- 1640 Okunma
- 18 Yorum
- 0 Beğeni
EKMEK İÇİN EKMELEDDİN, BALIK-EKMEK İÇİN HASAN HOCA- PASTA İÇİN NUREFŞAN…
Maşallah süphanallah…Cumhurbaşkanı seçeceğiz ya 10 Ağustosta, başladı propaganda çalışmaları.
Başbakan, memleket memleket dolaşıp bir zamanlar kendi elleriyle boynuna üstün hizmet madalyası taktıkları adamın aslında ne kadar yetersiz biri olduğunu anlatmaya çalışırken rakibi Ekmeleddin Bey sadece propagandanın eşit şartlarda yapılmadığından şikayetçi. Garibimin anladığım kadarıyla politika denen necasetin p harfinden bile haberi yok. Nazik, kibar, sessiz sedasız yürütüyor çalışmalarını. Kemal Kılıçdaroğlu’nun bile sonunda agresif olmayı öğrendiği bir memlekette öyle süt dökmüş kedi gibi siyaset yapılmaz.
Recep Bey’in kurmayları henüz şöyle flaş bir slogan bulamadılar. Erdoğan taraftarları şimdilik ‘’Erdoğan’ın yeni logosuna başka ne gibi anlamlar yükleriz ‘’ diye harıl harıl kafa yormaktalar. Muhammed(S.A.S) adından tutun da dağdan çıkan ve tüm memlekete hayat veren sudan, delinmiş dağlardan geçen duble yollara kadar verilmeyen anlam kalmadı o logoya. Ulan alt tarafı bir logo işte..Neredeyse bu minicik logonun içine cilt cilt kitaplar sığdıracaklar. İşin ilginci CHP ve MHP bile o logoya takmış. Onlara göre o logoda bir yol var ve o yolun sonu Silivri…Anlamıyorum ki? Silivri Bu ülkenin en güzel ilçelerinin başında gelir. Yolun sonunun Silivri olmasının ne kötülüğü var? Ben Silivri’li olsam ilçemin adının bu şekilde anılmasından rahatsız olurdum .
Neyse..Dedik vatandaşlara: ‘’Silivri’ye giren çıkıyor nasılsa. O yolun sonu Silivri olsa bile çok da sıkıntı değil…Silivri’de ancak Salih Mirzabeyoğlu gibiler kalıyor. ( ‘’Basın hürdür sansür edilemez’’ciler tanır mı acep Salih Mirzabeyoğlunu?)
Yahu nereden nereye geldik..Konu seçim için hazırlanmış propagandalarla ilgiliydi.
Hdp ne halt ediyor bilmiyorum. Hoş Selo kendisi de biliyor hiç bir şansı olmadığını ama zaten açık açık dedi. ‘’ Bir Kürt olarak adayımızı çıkarmasaydık bu, Kürt halkına ihanet olurdu’’ diye..Ya da bu mealde birşeyler söyledi. Ak Parti yerel seçimlerde ‘’ dombıra ‘’ ile sahne almıştı, şimdi yine Uğur Işılak yapmış bir şeyler ama öyle çok popüler değil. Ben işin doğrusu Chp den atak bekliyordum. Hani Onur Akın’ın ‘’ Geliyor Kılıçdar, Kılıçdaroğlu ‘’ Marşı gibi bir şey… Onur’un ilham perileri grevde sanırım.
MHP mi???????
Onların oldum olası böyle şaklabanlıklarla(!) işi olmaz. Patlattın mı bir ‘’ Çırpınırdı Karadeniz’’ işlem tamamdır. Siz hayatınız boyunca Mhp nin bir seçim marşı yaptığını, meydanları o marşlarla inlettiğini gördünüz , duydunuz mu? Ciddi adamlar, ağır abilerin ne işi var öyle çocukça işlerle? Hem gerek de yok zaten. Kanka hallediyor o işleri nasılsa.
