Dam Üstünde Saksağan…
Bazı kel kâhya sorularıyla hemen hepimiz muhatap olmuşuzdur. Yersiz ve saçma sorulara ne gerek var? Bu noktayı biraz açmak ve irdelemek amacıyla daha önce bazı sitelere eklediğim mizah tarzı çalışmalarımdan da yararlanmaktayım. Birkaç örneğe ne dersiniz?
A:__ Türk müsün?
B:__ Ezelden ebede! Sana ne?
A:__ Müslüman mısın?
B:__ Elhamdülillah! Sana ne?
A:__ Neden bana ne?
B:__ Tekelcisin galiba!
A:__ …………!
Not: Türklük ve Müslümanlık evrensel yüce değerlerden olup, hiç kimsenin tekelinde bulunamaz.
A:__ Görüşün nedir?
B:__ Ülkücüyüm.
A:__ Eski mi, yeni mi?
B:__ Eski ve yeni.
A:__ Peki, ocaktan mı, aradan mı?
B:__ Damardan.
A:__ …………!
Not: Önemli olan ruh değil midir? İnancını yaşayabilenlere ne mutlu!
A:__ Kutsalların?
B:__ Harsım, marşım, bayrağım.
A:__ Başka?
B:__ İslam inancım.
A:__ Daha başka?
B:__ Ulusum, devletim. Tamam mı?
A:__ …………!
Not: Aşırı meraklı olmak zorunda mısın? Özelimden kime ne!
Kimin kimden daha fazla ya da daha az ülkücü, milliyetçi veya Müslüman olup olmadığı tartışılamaz çünkü duygu, düşünce, inanç ve idealler kişiyi bağlar yani şahsın özeli olup, buna ise ancak saygı duyulması gerekir.
Duygu ve düşüncelerine yürekten inanan ve inandıklarını yaşayan, en azından yaşamaya çalışan, insanlara saygı duymak gerekmez mi? Saçma sapan sorularla hem soranın hem de muhatabının kıymetli zamanı ve enerjisi boşa harcanmış olmaz mı?
Daha da önemlisi, sorularımızla muhatabımızı incitmeye ne hakkımız var? İnsana, ‘Sen önce kendini sorgula!’ demezler mi?
İnsan konuşurken saçmalamamalıdır. Laflarını seçerken dikkatli olmalıdır. Çevreye rahatsızlık verecek konuşmalar yapmamalı, yerine göre konuşmalı, yoksa ortamdan dışlanır.
Aynı çizgide bulunan, aynı ya da yakın kulvarda yürüyen/koşan, iyi niyetli ve düzgün insanları çokbilmişlik ve ille patavatsızlık yüzünden yanımıza çekmek yerine karşımıza almamız bize ne kazandırır?
İslam’ın şartının beş olduğu iyi bilinir ancak altıncısı olsaydı (Allah, affetsin!) ‘Haddini bil!’ olurdu, diye düşünmekteyim. Haddimizi aşmayalım, efendiler!
… Vur beline kazmayı.
09.07.2014
YORUMLAR
ukalalık laf azanlıktır ...kendini bilen bildirendir
benım bunca yıllık tecrubemde yalancı yalaka yanlışa doğru deyıp destek verenler her zaman bır yerde yer edınırler o tip kişilikler ne aç kalır ne işsiz talep bu yöndedir hırsız ahlaksız laf azanlar her zaman yer edinirler ... doğru düzgün insanlar rahatsızlık verır toplumda kendınden üstünü kabul etmeme vardır üstün derken doğruluk anlamında ........