- 835 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
CHP'LİLERE UZLAŞMA ÇAĞRISI
CHP’ LİLERE BİR UZLAŞMA ÇAĞRISI
Dr. Sadık Özen
Uzunca bir süreden beri CHP içinde yaşanan hizipçilik, cumhurbaşkanlığı için çatı aday açıklamasından sonra artık iyice su yüzüne çıkmış bulunuyor.
Sayın Baykal’ın Genel Başkanlık döneminden başlayarak; bu hizipleşmelerin partinin geleceği için zararlar getireceğini birçok defalar dile getirdim.
Sayın Kılıçdaroğlu genel başkan olduktan 3 ay kadar kısa sürede parti ilkeleriyle bağdaşmayan söylem ve eylemlerde bulunduğunda, anadan doğma bir CHP’li olarak yapılanların yanlışlığına işaret ettim ve düzeltilmesi konusunda önerilerde bulundum.
Hiçbir hizibin içinde ve hiç kimsenin tarafında yer almadım. Büyük Atatürk’ün "Doğru bildiklerinizi söylemekten korkmayınız" sözlerini içime sindirmiş biri olarak, hiç kimseden çekinmeden düşüncelerimi kamuoyu önünde açıkça ortaya koydum.
Sadece kendi görüşlerinin doğru olduğuna inananlar, kimseyle çıkar yarışında olmayan benim gibi birinin yazdıklarına önem verecek değillerdi ya, tabii ki görüşlerime değer veren ve aldırış eden olmadı.
Liderin tutarsızlığı ve örgütün hiziplere bölünmüş olması, sonunda bizi işte bu bulunduğumuz noktaya getirdi. Aslında gelinen bu sonuç kaçınılmaz olmuştu. Zira "Perşembenin gelişi, Çarşambadan bellidir"
CHP, Büyük Atatürk ve İnönü tarafından, yani cumhuriyeti kuranlarca kurulmuş bir partidir. İlkeleri cumhuriyetin temel ilkeleridir. Devrimlerimiz tek parti döneminin bizdeki faziletli yapısı içinde gerçekleştirilmiş olup, bunlarda CHP’nin büyük payı vardır. Atatürk ölünceye ve İnönü partiden ayırlıncaya kadar, kuruluş ilkelerinden ödün verilmemiştir.
Kılıçdaroğlu dönemi ile başlayan, oy alma ve kazanma uğruna ilkelerden verilen ödünler partide büyük tahribata yol açmış, hizipçiliği körüklemiş ve parti içinde bölünmelere neden olmuştur. Oluşan sorunlara çözüm getirileceğine, iktidar partisinin CHP ilkeleri ile bağdaşmayan metotlarıyla hareket edilmeye başlanmış ve sonunda, ilkelere uygun düşmeyen bir çatı aday saptaması yapılmıştır.
Şu anda, son gelişmelerle CHP bir parçalanma hatta yıkılma noktasına yaklaşmış bulunuyor. Neden; çatı adayın, kuşku yaratan ve CHP’nin ilkeleriyle bağdaşmadığı ifade edilen nitelikleri kadar, hatta ondan daha da çok Genel Başkan ve çevresindeki kadronun kuşku yaratan tutumudur. Zira son yerel seçimlerden önce önerilen Ulusal Güç Biriği önerilerine iılgi duyulmamış ve sıcak bakılmamıştır. O dönemde yapılacak bir uzlaşma belki bu durumlara gelinmesine enge olabilirdi.
1972 yılında, İsmet İnönü kendisine karşı komplo niteliğindeki çalışmalarla bertaraf edilmek istendiğinde; partisinin yıpranmasına izin vermemek için, "Kendi kurduğum partimden üzülerek istifa ediyorum" diye kısa bir dilekçe yazarak şapkasını alıp gitmiş ve bir daha da parti içi sorunlarla ilgilenmemiştir. Aksine bir durumda neler olacağını düşünebilir misiniz? Bu son derecede ilkeli ve özverili bir davranış olmuştur. İsmet Paşa bu, O’na daha başkası yakışır mıydı?
