.... ........
Bir varmış bir yokmuş ;"diye başlar tüm masallar."
Uzak illerde, bulutların renk değiştirdiği, zümrüt süslü ağaçları, yakut yapraklı çiçekler’le bezeli kırları , gürül gürül ırmakları olan hayal gibi bir kent varmış. Ve o kentin tek sahibi mutlulukmuş .
Masal bu ya :
Kentin sakinleri , sabır, umut, öfke imişler .
Bir de her sokağin köşe başında duran kara çarşaflı öcü varmış "çoçukluk korkularını hatırlatan."
Umut ne zaman sabıra vursa örsünü , öcü o köşeden çıkarmış.
Öcünün tek amacı kentte mutluluğun hakimiyetine son verip kentin hükümdarlığını almakmış. Öcünün amacına ulaşabilmesi için de tek yardımcısı kentin sakinlerinden olan öfke imiş. Kara çarşaflı öcünün bu hırsı, umut ve sabıra herzaman güç vermiş .
Öcü öfkeyi yem edip koca kente sahip olacak ya ; umut da sabırın desteği ile kentin mutlu kalması için didinir dururmuş.
Derken ; anlar saatlere, saatler gecelere gündüzlere akıp gitmiş.
Öfke bu durumdan sıkılmış artık , zira umut ve sabır birlikteliği, öcünün öfkeyi de kullanarak hiddetli korkular salmasına rağmen, sarsılmadan devam etmekteymiş.
Kentin hakimi olan MUTLULUK bir gün halkını huzura davet etmiş. Her sakin için de bir yer göstermiş.
Sabır ve Umuda da dönüp :
Siz benim mutlu kentimde gönlünüzce gezinebilirsiniz.
Demiş...
Öfke ve Öcü size gelince:
Kıyamete dek size de kentimde yer var, fakat şunu asla unutmayın ki , Sabır ve Umut benim kentimin (mutluluğun) yegâne anahtarlarıdır.
Biri diğerine her zaman eşlik eder ve sizin gücünüz onları alt edemez.
Durum karşısında öcü öfkeye bakıp, çarşafı çıkarmış.
O gün bu gündür mutlu kent de, öcü korkusu kalmamış.
Öfke arada bir hiddetlense de umut ile sabrın fısıltıları serin serin esip durdururmuş öfkeyi.
Velhasıl ;
Mutlu Kent de, mutluluğun hakimiyeti Sabır ve Umut ile devam edip gitmiş...
Onlar ermiş murada biz çıkalım kerevetine."
Şeklinde de biter tüm masallar değilmi. "
- Yani diyeceğim o ki ; Masal ve hikayeler de asıla (gerçek olup olmadığına) bakılmaz Fasla (derse) bakılır. Almak istenen ne ise o kadarıda nasibe düşendir.
Masal masumiyetinde mutlu kalmanız dileği ile. - (Gece...)
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.