Eveeeettt… Böyle can sıkıntısından sinek avlamaya başlamıştık ki sanırım CHP nin kafasından çıktı ( Mhp , dedim ya kafa yormaz öyle şeylere ) Bir atak geldi ki sormayın:
‘’ EKMEK İÇİN EKMELEDDİN ‘’
Allahım Allahım…
Bu propaganda afişini ilk gördüğümde aklıma ilk kez Fethiye’de gördüğüm bir uygulama geldi: ‘’ Askıda ekmek ‘’
Gidiyorsunuz fırına ‘’ beş ekmek, üçü askıya ‘’ diyerek beş ekmek parası veriyorsunuz ancak iki ekmek alıp üçünü poşet içinde askıya astırıyorsunuz. Sizin askıya çıkardığınız ekmekleri de bir fakir gelip ‘’ Askıdan bana iki ekmek ver ‘’ Diyerek para vermeden alıyor. Yanlış anlaşılmasın..İlle de ‘’ beş ekmek, üçü askıya’’ demek şart değil. ‘’ İki ekmek, biri askıya ‘’ da diyebilirsiniz. Hatta orada meslek yüksek okulunun gariban öğrencileri vardı ‘’ bir ekmek, yarısı askıya ‘’ derlerdi gariplerim.
Demek ki Ekmeleddin İhsanoğlu Cumhurbaşkanı seçilecek olursa bu uygulama Türkiyenin her yerinde yaygınlaşacak. Ben başka türlü yorumlayamadım bu sloganı çünkü. Atatürk ve İnönü dışındaki bütün cumhurbaşkanlarının döneminde yaşamış bir insan olarak ben bu güne kadar vatandaşlarına ekmek dağıtan bir cumhurbaşkanı görmedim …Ekmek dağıtmak cumhurbaşkanının değil hükümetlerin işidir diye biliyorum.Bilmekle kalmayıp senelerce sosyal bilgiler dersinde vatandaşını iş ve aş sahibi yapma görevi hükümetlerin görevidir ‘’ diye anlatmıştım. Çocuklara hep yanlış bilgi vermişim meğerse. Şimdi de devletin başını mı seçiyoruz yoksa mahalle fırınımıza ekmek ustası mı pek emin olamıyorum. Ekmek için Ekmeleddinmiş... Ekmeleddin olmasa ekmeksiz mi kalacağız yani? Hem ekmek bulamazsak pasta yeriz. O da olmadı makarna denen bir şey var değilmi ama?
Yine de bence olayı bir piknik olarak düşünmek lazım.
Ekmek mevzuunu Ekmeleddin Bey hallediyor. Bilirsiniz biz her yemeği ekmekle yeriz. Emekten sonraki en temel besin maddemiz olan makarnayı bile… Senelerdir makarna işini de Tayyip Bey hallediyor. Eh vatandaş olarak Makarna ve ekmekle karnımızı doyurduktan sonra üzerine şöyle nefis bir çay içilir değil mi? Hele de kömürde olursa mest eder o çay insanı. Kömür yine Tayyip Bey’den. Çay da Selo’dan ..Hem de öyle en kaçağından. Hatta iyice gevşemek isteyene kaçak tütün, hint keneviri ve bilumum kafa yapıcı maddeyi kesinlikle sağlıyor.
La oğlum akıllı olun akıllı. Bu fırsat her zaman ele geçmez. N’aapalım biliyor musunuz? Üçünü birden seçelim. Bence en aklıllı çözüm bu. Üçünü birden seçelim ki ekmeğimiz de, makarnamız da, kaçak çayımız da ayağımıza kadar gelsin.
Hatta bence araya Hasan Özaydın arkadaşı da sıkıştıralım onu da seçelim. Adam balık delisi. Kesinliklie balıksız komaz milleti. Hatta Ekmeleddin Bey’i aradan çıkarabiliriz. Ekmeleddin Bey sadece ekmek veriyor. Oysa Hasan Özaydın Hocam -gözlerimle şahidim ve yalanım varsa kör olayım- balık-ekmek veriyor. Az mı balık-ekmek yedirdi bana sağ olsun.
Nurefşan Adiloğlu adıyla takılan manevi kızım Sevda harika pasta yapıyor. Bu durumda ‘’ Pasta için Nurefşan Adiloğlu.’’
‘’ Midye Dolma İçin Deniz Derya Giritli’’
Mesir Lokumu için Emine 45 ( Emine Uysal)
‘’ Zeytinyağlılar için Vertigo ( Gülnur Yener Sarıtaş )
‘’ Elma İçin Ispatra Gülü ( Yadigar Atilla )’’
‘Antalya Portakalı için, bacım Bulem Hatun (Ayşe İzci Coşkuner)’’
‘’ Yozgat’ın Alaca aşı için Siyah Gecem ( Hayrünisa Şenel ) ‘’
‘’ Hamsi için Laz Ziya ( Şiirlerin Ziyası )’’
‘’Herle Çorbası için Zaralı Can ( Şadiye Gürbüz )’’
‘’ Kaz ciğeri için Işık Mehmetali ‘’ ( Hemşerim olur..Kars’ın kaz ciğerini yemediyseniz ‘’ Ben ciğer yedim’’ demeyin kendinize.
