- 1094 Okunma
- 2 Yorum
- 2 Beğeni
AKP İKTİDARI HUKUK SİSTEMİNİ MAHVETTİ
Önce hapislere doldurulup mahkum edilip, arkasından olmadı yeniden yargılayacağız deyip tümden salıverilenleri anlatacak değiliz. Onlar ayrı birfecaat.
Başka şeylerden bahsedeceğiz!
Malum, hukuk karşısında aksi ispatlanmadıkça herkes suçsuzdur. Suçlu muamelesi yapılamaz.
Suç ise kanunlarda açıkça yazılı hükümlere muhalefet ve mahkemelerin kararı ile oluşur.
Şimdi gelinen yere dikkat edelim:
1-Ev ve işyerlerinde maddi suç delilleri bulunup da gözaltına alınmış bulunanlar, haklarında hiçbir işlem yapılmadan salıveriliyorlar. İş hukuka havale edileceği yerde bulunan suç delilleri siyasi mülahazalarla yok sayılıyor. Parlemantoda soruşturulma açılmak istense de oyalama taktikleri ile önü kesiliyor.
Hukuk katliamının birinci vitesi bu nevi örtbas işlemleridir.
2-Paralel devlet, paralel yapı ile ortalık toz duman oluyor. Aralık ayını saymaz isek şu anda 7 ay, yani 200 günden fazla bir zaman geçmiş olmasına rağmen, ortada ne delil var, ne zanlı var, ne soruşturma var, ne tutuklama var ne de memuriyetten ihraç var!
Bunlar yapılmadan her gün “inlerine girme” “haşhaşiler” “çeteler” “cuntacı çeteler” suçlamaları bizzat Başbakan’ın ağzından tekrar ediliyor. Biz kanunlardan bahsediyoruz.
Bu suçların işlenip işlenmediğini en iyi bilmesi gereken makamlar sus pus. Kürsülerden devamlı halk bazı şeylere inandırılmaya çabalanıyor!
Bu suçlar işlenmiş midir, işlenmemiş midir?
Adam gibi, belgeleri, delilleri, zanlıları ortaya koyar, gereğinin yapılması için adalete havale edersiniz!
Kamuoyu hala bunu bekliyor!
Kanunsuz ve delilsiz suç olamayacağı gibi, delilli olanları da yok sayamazsınız!
Bunu söyledim diye paralelci ilan edenler çıkacaktır. Asla, paralelcilikle itham edilenleri benimsemedik. AKP’den önce de, AKP iktidarının bunlar için 12 yıldır sağladıklarını gördüğümüzde de, bugün de! Ama delilsiz belgesiz kimseyi suçlu ilan edemeyiz!
Benimsememek başka, suçlu ilan edip delil ve belge koyamamak başka.
28 Şubat sürecdinde yapılanlar da böyle değil miydi?
Kalbur üstü bir hukukçu olan Sayın Kamalak’da buna benzer şeyler söyledi diye paralelci ilan edilebiliyor!
Açıkçası 28 Şubat aktörleri nasıl hukuku mahvettilerse, bu yolla masum insanların hayatlarını alt üst ettilerse, bu gün de benzeri şekilde hukuk mahvediliyor.
Bu hukuk herkese bir gün lazım olacak olan hukuktur.
Ama herkese!
Ekrem Şama
YORUMLAR
B u hukuk sistemi söyle tarif edilebilir artık ağaçta kabak biter biter ha kellem kadar,mantıklı hiç bir şey yok bu millete deli gömleği giydirdiler,iyi yazı ktlarım.