- 1071 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
ZALİMİN ZULMÜ VARSA...
’ Zalimin zulmü varsa sevenin Allah’ı var ’ diyordu radyoda çalan şarkı..Ne çok şey unutmuşuz demekten alamadım kendimi .Halbuki sözün doğrusu; ’ zalimin zulmü varsa mazlumun Allah’ı var ’ idi.
Mazlum kimdi ?
Zulme, haksızlığa uğramış ,ezilmiş, hakkı gasp edilmiş olandı mazlum.. Dini, dili , mezhebi, ırkı ,rengi ne olursa olsun zorbalık ve güç kullanılarak hakkı elinden alınandı mazlum.
’ Mazlum ol zalim olma
Üzül de üzen olma
Mahşerde hesap zordur
Ezil de ezen olma ’ diyor Hz. Mevlana.
Dünyanın her yerinde ,her dönemde Müslümanlar mahzun ve mazlumdur. Yalnız zulme boyun eğmek, mazlum olmak değil, zulmün başka bir boyutudur. Bu gün Arakan ’da, Filistin’de ,Mısır ’da ,Suriye ve Irak’ta zulüm görenlerin merhamete değil , şefkate ihtiyaçları var.. Tv başına geçip eyvah etmekle o mazlumlara yardım etmiş olmuyoruz . Ya ne yapmalıyız ,onu da bilmiyoruz. Ya da elimizden ne gelir dua etmekten başka.. Evet canımız yanıyor ,ateş bu defa yalınızca düştüğü yeri değil, hepimizi yakıyor. Küçücük çocukların gözleri önünde anne babaları can verirken ,anne babaların kucağında çocukların cansız bedeni dururken ,üstelik tüm dünya buna seyirci olurken ateş hepimizi yakıyor.
’ Dünyadaki en sağır edici ses bir mazlumun suskunluğudur ’ diyor Hz. Ali.. Kucağında bebeğinin cesedi ile ,çaresizlikten duvar dibine sığınmış bir annenin suskunluğu gibi.. Oysa anne feryat etmez miydi ? Ya da etmiyor muydu ?
Pazar yerinde annesiyle dolaşan masum bir çocuğun elindeki ekmeği bitiremeden ,tepesine düşen bombanın ekmeğini kana bulaması gibi ve o çocuğun avucunda ekmeği sıkı sıkı tutmasındaki suskunluğu gibi.
Neredesin ey insan !
Bir dünya ağıt topluyor kurşun seslerinden
Neredesin ?
Neredesin Ademoğlu !
Ölüm yağıyor toprağımıza
Kan sızıyor hamurumuzdan
Neredesin ?
’ Alma mazlumun ahını çıkar aheste aheste ’ ey zalim !
Âd kavmi de azdıkça azmıştı.. Hiç ummadıkları bir anda kasırgayla yerle bir oldular! Ya ilâhî intikama aldırmayan Semud kavmi? Nasıl da kendilerini en güvende sandıkları bir zamanda korkunç bir ses ve dehşetli bir zelzele ile helâk edildiler! Peki nerede güç ve kuvvetine taparak kendini tanrı ilân eden Nemrut? Cılız bir sivrisineğin karşısında perişan olup gitti! Nerede zalim Firavun? Kızıldeniz’in girdaplarında eyvah ederek can verdi !
Allah’ın gazabı ve adaleti ,zulüm haddi aşınca meydana çıkar ,Allah’ın gazabından korksun zalimler ve o zalimlere seyirci olanlar.
Allah insanlığı kalbi taşlaşmış şeytanların şerrinden korusun.