‘’Kangal yoğurdu için Bekir Akbulut’’
‘’Taze Fındık için Bekir Odacı ‘’
‘’ Manisa Kebabı için Sare Yaprak ‘’
‘’Mangal için fırlama Naci ‘’ ( Kardeşim olur namussuz. Acaip mangal yapar ki parmaklarınızı da yersiniz üstüne ‘’
‘’Her nevi tatlı için Hayat Işığı ‘’
‘’Kuru-Pilav için Sami Biberoğulları ‘’ ( ben yani )
‘’Üstüne kahve için Sündüs Yaşar ( Biga ) ’’
‘’Form tutmak için Recep Hoca’’Recep Hoca…( bizim mahallenin imamı ) ‘’O niçin?’’ diye sormayın..O kadar yiyip içtikten sonra bir teravih namazı olsun kılmayacakmıyız yani?
( Unuttuğum demeyeyim ama olayı daha fazla abartmamak için adını yazamadığım arkadaşlarımın yüksek hoş görülerine sığınıyorum )
Bu kadar fazla Cumhur Başkanı olmaz ama hani olsa var ya tadına doyum olmaz memleketin.
Ah be Rahmetli Barış Manço...Hayatta olup sen de adaylığını koysaydın keşke…Domates, biber , patlıcanı da senden olurdu.
YORUMLAR
bütün yazılarınız okunuyor ve yorumlanıyor sevenlerinizin olduğu belli oluyor bütün yorumlarda yazılarınız okunmadan size dünyanın en güzel iltifatları yağdırılıyor yazdıklarınıza değilde yazılan bütün yorumlar sizedir . bende okudum bikaç yazını bende sevdiklerinizden biri olup yazılarınızı takip etmek heyecanla okumak istedim sabırsızlıkla yazacaklarınızı beklemek istedim. okudum yazdıklarınızı okudum okudum ve bişdaha okudum ne yazıkki hiçbir yazınızda ne zerre kadar vicdan neden insanlığın tek harfini bulamadım. her kelimede din düşmanlığı ırkçılık ve büyüklük ruhuyla yazılmış. insanı insan yapan vicdandır vicdanın dili dini rengi tarafı olmamalı. bir kısım sizin gibi düşünen sizin gibi dinci ırkçı insan tarafından yazılarınızın okunması takdir edilmesi sevilmesi İnsan olmanın kanıtı değildir. insanı insan yapan vicdandır vicdanın tarafı rengi küçüğü büyüğü aşağısı yukarısı yoktur.
sami biberoğulları
Bu yorum nasıl olmuş da gözümden kaçmış.
Çok çok özür dileyerek başlayayım. Eminim siz bunu yine büyüklenmeme bağlayacaksınız ama kesinlikle alakası yok. Gerçekten de gözümden kaçmış.
Öncelikle sayfama konuk olduğunuz, yazımı okuyup açık ve net bir şekilde fikirlerinizi sağa sola yalpa yapmadan direkt ifade ettiğiniz için teşekkür ederim.
Değerli yazar. '' ne yazıkki hiçbir yazınızda ne zerre kadar vicdan neden insanlığın tek harfini bulamadım.'' Demişsiniz. ben bunu çok normal karşılıyorum çünkü insanlar ancak ve ancak aradıkları şeyi bulurlar. İnsanlık aramış olsaydınız mutlaka bulurdunuz o insanlık denen mefhumu.
Siz benim hiç bir yazımı okumadınız. hatta bu yazımı bile çok büyük bir ihtimalle okumadınız okusaydınız pek çok yazımda sizin belirttiğiniz gibi bir büyüklük duygusu içinde olmadığımı, tam tersine kendimle dalga geçtiğimi görürdünüz. Okusaydınız bu memlekette ve dünyada yaşayan her dinden, her ırktan, her milletten insan için nasıl sancılar çektiğimi görürdünüz.
