DEĞERLİ DOSTUM
Bazı insanlar vardır değerli dostum dersiniz onlara; bilmeden, hiç bir şeyden habersiz. Değerin sadece bir çizgi film kahramanının adı olabileceğini düşünmeden.
O da size değer veriyor gibi gözükür. Hatta bunu sözleriyle de vurgular. Onun tavsiyelerinize uyarsınız. Size değer veriyor ya.
İnsanlar daima takdir edilmek isterler. Bu takdir edilme duygusu doğuştan süregelen bir şeydir. Hani çocuğunuzun “haniymiş benim yavrum, aman ne güzel de yapmış” diyerek bir durumu onayladığınızı gözlerinizin önüne getirin. Ne sevinçlidir değil mi? Hatta alkışlarlar sözlerinizi. O minik eller alkışı çok severler. Kalpleri tertemizdir. Takdir edildiklerinin farkındadırlar. Siz de gerçekten onları çok sever, onaylamalarınızı yürekten yaparsınız.
Düşünüyorum da insanlar neden değişiyor yıllar geçtikçe.
Hayat şartları mı değiştiriyor karakterleri? Yoksa karşısındaki kişilerin iyi niyetleri mi? Saflığı mı? Size izin verişi mi yoksa değerli dostum?
Bir gün bakarsınız yalanlar ortaya dökülmeye başlar. Tabii hayatın tesadüflerden ibaret olduğunu unutmuştur bizim değerli dost. Yalancının mumunun yatsıya kadar yanacağını unuttuğu gibi. Gene de “aman boşver!” dersiniz kendi değerini kendi kaybetti diye düşünürsünüz mantık yürüterek ama yüreğiniz öyle demez; siler hemen dostluğu bir daha geri dönmeyecek şekilde.
O değerli dost değersizliğini örtmek için başka değerlerde dolanadursun maymunlar artık gözünü açtığından pek bir ortalarda kalıverir. Kendini bir şey sanmasının ortaya çıkmasıyla resmen dibe çöker. Yalnızım diye kendini acındırmaları gerçeğe dönüşür. Artık saman altından su yürütemeyecektir. Vaktiyle sokaktaki muhtaç olmadığı halde dilenenleri oynarken şimdiki hallerini yaşayacağı aklına gelmemiştir çünkü. Herkesin ona verdiği değeri özümseyememiş ama değer verme rolünü de bir güzel oynamış olmanın bedeli budur işte. Yalnızlık… Gerçek yalnızlık değerli dostum.
Sen şimdi “bulurum bana yine değer verecek birini” diyorsun. Kandırırım onu da. Senin gibiler anca kendilerini kandırabilirler. Etrafındakileri kandırdıklarını sanarak…
Yaz dostum. Yaz şimdi; yalnızlığın kitabını yaz. Bakalım kaç satacak? Ama sakın ola ki değer vermekten bahsetme o kitabında. Benden sana tavsiye…
Sevgi ÜNAL
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.