- 1137 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Düşündüren Sözler-17
*Meyvesi yok diye ağaç kesenler, gölgesi var ya!
*İyiler haksızlıklar karşısında, bir şeyler yapmayarak kötülerden yana çıkmış olduklarının farkında değiller mi?
*Yenildiğinde değil, umudunu kaybettiğinde gerçekten mağlup sayılırsın.
*İnceleyip araştırmadan, sorgulamadan vardığın her sonuç, tartışmalıdır.
*Bağışlarsan bağışlanmayı hak edersin; seversen sevilmeyi, verirsen almayı…
*Başkalarına kötülük ederek kendine iyilik edemezsin; başkalarını küçülterek kendini büyütemeyeceğin gibi…
*Sessiz kalarak anlatamadığını, gürültü çıkararak hiç anlatamazsın.
*İyimsere göre bir gece iki gündüz arasındadır; kötümsere göre ise bir gündüz iki gece arasındadır.
*Yasalar sustuysa, güçlüler konuşuyordur.
*Köpeklerin birbirlerine hırlaşmaları seni yanıltmasın. Onlardan uzak dur, çünkü hırlaşmayı kesip sana saldırmaları hiç de sürpriz sayılmayacaktır.
*Dikta rejimlerde insanlara önce çaresizlik, sonra sessiz kalma ve itaat öğretilir.
*Meyve dolu dal rüzgârda daha kolay kırılır. Kabahat rüzgârda mı meyvede mi?
*Dinleyici olmak zordur, konuşan olmak ise çok kolaydır.
*Evrende her şey değişir. Değişen her şey aslında bir başka şeye dönüşür, ama asla kendine dönüşmez.
*Biri sana hakkını veriyor ise ona teşekkür etmek, hele minnettarlık duymak zorunda hiç değilsin.
*Çiviyi çakarken onu bir gün çıkarmak zorunda kalabileceğini de hesaplamalısın.
*Gülmenin çirkinleştirdiği bir yüze hiç rastlamadım.
*Ne zaman olgun bir insan olabilirsin? Acılara gülmeye başladığında…
*Aldatıldığının farkında değilmiş gibi davranmak o kişiyi aptal yerine koymaktır. Bırak o aptal, aldattım diye sevinsin.
*Marifet doğru söz söylemektir; güzel söz değil.
*Kapitalizmin en büyük kötülüğü, insanlar arası ilişkilerden saygıyı çıkarıp yerine çıkarı koymasıdır.
*Yarın yaparım, diyorsun ama yarının olup olmayacağını bilmiyorsun.
*Deniz öğretmendir, kaptan da öğrenci.
*İçini dökecek bir dosta ihtiyacı vardı. Bulurum umuduyla yola çıktı. Günlerce aradı, aradı… Bulamadı. Sonunda bir de baktı ki, geçen zaman nedeniyle içindekiler yok olup gitmiş. O günden sonra zamanı en iyi dost olarak belledi.
*Oyunun kurallarını koyan da oynuyorsa, büyük bir ihtimalle karşılaşmayı da o kazanacaktır.
*Anlamıyorsan öğrenemedin; anlatamıyorsan bilmiyorsun demektir.
(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba’dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.