- 1186 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
29.MEKTUP
29.MEKTUP
Bismillahirrahmanirrahim
1. Tîn’e ve zeytûn’a andolsun.(1)
(1) Tefsir bilginleri âyette geçen "Tîn" ve "Zeytûn" kelimelerinin, incir ve zeytin manalarına cins isim olabileceği gibi, iki kutsal mekânın özel adı da olabileceğini söylemişlerdir. Daha sonra gelen "Sina Dağı" ve "güvenli şehir (Mekke)" ifadeleri ile uyum sağlaması açısından ikinci görüş daha sağlıklı görünmektedir.
2. Sinâ dağına andolsun,
3. Bu güvenli şehre (Mekke’ye) andolsun ki,
4. Biz, gerçekten insanı en güzel bir biçimde yarattık.
5. Sonra onu, aşağıların aşağısına indirdik.
6. Ancak, iman edip salih ameller işleyenler başka. Onlar için devamlı bir mükâfat vardır.
7. (Ey insan!) Böyle iken, hangi şey sana hesap ve cezayı yalanlatıyor?
8. Allah, hükmedenlerin en iyi hükmedeni değil midir?
"Beyaz Türklerinde problemleri var,Kaliteli şarap bulamıyorlar mesela"
Serdar Turgut
Sevgili Gülse seni ve değerli eşinizi ve sevdiklerinizi selamların en güzeli olan Allah’ın selamı ile selamlar Yüce Allah’tan sizin için aff,mağfiret,hidayet,bol rızık,sağlık ve iyilik dilerim
Sevgili Gülse 13 Temmuz 2014 Pazar günü Hürriyet gazetesinde Zeytin ağaçları ile ilgili yazdığın yazıyı okudum. Yazında Hükümetin çıkarmak istediği 25 dekardan küçük araziler de Zeytin ağaçlarının kesilmesi ile ilgili yasayı eleştiriyorsun. Aynı gün ana gazetede zeytinle ilgili rakamlar verildi. Bu habere göre - aklımda kaldığı kadarıyla- Dünya zeytin üretiminin % 18 i Türkiye tarafından gerçekleştirilmekte ve bu ticaretle 900 milyon USD veya TL gelir elde edilmektedir.
Sevgili Gülse senin bu görüşüne katılmamakla beraber-aşağıda nedenlerini açıklayacağım- Zeytin’i veya zeytin yağını sevmen bu yüzden bu yasaya karşı çıkman ve sevenlerini hayranlarını bu yasaya karşı imza atmaya çağırman yasal ve demokratik yollardan her tür propaganda yapmanı sonuna kadar destekliyorum. Bu özgür demokratik bir ülkede fikirlerini özgürce söyleme yayma hürriyeti olduğunu bunun özgürlük kapsamında olduğunu ve kısıtlanamayacağına inandığımı belirtmek isterim.Fikirlerini özgürce söylemen benim için vazgeçilmez bir ilkedir. Necip Fazıl’ın Hapishanedeki Nazım Hikmet’e söylediği gibi "fikirlerinin hiçbirisine katılmıyorum fakat bu fikirlerini söyleme özgürlüğünü sonuna kadar destekliyorum"
Sevgili Gülse yazında Zeytin’in dini metinlerde adı geçtiğinden bahsettin. Bu metinlerden biri yukarıda geçen Tin suresidir. Surede "İncir’e ve Zeytin’e and olsun" diyor Allah c.c. Allah bir çok şeyin üzerine yemin etmiştir. saf saf dizilen askerlere kayan yıldızlara kıyamete.Allah c.c. bunların üzerine yemin ederek onların önemine dikkat çekmektedir. Bu bakımdan Zeytinin önemli bir meyve olduğu konusunda hemfikiriz.Hemfikir olmadığımız konu ise bu yasanın zeytin ağaçlarının sayısını azaltacağı, zeytin ve zeytinyağı üretiminin azalacağı tezi.Bence bu yersiz bir korku.