Beni hem '' her kelimede din düşmanlığı'' yapmakla itham ediyorsunuz hem de '' . bir kısım sizin gibi düşünen sizin gibi dinci ırkçı insan tarafından yazılarınızın okunması takdir edilmesi sevilmesi İnsan olmanın kanıtı değildir '' Diyerek dincilikle itham ediyorsunuz. Bu da herşeyden önce sizin sağlıklı bir düşünce yapısına sahip olmadığınız gösteriyor. Ben dinci miyim yoksa din düşmanı mı size göre?
Aslında karın ağrınızın sebebini gayet net tahmin edebiliyorum ama tahminler üzerine yorum yapmam.
Size yine sizin sözünüzle cevap verererk noktalayayım:
Evet ... '' insanı insan yapan vicdandır vicdanın tarafı rengi küçüğü büyüğü aşağısı yukarısı yoktur. ''
Aynen öyledir sayın yazar ( Yazar diyorum ama herhangi bir yazınıza da şahit olamadım bana yazdığınız bu yorum dışında.
Yine de yazıma yorum yaptığınız için teşekkürler.
yazının özü aslında çok önemli mesajlar içeriyor
"herkes cumhurbaşkanı olmalı, sözkonusu vatansa"
yani herkes bir cumhurbaşkanı adayı gibi memleketine sahip çıksa memleket güllük gülistanlık olacak da nerde o günler.
herkesin elinde bir ip asacak adam arıyor.
şu hamsi işine gelince yemek yedirmeyi çok severim hadi toplanın gelin
selamlar saygılar
sami biberoğulları
Tüm samimiyetimle söylüyorum seninle tanışmak, sofrana oturmak kadar istediğim başka bir şey yok dersem yalan olur ama gerçekten de seninle tanışmak ve sofrana misafir olmaktan son derece mutlu olurdum. Nasip diyelim.
Selam ve sevgilerimle.
Mehmet Ziya Dinç
15 ağustosda istanbulda olacağım bende bir yaramazlık olmazsa inşallah
bende isterim canigönülden tanışmak
şöylece karşılıklı bir çay içmek
bu siyaset konularını ben bilmem eşim bilir...:))))
elin Avrupalısı gider seçimlerde oyunu atar...Bilir ki; kim seçilirse seçilsin halka hizmet edecek ve bilir ki; seçtikleri en ufak bir şaibede istifa edecek...
Lakin bizler yani bilerek oy kullananlar bir çok ayrıntıyı düşünmek zorundayız...ve bilmek zorundayız..orta doğu kaynıyor,kim ne derse desin ben cumhuriyet rejiminide tehlikede görüyorum.. onlar bunlar şunlar diyerek ayrılmış...bir toplumda cumhurun başkanı kim olmalı...
O konuyu ben bilmem eşim bilir..ben ona sorar atarım oyumu...:))))))))))))
selam ve sevgiler...
sami biberoğulları
Yarın bir gün adamın bir yamuğunu görürsen eşinin başının etini yersin artık )))))))))))))
Selam ve sevgilerimle.
" Ah be Rahmetli Barış Manço...Hayatta olup sen de adaylığını koysaydın keşke…Domates, biber , patlıcanı da senden olurdu."
Eline kalemine sağlık hocam, bunca aday arasından Barış Manço hayatta olsaydı da onu seçseydik keşke :(
Tebrikler
sami biberoğulları
Eminim hayatta olsaydı ve de aday olsaydı Barış Manço'dan başkasını düşünmezdi bu millet.
Selam ve sevgilerimle.
Hocam bir cumhurbaşkanı seçileyim avuç avuç fındık dağıtacam halkıma aganigi olsunlar harika bir yazıydı daha yazının başlığını görür görmez tebessüm etmeye başladım sizde az değilsiniz hani kimi seçeceğinizi çok iyi biliyorsunuz hasan Hocamdan balıkları yiyince hemen aday yapı verdiniz ben gülümsedim sizlerinde gülümsemesi dileğimle saygılarımla selamlar
sami biberoğulları
Tahmin etmiştim ve gözümün önüne getirmiştim yüzünün halini bu yazıyı okuduğunda.
Sen fındıkları hazırla..En azından gönlümün cumhurbaşkanı sensin.
Selam ve sevgiler.
