ATA HOCA ÖĞRETMEN
Eskiden öğretmen kelimesi kullanılmazdı. Daha doğrusu yoktu o kelime. Sonradan devlet tarafından çıkartılıp halka benimsetildi. Hoca derlerdi eskiden, ata derlerdi. Değer verilirdi, saygı gösterilirdi. Öğretmen bir kahvenin önünden veya bir sokaktan geçti mi yaşlısı, genci ayağa kalkar hürmet gösterirdi. Şimdi ise değersiz bir meslekmiş gibi görülüyor. Doktor, mühendis, mimarlık en gözde meslekler olurken öğretmenlik küçümsendi. Bu güzel mesleği küçümseyenlerin bahanesi ise içi boş sözler ve daha birçok saçmalık.
Tam cahile bir şey anlatmak kolaydır ama yarı cahile laf anlatılmaz. Çünkü yarı cahil insan yarım aklıyla her şeyi bildiğini zanneder.Eğitim bir milleti, bir ülkeyi ayakta tutan tek şeydir. Bilgisiz bir toplum ayakta kalamaz, başarı gösteremez. Bilgisiz bir toplum ya yerinde sayar ya da tarihe gömülür…
Öğretmen ülkesine hizmet eden, ülkesini başarıya götüren insandır. Öğretmen geleceğin nesillerine ışık tutan insandır. Bütün mesleklerin mimarı öğretmendir. Hasta olduğunuzda gittiğiniz doktor, haksızlığa uğradığınızda tuttuğunuz avukat, başınız derde girdiğinde çağırdığınız polis, evsiz kaldığınızda aldığınız evin mimarı vs. hepsi öğretmenlerin elinden geçmiştir. Her biri onların eseri. Ama yazık ki günümüzde bunu anlayan insan çok az.
“ Öğretmen nedir? Türkçede amele demek, köle demek, az para demek, ay sonu bir türlü gelmemek demek, sürgün demek, atama sıkıntısı demek, çocuklarla uğraşmak demek, demek de demek. “ Bu sözleri söyleyen yarım akıllı insanlara şahit oldum. Daha da acısı eğitime ve öğretmene hak edilen değerin verilmediğini gördüm. Bugün sen öğretmenine değer vermezsen ülken yerinde saymaya sen de boş konuşmaya devam edeceksin. Duyarlı bir vatandaş olmanın yolu bile eğitimden geçiyorsa eğer ülkende yaşayan öğretmene değer vereceksin.
Bilgi, güneşin her sabah yeniden doğması gibidir. Bilgi süreklidir, her zaman ilerler. Dünya keşfedilmeyi bekleyen sırlarla dolu. Önünüzdeki sihirli kapıları açmak ve o sırlara ulaşmak sizin elinizde.
Ülkemize ve öğretmenlerimize sahip çıkalım lütfen. Yarının umutları öğretmenlerdir. Geleceğin nesilleri onlara emanet.
YORUMLAR
HOCA, OĞUZ KAĞAN'IN BİLGE HOCASI VE ULU VEZİRİ "ULUĞTÜRÜK" TEN DEDE KORKUT'A, BİLGE KAĞAN'IN HOCASI VEZİR TONYUKUK'TAN ALPARSLAN'IN VEZİRİ NİZAM'ÜL-MÜLK'E, OSMAN BEY'İN HOCASI ŞEYH EDEBALİ'DEN FATİH SULTAN'IN HOCASI AKŞEMSEDDİN'E UZANARAK BÜYÜK TÜRK İMPARATORLUĞUYLA "NİZAM-ÂLEM"MÜHRÜNÜ CİHAN ZİHNİNE VURULMA SÜRECİDİR.NE ZAMAN Kİ HOCALARIN YERİNİ HÜRREMLER, MAHPEYKERKER VE DALKAVUK VEZİRLER ALMIŞ O ZAMAN DÜNYANIN MASKARASI OLMAYA BAŞLAMIŞIZDIR.HOCAYA DEĞER VERİMİYORSA ANLA Kİ DALKAVUKLUK HAT SAFHAYA VARMIŞTIR.ALLAH SONUMUZU HAYIR EYLEYE.