Sevgili Gülse Hükümet yetkililerinin bu yasayı çıkarmaktaki maksadı ne bilmiyorum ama sana çarpıcı bir bilgi vermek istiyorum.Biliyorsun dış ticaret açığımız 60 milyar dolar. yani ürettiğimizden fazla tüketiyoruz. Bunun en önemli sebebi enerji yoksunu bir ülke olmamız. Enerji yani elektrik günlük hayatın olmazsa olmazı. Bir kaç saat Elektrik kesildiğinde "istanbulun orta yerinde elektrik mi kesilir" diye yazılarında sitem ediyorsun. Bu elektrik lazım onda hemfikiriz değil mi.Hemfikiriz. Hükümette bu yönde adım atıyor.Şimdi sıkı dur Türkiyenin Şeyl (kaya)Gazı rezervinin toplam değeri 750 milyar dolar ve bu rezervin büyük bölümü Balıkesir Burhaniye’de bulunuyor. ve bildiğin gibi körfez bölgesi (Burhaniye-Ayvalık-Gömeç-Edremit-Havran) Zeytin’in anavatanı ve birinci kalite zeytin üretiliyor. Körfez bölgesinde 33 milyon zeytin ağacı var.Türkiye de zeytin ticareti ise 900 milyon Usd Kaya gazı rezervi 750 Milyar dolar. Burda belirtmek istediğim bir şey var Burhaniye deki şeyl kayaları burhaniyenin iç kesimlerinde yer alıyor ve üzerinde 200 Dönümlük bir zeytin ağacı var ancak zeytin ağaçları yasayla korunduğu için bu gaz ekonomiye kazandırılamıyor.
Sevgili Gülse Seni Temin ederim bu yasa çıktıktan sonra dahi Zeytin üretimi (var senesi-Yok senesini dikkate alarak) bir kilo bile azalmayacak. neden biliyor musun Zeytin Gaziantep mersin Balıkesir gemlik Mudanya İzmir Manisa gibi bir çok yörede yetiştiği gibi Zeytinciliği Karlı bulan Karacabey ovasına da zeytin ekilmekte ve bu ağaçlar meyve vermeye başladı. Daha bir çok yerde zeytin ekilmekte ve karlı olduğu için kimse ağaçlarını kesmeyi düşünmemektedir. Ama bu yasanın çıkması ile 750 milyar dolarlık bir değer ekonomiye kazandırılacak. bu para ile kaç fakir doyacak kaç çocuk tok yatacak bunu bir düşünsene.
Sevgili Gülse Dikkatimi çeken konulardan biri de insanlar zenginleştikçe öncelikleride farklılaşıyor. seni yıllardır takip ederim. mesela hiç Asgari ücretin insancıl olmadığından bahseden bir yazı yazmadın.ne biliyim Açlık sınırının altında yaşayan 13 milyon insan için "canhıraş" bir şekilde imza toplamaya çağırmadın insanları. Aynı şekilde Gonca’nın Tweetlerini takip ediyorum paylaştığı şarkılar haricinde en sık paylaştığı şey yuva arayan kedi köpek tweetleri. sanırsın ki yuva bulunmazsa köpekler ölecek. Bir de LGBT. Bundan çıkardığım ders demekki bir insan hafta da 30 40 bin lira kazanın ca birden aydınlanıyor kedi köpek ot böcek yunus balığı zeytin ağacı fok balığı falan önceliği oluyor.
Sevgili Gülse bu mektubu tasarlarken suriyede filistinde arakanda parçalanmış çocuk fotoğraflarını mektubun başına koymayı düşünmüştüm neden sonra vazgeçtim. Yıllardır seni takip ederim Filistinde ölen çocuklar için bir yazı yazmadın. sakın yanlış anlama seni kınamıyorum ister yazarsın ister yazmazsın ama anlatmak istediğim sizin önceliklerinizle açlık sınırının altında yaşayan 13 milyon insanın önceliği aynı değil. Mesela zeytin ağaçları benim umurumda değil. belki maddi açıdan rahatım ama ben Suriye yi Filistini önemsiyorum. Yani Zeytin ağaçları ilgilenmem gereken 111 inci konu.
selam ve dua ile
Muhammet Hanefi Taşkın
Yaylacık köyü/Nilüfer/Bursa
15/07/2014