- 1086 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
İNSAN YAŞLANDIKÇA YALNIZLAŞIYOR ..
İNSAN YAŞLANDIKÇA YALNIZLAŞIYOR...
Selamünaleyküm gönül dostlarım. Hayat serüveninde yalnızlaşan tüm yaşlılarımızın hürmetle ellerinden öpüyorum. Ne kadar garip değil mi !. Bir bebek dünyaya yalnız doğsa da çevresinde onun sevenleri oluyor. Evlenen çiftlerin en çok duası mutlu bir yuva oluşturduklarında oğlan veya kız bebek olsun isterler. Allah dileyene istediğini verir, vermediğinde de bir bildiği var !.
Henüz anne adayı hamileyken bile karnındaki bebeği dışarıdan okşamaya başlar. Eşinden de hediyeler yağmaya başlar. Cinsiyetini öğrenince kıyafet hazırlıkları, kundaklama dahil tüm ihtiyaçları dünyaya doğmadan hazırlanır. Çalışan anneler izin alarak istirahate çekilir ve yavrusuna kavuşma anını bekler. Hani derler ya kadın bir, erkek dokuz doğurur diye. Bu heyecanı sanırım bir çok baba yaşamıştır. Evlat çoğaldıkça heyecan zayıflamaktadır.
Dünyaya sevimli bir bebek olarak gelmek, sevdiklerinle beraber kalmak ne güzel ama maalesef hayat serüveni canlarından zamanla koparabiliyor. Çocukluk çağına doyamadan bazı sebeplerden dolayı gurbete açılıyorsun. Adına geçim kaynağı diyorlar. Aslında birazda kaderini sen belirlemiş oluyorsun. Dünya hırsına kapılarak daha çok kazanmayı düşünüyorsun. Ülkesinden uzaklara gidip nice vatan hasretiyle yanıp tutuşanlar vardır.
Sonuçta sende gönlüne göre iş ve eş buluyorsun, çocukların, torunların oluyor. Dünürlerin bir kısmı uyum sağlıyor, bir kısmı da oğlanı veya kızını kendine çekiyor , senden uzaklaştırıyor. Sen yaşlandıkça karala kampanyası başlıyor. Kulağın duya duya sana istenmedik lakaplar takılarak çağrışımlar yapılıyor. Oğlan gözüne bakıyor ne zaman ölecek diye, kızın da susuyor.
Dünün sevimli büyükleri dikenleştiriyor. Önüne gelene batıyor sanki. Hele birde bir ömür hayatı paylaştığın can dostun gidiverince işte kıyamet kopuyor. Sağlığından fireler vermeye başlıyorsun. Gücün takatin kesiliyor. Ora bura çarparken haneye de küçük çaplı zararlar vermiş oluyorsun. Artık lakabın belli dünün sevimli ihtiyarı oluyor bir affedersiniz ( moruk ) adını unutuyorlar.
Senden kurtuluş çabaları aranıyor. Hele birazcık mirasın varsa şansın var demek ama onu da burnundan fitil fitil getiriyorlar. Eşit taksim yapmadıysan seni kayırdığına yönlendiriyorlar. O da bıkıyor zamanla tabi ki. İhtiyaçlarını gideremiyor san durumun dahada vahim. Hısım akraba çoktan unutuyor seni başımıza kalır diye. Çocukların senden kurtulmak için çabasını sürdürüyor.
Eğer maaşın bir miktar varsa huzur evinde barınma şansında var. O da yoksa vay haline sokakların çocuğu olsan yine merhametli biri elinden tutar, işe katar çalışırsın veya okursun hayatını kazanırsın. Ama yaşın haddini aşınca bu da mümkün değil. Geçmişte zor şartlar altında yaptığın gece kondu niteliğinde oturulmaz kirli paslı evler mecburiyetten sarayın oluverir.
Evlatların çoktan unutur seni. Torunlarının da unutması için senden uzaklaştırırlar. Kapı, penceresinden farklı müzikler çalan , yağmurlu günlerde üstü akan evde hayırseverleri beklersin ama onlarında işi zor yaklaşamazlar. Çünkü istenmedik kokular, ve hastalıklar tüm bedenini sarar. Soba yakayım derken her şeyini bir anda kül edersin. Belediye zor şer kaldırır cenazeni. Allah hiç kimseyi yalnız bırakmasın, sevdiklerinden ayırmasın. Hoşça kalınız.
***** YAŞLANMA SAKIN *****
Nüfusum çok diye fazla övünme,
Varlığın olsa da artık sevinme,
İstenmedik yerde durma, barınma,
İnsan yaşlandıkça yalnızlaşıyor.
Torunlar sevimli haftada arar,
Kızın merhametli arada sorar,
Oğlun menfaatçi kafanı yorar,
İnsan yaşlandıkça yalnızlaşıyor.
Hatunun var iken dostların çoktu,
Huzurda, güvende sorunun yoktu,
Eşini kaybettin firenin koptu,
İnsan yaşlandıkça yalnızlaşıyor.
Ziline basmıyor hayırsever kul,
Erkeği ölünce kadın kalır dul,
Ağabey, akraba oldukça meşgul,
İnsan yaşlandıkça yalnızlaşıyor.
Zekice davransan gülse de yapın,
Düğünde, bayramda çalınmaz kapın,
Atayı incitme elini öpün,
İnsan yaşlandıkça yalnızlaşıyor.
***** ZORLAŞIR *****
Sporunda vardır elbet kuralı,
Yöneten olmalı her an paralı,
Tedavi görmeli sakat, yaralı,
Deplasman yapamaz takım zorlaşır.
Enerji hattında titizlik gerek,
Elektrik çarpar dayanmaz yürek,
Rüzgar, fırtınadan devrilir direk,
Trafo yanarsa akım zorlaşır.
Sağlığın önemi daima önde,
Korumak gerekir geçmişte, dünde,
Dara düşmemeli yarın, bugünde,
Felçli hastalara bakım zorlaşır.
Alın teri ile çalışsam bile,
Bazı işverenler yapıyor hile,
Borçlu bırakanlar düşürür dile,
Senedim ödenmez çekim zorlaşır.
Şiirden, güfteden beste oluşsun,
Okuyan kitleyle yazım buluşsun,
Duygulu sözlerle Zeki konuşsun,
Gelir oluşmazsa yüküm zorlaşır.
Ispartalı Zeki Çelik TÜRKİYE İLESAM il temsilcisi.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.