Selo ne ? İsimleri kullanırken biraz daha tutarlı olsan simdi Tayyipe Teyyo ekmeleddine ekmo yada sami'ye semo biberliogluna bibero desen hoş olur mu?
sami biberoğulları
Eleştirdiğiniz konuya gelince: Tayyip Beye Teyyo , Kemal Bey'e Ke-mal diyen o kadar çok ki. Ben de arada Selahattin Demirtaş'a Selo demişim çok mu? Bu rada Sami'ye başkalarının Semo demesine gerek yok. Bizzat ben kendim zaman zaman kendime Samo derim.
Ufak meseleler bunlar kafanı takma bunlara...
Ülkemizde İbrahim'e İbo, Mustafa'ya Nısto, Abdullah'a Apo, Mekmet'e Mamo, Mahmut'a Maho demek o kadar da yadırganacak bir durum değildir.
Selamlar....
Öteki Şair
Nurefşan.
hangimiz mehmete memo demiyoruz yada ibrahime ibo
eleştirinin adaletli olmasını istiyor iseniz sizde biraz sağduyu ile yaklaşabilirsiniz konuya hoş kimse okumanız yada eleştiri yapmanız için sizi zorlamadı...
beğenmedi iseniz absürt birşey varsa yazarsınız ama biraz edebice yazılır yada yazılmalı
konuya müdail olmayı sevmem aslında ama karşınızdaki muhattap aldığınız kişiyi tanımadan allah allah diyerek kolları sıvamanız biraz garibime gitti
şunuda belirtmeden edemeyeceğim iyi eğlenceler demişsiniz ama biraz
bu kişiyi araştırırsanız eğlenmenin ötesinde bilgi birikimini görüp şaşırırsınız diye düşünüyorum...
Öteki Şair
Neyse hayırlı geceler Nurefşan hocam
Mücella Pakdemir
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Ekmek için Ekmelettin, saçma ve de çocukça- hatta buna çocuklar bile güler.
Ben de şöyle bir yazı düşünüyordum, Cumhurbaşkanı adayımız için:
Ekmelettin tekmelettin.
Neyi mi tekmeletti,
Atatürkçü kesimin oylarını.
Ben sandığa gitmeyi düşünmüyorum.
TV'lerde harıl harıl Ekmelettin İhsanoğlu'nun, Tayyip Erdoğan karşısında kötünün iyisi diye bir şey
tutturmuşlar söyleyip duruyorlar.
Sahi kötünün iyisi mi diye kafa yormaya çalışıyorum.
Tayyip'in kankası kötünün iyisi olur mu acaba?
Olsa n'olur?
Bu aday yani Ekmelettin tekmelettin
bizim adayımız değil.
Dış güçlerin adayı.
Ya Tayyip mayyip
onu şutlamak istiyorlar bu seçimde.
Kim kimi şutlayacak
göreceğiz..
tebrikler,
selâm ve sevgilerimle..
sami biberoğulları
Ben bu olaya başından beri şöyle bakıyorum:
CHP ve MHP ayrı ayrı kendi adaylarını çıkarsalardı kesinlikle bir başarı elde edemeyeceklerdi. Birleşmeleri gerekiyordu...Buraya kadar yapılan normal ama bundan sonrasında iş karışık. Ekmeleddin bey hiç kimsenin beklemediği bir aday Üstelik de CHP dense Ak Partiye daha yakın.
CHP-MHP yanlış tercih mi yaptı diye soracak olursak. Hangi adayı çıkarırsa çıkarsın mutlaka tepki gösteren bir kesim olacaktı. Mesela benim gönlümden geçen aday Meral Akşenerdi...Ne olurdu bir kez de bayan cumhurbaşkanımız olsaydı.
Neyse..Biz yine de vatana millete hayırlı olsun diyelim.
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Fakirlere makarna kömür dağıtımına engel oldular, şimdi kendileri ekmek dağıtma peşindeler. Bu vatandaş sormayacak mı? "Bu ne perhiz bu ne lahana turşusu" diye.
