- 638 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Deneyim ve Emek Hiçleştirildi!
1 Temmuzda yeni bir yasa yürürlüğe girecekmiş. Bu yasaya göre 18-29 yaş arası çalışanların SSK primleri 5 yıl boyunca devlet tarafından üstlenilecekmiş.
Emeklilik yaşını 65’e çekip sonrada böyle bir yasa çıkarmak büyük bir hata. Zaten özel sektörde belli bir yaşın üzerinde iş bulmak oldukça zor bu yasa ile 30 yaş üstü bireylerin iş bulması daha da zorlaşacak… Yaşı ilerlememiş insanlar işsiz kalacak ve 65 yaşına kadar emekli olmayı bekleyecekler…
Uyanık geçinen işverenler 30 yaşını aşmış çalışanlarına tek tek yol gösterirken SSK desteğinden yararlanabileceği gençleri işe almaya başlayacak…
Artık bu yasadan sonra açık pozisyonlara 30 yaşını aşmış insanların getirilmesi çok zor görünüyor. Yeni iş ilanların 35 yaşını aşmamış ibaresi yerine bundan sonra 30 yaşını aşmamış ibaresini göreceğiz sanırım…
65 yaşta emeklilik kararındaki açmazı kapatmak için 35 yaşın üstü çalışanların SSK’larını üstlenmek daha akıllıca olurdu. Ama hükümetimiz her zaman olduğu gibi işverenin yanında… Deneyimsiz düşük ücretlerle çalışanları istihdam etmek işverenin zaten işine geliyor birde devletten bu şekilde SSK yardımı almak ekmeklerine yağ sürmek olacak.
Artık deneyim kazanana kadar patron milletinin her türlü kaprisini çekip pozisyonun dışındaki gereksiz işlerle uğraşıp deneyim kazandıktan sonra hak ettiğin değeri bulacağını hayal etmek sadece bir hayal olarak kalacak…
Deneyime ve emeğe verdikleri değerden ve göstermiş oldukları saygıdan ötürü hükümetimize bir kez daha teşekkür(!) ediyoruz.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.