- 794 Okunma
- 2 Yorum
- 1 Beğeni
insan neden kotuluk yapar
nsanların neden iyilik yaptıklarını anlayabiliyorum. Bunun çok yönlü getirisi var. Ama kötülüğü anlayamıyorum. Bir insanın kalbini onarmak varken neden yıkarız, bir insanın gözyaşını dindirmek varken neden ağlatırız, bir insanın ihtiyacını gidermek varken neden yoksul bırakırız, bir insanın derdini anlamak varken neden küçümseriz? İyiliği anlayabiliyorum ama insanların neden kötülük yaptıklarını bir türlü anlayamıyorum…” (Nuran K)
Kuşkusuz insanda iyiliğe meyyal olduğu gibi kötülüğe de meyyal vardır. Fakat uzun süren bir eğitimle insan iyi yöne kanalize olur ve tutumlarını bu doğrultuda geliştirir. Bütün Peygamberlerin, dava adamlarının anne baba ve eğitimcilerin yapmak istedikleri şey de zaten budur. Yani, erdemli iyiliksever insan yetiştirmek…
Peki, erdemli çocuklar yetiştirebilmek için neler yapılabilir?
Çocuk bir potansiyeldir, anne baba, aile ilişkilerinden, sokağa ve oyunlara kadar inmeli ve çocuğa sağlam bir karakter kazandırmalıdırlar. Bunun en etkili yolu çocuğun zihnine iyiliği temsil eden fotoğraflar göndermektir. Yani anne baba yaşantıları ile çocuğa iyiliği öğretmelidirler.
Çocuk arkadaşıyla oynarken ona zarar verir, oyuncaklarını kırar, vurur ve oyun kavga ile sonuçlanır. Anne baba çocuktur bir şey olmaz deyip geçiştirirler. Oysa bu dönem arkadaşlarına zarar veren bir çocuk ileriki hayatında eşine ve çocuklarına da zarar verecektir. Aile en ufak ayrıntıları dahi dikkate almalı ve çocuğu ilmek ilmek işleyerek iyiliği empoze etmelidir. Erdemli insan yetiştirmek uzunca bir uğraş neticesinde gerçekleşir, aile önce bunu göze almalıdır.
Hayattaki en değerli şey insanın iyilik tarafına yatırım yapmaktır. Bu çalışmalar sadece kurumsallaşmış eğitim ortamlarında gerçekleşmez, aksine hayatın bütün safhaları eğitime tabidir. Anne baba bu fırsatı değerlendirerek, hayata iyilik penceresinden bakabilen çocuklar yetiştirmelidirler.
Bir hayvan, kendi türünü kıskaca alır ve parçalar. Karnı doyduktan sonra ise etrafına bakmadan yoluna devam eder. Ama insanın kötüsü öyle değildir, karnı gözü gönlü doysa dahi yıkmaya yakmaya ve talan etmeye devam eder. Dünyanın acı, işgal, soykırım, darbeler tecavüzler, cinayetler, kazalar açlık ve yoksulluğa düşmesinin nedeni kötülüğün galip gelmesidir. Dünyayı bu kötülüklerden arındırmak ise yine iyilere düşüyor.
YORUMLAR
Kötülük kiskanmasin bari birazda iyiliği okuyalım.
hece_taslari
saygılarımı hurmetlerımı sunuyorum.. efendım
İnsanlar çok kez hayvanlardan bile aşağılar birbirlerine işkence etmede.Vahşi hayvan aç olmadıkça avlanmaz.Doyunca bırakır saldırmaz.
İnsanlar görüyoruz öz kardeşlerini katledip ciğerlerini dahi çiğ çiğ yiyebiliyorlar bu tip mahluklara asla insan diyemiyorum.
insan kılığında şeytana esir olmuş nefisinin aç gözlüğünü zülümle garibi masumları ezen yıkanbir yerde ezilmişliğini bastıran insancıklar zümresi.
Bir tas çorba insanlara yeter ama daha çok der yiyemez çoğunu çöpe atarlar.Bir yoksul istese aç olduğunu ihtiyacını belirtse o çöpe attıklarını bile vermezler.Aç gözlü ben merkezli kendisi kadar başkasını da düşünmedikçe insanlar daha ççok acı işkence çekerler.Ne ağlayanlar durur ne acılar son bulur.Oysa ölürken çoğuna kefen bile nasip olmaz .O bile ders olmaz insanlar gaflettedirler.Uyandıklarında insanca düşünmeyi öğrendiklerinde kötülüklerden vazgçip iyilik yapmaya.İyi olmaya döneceklerdir sanırım.Yazınızın konuşu gerçekleri haykırandı silkinmelerine vesile olur umarım .Hayırlı Bayramlar kardeşim .Dua ile.