Valla şunları ciddiye alıp şu cümleleri de kurdum ya! Aşkolsun bana. ((: Siz yeteri kadar yerin dibine batırmışsınız halkı aptal yerine koyan bu zihniyeti zaten. Varolun.
sami biberoğulları
Ben 2002 yılından beri dikkatle izliyorum bu Ak partiyi. Benim kapıma ne kömür ne de makarna getirmediler. Efendim bu kömür-makarna dağıtmadılar anlamına mı geliyor? Hayır elbette. Benim gibi belli bir işi, maaşı olana dağıtmadılar. Fakir fukaraya dağıttılar. Dağıttıkları kişilerin hiç birinin alnında Ak Partili yazmıyordu. Yani Ak Partiliye de dağıttılar, Ak Partili olmayana da dağıttılar. Hiç bir hükümetin hayal bile edemediği bir şeyi yaparak -zengin fakir ayırımı yapmaksızın- tüm ders kitaplarını bedava dağıttılar. O ders kitaplarını bedava alıp her öğretim yılı başında dünyanın parasını ödemekten kurtulanlar bile daha sonra dönüp makarna- kömüre oy satan şerefsizler dedi bu ülkenin en az %50sine..Bedava ders kitabını alan zengin: '' Benim dururmum iyi arkadaş..Bana bedava kitap verme..'' Ya da '' Verdiğin kitapların parası kadar fakir çocuklara defter filan alayım, ben senin bedava kitabının altında ezilmek istemiyorum'' demedi.
Tabii ki bu arada hükümet de fakirini onlara kömür ve makarna göndererek değil iş sahibi yaparak, geçim seviyelerini yükseltmez zorundadır. On iki senelik bir iktidar döneminden sonra bile hâla ''' Sizin aç bıraktıklarınız doyuruyoruz '' Deme hakkı yoktur muhalefete..On iki senedir doyurabilme yolunda başarılı olamamış ise bunu eski iktidarlara yükleyemez artık.
Çok uzattım. Aslında Cumhurbaşkanı seçeceğzi yahu...Yazımda da belirttiğim gibi..Cumhurbaşkanlarının işi değildir ekmek dağıtmak.
Selam ve sevgilerimle.
Hocam ellerine sağlık,yorumları okuyunca içimizde ne cevherler varmış,adaylara beş çekerler.Artık beş eskidi almanlar gibi yedi çeker..
Tam iftarlık olmuş ramazanda da bu gider zaten.
Tebrik ederim saygılarımla.
sami biberoğulları
Bu yazı üzerine artık senden bir balık ekmek yeriz ha?
Gerçi benimki de düpedüz edepsizlik. Balık memleketinde yaşayan benim. Benim sana ısmarlamam gerekirken senden istiyorum ama idare et işte yahu...
Selam ve sevgilerimle.
bilirsiniz hocam ekmeleddin'i ekmelettin diye yazarsak, incir'in en olgunu olur.
aynı şekilde selahaddin'e selahattin dersek, incir'e bağlı olur.
bence slogan aramak yerine isimleri böyle telaffuz edip anlamını söyleseler, mesela her eve bol bol incir için bir yanda ekmelettin bir yanda selahattin, tabii ki incirin temizini istiyorsak bir de tayyibettin olacak. her eve incir ağacını dikeriz Allah'ın izniyle.
bizim adımız da hayrettin'e çıkar böylece, incirlerin en hayırlısı :)) (tabi işi*okettin de diyebilirler)
elinize sağlık hocam .
sami biberoğulları
Senden aldığım ilhamla face bookta paylaştım mükkemmel İnciri ve de İncirin kurtuluşunu...Oldukça ses getirdi...Teşekkürler ))))))))))))))
Selam ve sevgilerimle.
Hiciv güzel ama bak bizimkiler sana kızar.Yani Ağır Abiler.Şimdi bir de solun hamileri oldular ki sorma gitsin.Güzel bir yorum.İnşallah anlayan anlar..
sami biberoğulları
Bizim ağır abiler bana kızsalar da neticede severler beni..Ben de onları severim. Sonunda anlaşırız yani...
Selam ve sevgilerimle.
Sami hocam , bu aziz , bu beslenmek üzere gerekli hazırlıklarını yapmakta olan vatandaş takımına , yiyecek ihtiyaçları fazlaca karşılandığına göre , üçün biri ve kol saati ihtiyaçları da benden olsun kardeşim...
Harika yazıydı yüreğiniz kaleminiz dert görmesin üstad.
)))))
Esenlik dileklerimle...
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
abi şi biliyon valla.yemek listesi tamam.köme pestilde benden olsun
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.
Murat Çakır (şeker29)
sami biberoğulları
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle
sami biberoğulları
Selam ve sevgilerimle.