- 415 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
ORMANA MALİYECİ GELMİŞ
Ormandaki hayvanlar arasında henüz yaz mevsiminin başında bir şayia, bir söylenti dolaşmaya başlamış:
-Ormana maliyeci gelmiş
Eskilerin “şüyu’ vukuundan beter” dedikleri; bir şeyin söylentisinin aslından daha kötü olması durumu ormanda yaşanmaya başlanmış. Hayvanları almış bir telaş, bir huzursuzluk, bir endişe, bir korku. Nerden çıktı şimdi bu, her yer yemyeşil, kuşlar cıvıl cıvıl, havalar gayet güzel, göçmen kuşlar geleli bir ay bile olmamışken. Şu maliyeciler de oldum olası sevimsiz ve münasebetsiz insanlar, huzuru haram ederler.
Başlamış bazı hayvanlar ormanı terk etmeye, kaplumbağalarda bir telaş bir telaş bunu gören hayvanlar:
-Nereye böyle pür telaş bu mevsimde?
Kaplumbağa:
- Sormayın kardeşler sormayın durulacak zaman değil. Ormana maliyeci gelmiş. Bende kışlık ev, hanımda kışlık ev, oğlanda kışlık ev, kızda kışlık ev buna para mı dayanır. Bu kadar vergiyi biz nerden bulalım. Zaten maliyeciler halden anlamaz soyup soğana çevirirler bizi.
Az ötede tilkiler başlamış ormanı terk etmek için hazırlığa bunu gören hayvanlar:
- Size n’oluyor böyle, sizler nereye?
Tilki:
- Huzurumuz kaçtı, ormana maliyeci gelmiş. Bende kürk, hanımda kürk, oğlanda kürk kızda kürk buna para mı dayanır. Bu kadar vergiyi ben nerden vereyim. Zaten maliyeciler halden anlamaz soyup soğana çevirirler bizi.
Ormana maliyeci gelmiş sözünden leylek bile etkilenmiş. Leylekleri telaş içinde gören hayvanlar:
- Hele siz durun sizin haliniz nedir böyle? Daha yeni geldiniz.
Leylek:
- Ne durması kardeşler ne durması nerden geldik şuraya siz duymadınız mı ormana maliyeci gelmiş. Bende yazlık, hanımda yazlık, oğlanda yazlık, kızda yazlık. Bu kadar vergiyi ben nerden vereyim. Zaten maliyeciler halden anlamaz soyup soğana çevirirler bizi.
Her zaman ki halleriyle yerinde duramayan şempanzeler hızla ormanı terk edip açık alanda da hayli yol aldıktan sonra bir tepenin başında ormanı terk eden diğer hayvanların yanına varmışlar. Diğer hayvanları tepeden tırnağa süzdükten sonra ormanı terk ettiğine pişman olan bir şempanze:
Ey ahali ben ormana geri dönüyorum. Siz kaçıyorsunuz ama biz neden kaçıyoruz. Benim kıçım açık, hanımın kıçı açık, oğlanın kıçı açık, kızın kıçı açık. Bizim doğal olarak vergiden muaf olmamız gerekir demiş.