKRİMİ YA DA SİYASİ GÖRÜŞÜMÜ DEĞİL. ASLINDA SİZİN O YORUMUNUZU GÖRDÜĞÜM AN ENGELLEMELİYDİM. NE VAR Kİ BANA YAKIŞMAZDI.
ŞİMDİ HOŞÇA KALIN VE BENİM SAYFAMA YORUM YAPMAYIN LÜTFEN
Hüma Efkan
Hüma Efkan
İsrail’e karşı İstanbul’daki başkonsolosluk önünde yapılmak istenen eylemlerin yıllardır yanlış adreste yapıldığı ortaya çıktı.
İsrail’in 10 gündür Gazze’ye yaptığı hava saldırısının ardından dün gece kara harekatına başladı. İsrail’in yaptığı saldırılar sonrasında protestoların adresi, İsrail’in İstanbul Başkonsolosluğu oldu. Ancak, son 4-5 yıldır İsrail Başkonsolosluğu önü diye gidilen yerin, yanlış olduğu açığa çıktı. Başbakan Erdoğan’ın kızı Esra Albayrak’ın da geçen günlerde Gazze için konsolosluk önü denilerek yanlış adreste protesto yaptığı anlaşıldı.
Şöyle anlatalım:
İnternet sitesinde de ilan ettiği gibi İsrail’in İstanbul Başkonsolosluğu Levent’te Yapı Kredi Plaza’da C Blok’ta… Fakat protestoların tamamı A ve B Blok önünde yapılıyor. Yapılan eylemler İsrail Başkonsolosluğu’nun olduğu C Blok 7’inci kattan görülmüyor bile. Ancak yıllardan bu yana protestolar hep yanlış yerde yapılıyor. Öyle ki bu yanlış eylem yerinin yapıldığı yerdeki A blok'un önündeki heykel bile eylemcilerin hedefi oldu.
Son olarak, İsrail’in Gazze operasyonları sonrasında protestolar yapıldı. Hatta, İsrail Konsolosluğu denilerek Yapı Kredi Plaza A ve B Blok eylemciler tarafından taşlandı. Eylemlerin yapıldığı yerden İsrail Konsolosluğu dahi zor görülürken, yıllardır konsolosluk denilerek protestolar burada yapılıyor. İsrail’le hiçbir bağı olmayan bu binadaki çalışanlara tepki gösteriliyor ve bu binalara taşlı saldırılar yapılıyor.
ALAKASIZ BİR YERİ TAŞLIYORLAR
Yapı Kredi Plaza'da çalışan bir ekşi sözlük kullanıcısı ise yaşanan durumu şöyle aktardı:
"2009'dan beri Yapı Kredi Plaza'da çalışıyorum, İsrail'e ilişkin sayısız protesto yapıldı, protestoyu düzenleyenlerden bir Alllahın kulu da herkesin kolayca öğrenebileceği İstanbul'daki İsrail Konslolosluğu'nun Yapı Kredi Plaza C Blok'ta yer aldığı gerçeğini nasıl farkedebilmiş değil, anlayamıyorum.
Peki protestolar nerede yapılıyor? Yapı Kredi Plaza a blok önünde, Akdeniz Heykeli'nin yanında. Geçen gün Başbakan'ın kızı bile İsrail Konsolosluğu'nun önü muamelesi çekilen bu noktada protesto eylemi yaptı.
Protestocuların bulundukları yerden İsrail Konsolosluğu'nun bulunduğu bina bazı açılardan görülmüyor dahi. Onu geçtim, protestoculara Blok'u taşlıyorlar, yumurta atıyorlar, oradan çıkan alakasız insanlara hakaret ediyorlar. Protestocular gerçekten orada ne olduğunu bile bilmiyorlar, tüm Yapı Kredi Plaza'yı İsrail Konsolosluğu dahi sanıyor olabilirler. Bir keresinde plaza yönetimi A Blok'a kocaman bir Türk bayrağı astı ama hiç kimsenin bir şey anlayabildiğini sanmıyorum. Kaldı ki C blokta tümden konsolosluk değil, o binanın sadece bir katı diye biliyorum, olsun en fazla 2 kat olsun. Yani o binayı bile taşlasanız aslında yine alakasız insanlara zarar vermiş olacaksınız. Bunu İsrail'lileri taşlayın diye demiyorum, bunu da normal karşılamıyorum ama bu sizin için bir protesto biçimiyse dahi alakasız birine karşı yapılıyor."