- 1006 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
HÜSNE BİBİM
Bundan takriben altmış yıl önce evimizin güney kısmında bulunan bir Hüsne bibim vardı. Çok yaşlıydı.Bende o zamanlar küçük çocuktum o zamanlarda evlerimiz tümden toprak kerpiçten yapılmıştı .Yurdumuzun güney bölgesi(Akdeniz bölgesi)
sıcak olur. Yaz mevsimi gelince otlar arasında damların arasında yılanlar çiğenler, akrepler çirit atardı. Hele yanlışlıkla dokunulduğunda veya sıcaktan rahatsız olduklarında ısırdı mı belki de insanları ölündürdüğü bile olurdu. Hüsne bibimde o zamanlarda kimler vermiş veya kimden almışsa bir beşlik parası varmış ama bu beşlik parasını kaybetmiş. Nasıl kaybetmiş nereye koymuş da bulamıyor veya çaldırdı mı? veya yılanlar çiğenlar yuvası olan dileklerine mi aldı gütürdü bilen yok sormadığı hısım akrabası kalmamış iki gözü iki çeşme kıymetli beşli cağını çıkın çıkın içinde kat kat yaparak saklarmış. Ama yine de sahip olamamış. Hüsne bibim ne yapsın gözü görmüyor kulakları duymuyor. Ama kaybettiği beşlicağından da bir türlü vaz geçemiyor. Çareyi akrabalarının eşlerine ağıt yakmakta bulmuş. İşte ağıtları.
Ocaklıkta olur maşa
Karıştırırlar köşe köşe
Bahri’nin gelini eşe
Beşlicamı görmedin mi?
Beşlicaam beşlucaam
Kara gözlü beşli caam
Bahçalarda olur kiraz
Toplarlarda biraz biraz
Hösün Avni’nin gelini Iraz
Beşlicamı görmedin mi?
Beşli caam beşlicaam
Kara gözlü meşli caam
Tarlalarda olur kılıf
Gelinlerde olur zilif
Ahmet’in gelini Elif
Beşlicaamı görmedin mi?
Beşlicaam beşlicaam
Kara gözlü beşli caam
Der dururmuş Hüsne bibim. Kim bilir belki yılanlar akrepler çıkını bulunduğu yerden çekerek yaşadığı deliğe götürmüş de olabilir Bende halâ =Hüsne bibimin beşli cağını arıyorum. Şayet bulabilirsen bozdurup şu ramazan günü onun hayrına dağıtacağım.
Bu yazımı ramazan sohbeti olarak kabul buyurun. Saygılarımla.
06.07.2014/ Hasan TAŞDEMİR
YORUMLAR
BAZEN BU SİTELERDE HEY GİDİ ESKİ GÜNLER HEY. DİYE ÇOK ESKİ GÜNLERİ YAD EDEN ARKADAŞLARA RASLADIM.ESKİDEN YILANLARLA AKREPLERLE KUCAK KUCAĞA YATARDIK. DİNİMİZ TİTRERDİ.İÇECEK SU BULAMAZDIK. BALÇAKLI SU İÇERDİK. HEMEN HEMEN BÜTÜN İNSANLARDA SITMA HASTALIĞINA YAKALANIRDI. VE DİGĞER HASTALIKLAR DA HENUZ KEŞFEDİLEMEMİŞTİ. BİLMİYORUM AMA İNSAN YAŞAM ÖMRÜ ŞİMDİKİ KADAR DA DEĞİLDİ.(ALLAH'IN VERDİĞİ ÖMRE TABİİ Kİ PAHA BİÇİLMEZ.) HER İNSANLARIN HAYATINDA GEÇMİŞ GÜNLERİN ARTI VE EKSİLERİ OLUR ESKİ GÜNLERE KIYASEN BU GÜNLERE PAHA BİÇİLMEZ ESKİ GÜNLERDEN BU GÜNLER DAHA İYİ.. GELECEK GÜNLERDE BU GÜNLERDEN DAHA İYİ OLMASI TEMENNİSİYLE SAYGI VE SELAMLARIMI SUNARIM.
Hasan Taşdemir tarafından 7/11/2014 3:47:36 PM zamanında düzenlenmiştir.
Hasan Taşdemir tarafından 7/11/2014 3:54:31 PM zamanında düzenlenmiştir.