- 374 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
Düşündüren sözler-10
*Siz bakmayın o Ekonomi ve Sosyoloji kitaplarındaki tanımlara ve bu bilimlerin hocalarının söylediklerine! Kapitalist; üreten değil, tüketen hem de çok aşırı bir biçimde tüketendir. Bir de şuna dikkat edin: Siz hiç aza kanaat eden kapitalist gördünüz mü? Kapitalistlerin emekçilerden en başta istedikleri ise nedir? Aza kanaat etmeleri…
*Geçmişe gidemezsin, geleceğe de. O nedenle geçmişe ve geleceğe gitmeye çalışıp da, boşu boşuna şimdini ziyan etme.
*Bilmekle yapmak farklı şeylerdir. Birçok şeyi biliriz, ama yapmayız.
*Pençene güvenmiyorsan, aslanlık taslama!
*Bilimin karanlığı bile cehaletin ışığından daha aydınlıktır.
*Tökezledin ama düşmediysen yoluna devam edebilirsin; tökezledin ama düştüysen ayağa kalkabilirsin.
*Çocuklarımıza sadece konuşmayı değil, dillerini tutmayı da öğretmeliyiz.
*Beklediklerinle sık sık, beklemediklerinle arada sırada karşılaşırsın.
*Aklını kullanamayanın, aklını kullanacak bulunur.
*Kitle iletişim araçlarının önemini ve gücünü inkar eden, yenilgiye hazır olsun.
*Değiştiremediklerini değiştirebilmen için, öncelikle senin değişmen gerektiğini biliyor musun?
*Yeteneklerini, imkanlarını bilmeli ve ona göre isteklerde bulunmalısın.
*Araç-gerece sahip olmak yetmez; kullanmasını da bilmek gerekir.
*Çalan düdüktür, ama her düdük sesi aynı anlama gelmez. Mesela maçı başlatırken de bitirirken de hakem düdük çalar.
*Silgin yoksa kalemini, çok dikkatli kullanmak zorundasın.
*Emperyalistler, yerli işbirlikçileri olmadan hiçbir şey yapamazlar. O nedenle yerli işbirlikçiler, emperyalistlerden daha tehlikelidir ve öncelikle onlar bertaraf edilmelidir.
*Güçlüler ve zayıflar kriz dönemlerinde belli olur. Zayıflar gider, güçlüler kalır.
*İnsanlığa varmak için uzun adımlar atmak gerekir.
*İnsanlık için yaptıklarının da bir karşılığı var. Ama sana değil, torunlarına.
*Dikkat ettiniz mi, sömürülen uluslar değil de hep birleşerek bir güç oluşturanlar, sömüren uluslar olmaktadır.
*Metanet, olaylar karşısındaki imtihanımızın ilk sorusudur.
*Yüreğin sana doğru yolu gösterir, tabii varsa!
*Özlemiyorsan özlenmezsin de; sevmiyorsan sevilmezsin de…
*En meşhur gezgin ne Vasco de Gama, ne Macellan, ne Evliya Çelebi, ne de bir başkasıdır. Hem yerde, hem yeraltında ve hem de gökyüzünde hiç durmadan gezen, dolaşan Su’dur.
*İçindeki çocuğu yaşatmak istiyorsan her fırsatta oyun oyna, çokça soru sor, sık sık kahkaha at.
*Komşunun evindeki yangını söndürmeye gitmezsen, yanma sırası senin evindedir.
*Varoluşun sırrına erişmek o kadar da zor değil. Ama önce gerçekten yaşadığının farkına varmalısın.
*Zorbanın da kanunları vardır: Kuvvete dayanır ve hep kendinden yanadır.
(Yakında kitap olarak bastırmayı düşündüğüm Oruç Baba’dan Aforizmalar-2 ön çalışmasından alınmıştır.)