CHP köklü bir partidir. Cumhuriyetimizin en büyük güvencelerinden biridir. Gerektiğinde kurucusunun bile ayrılabildiği bir partinin, yarınının ne olacağı belli olmayan kişiler tarafından yıkılması söz konusu olamaz.
Şimdi akıl ile düşünme zamanıdır. Cumhurbaşkanlığı seçimi sonlanıncaya kadar parti içindeki tartışma ve kavgaların bir tarafa bırakılması, Cumhuriyetimizin, Ulusumuzun ve Atatürk ilkelerinin daha çok yara almaması için; ilkeler dpğrultusunda el ele verilerek karşı devrimcelere karşı birleşilmesi gerekiyor.
Bu dönemden sonra Olağanüstü Genel Kongre yapılarak parti içi hesaplaşmalar yapılır, herkes kucağındaki taşları döker, eğer bir hata yapılmamışsa aklanılır, yapanlar varsa partiden uzaklaştırılır, bağlı olunan ilkelerden ayrılmayacak yeni bir yönetim kuurulur ve hayırlı bir sonuca varılır.
Tabii bunın için şu anda partiyi yönetmekte olanlara büyük görev düşmektedir. Eğer kötü bir niyetleri yoksa; sağduyu ve sükunetle hareket ederek, kendilerine aykırı görüşte olanları tehdit etmekten vazgeçerek bir uzlaşma zemini yaratmaları gerekiyor.
Sonuç olarak; su saatten sonra seçimleri boykot etmek ülkemiz ve ulusumuz için hiçbir yarar sağlamayacaktır. Büyük bir kararlılıkla sandık başına gidilmeli ve herkes hür iradeleriyle oylarını kullanmalıdır. Hem bakarsınız şu andaki kuşku ve umutsuzluğun aksine bir sonuçla karşılaşılabilir.
Bu güne kadar yaptıkları, bundan sonra yapacaklarının habercisi olan birine karşı, CHP’li, Atatürkçü ve ulusalcıların verdikleri desteğe şükran borcu olacak birinin tercihi bana dakılcı gelmektedir.
Saygılarımla...
06. 07. 2014
YORUMLAR
chp yenı chp bop projesının tmm ürünüdür denız baykal çokbasarılı olmamakla masa bası sıyasetten sıyrılmamakla beraber dürüst olduğuna ınanıyordum takı tayyıbı baskanlığa tasıyana kadar buda ona fena oynanmış bır oyundu tayyıp basbakan denız baykal cumhurbaskanı olacak sözü ilkelerını satmasına neden olmuştur ..ha bu son 20 vekıl olayındada lıder ulusalcı altı oka sahıp çıkacak iradeyi göstermemiştir .yeni chpnın içine bakın dedım her zaman kaç atatürkçü vekıl bulacaksınız çok kızdılar ama ne yazıkkı haklı çıktım 10 parmağı gecmez dedım yazdım her zaman alevı dostlarım sen kılıçdaroğlu alevı dıye böyle yazıyorsun dedıler oysa buyuk resmı görememişlerdı hala gördüklerını sanmıyorum beledıye secımlerınde destek verdığim kılıçdar oğlunu gercek yüzünü vekıl ettıklerını gördüğümde bu adam ıhanetın tam odağı dedım buda tayyıp gibi secılmış görevlı bahcelı ülküçülerı tasfıye etmek için var edılmış kılıçdar oğluda atatürkçülerı tasfıyede görevli geldiğimiz noktaya baktığımızda her ıkı lıderde tc için andımız içn bır çok konuda basıretsız buldum ve son cumhur secımındae dayatlan aday bardağı tasırmıştır azız nesının dediğigıbı bu ülkenın yüzde 65 aptaldır dedığinde ayağa kalkanlar yalanmı söylemış ben bu aptallar sınıfına gırmıyorum gırmıyeceğimde ..oy vermıyeceğim vatan söz konusu ıse teferruattır sözü havada kalır neden koyun gıbı dayatılan ıkı gerıcı bır pkklı ya mahkum kılındık ... amaç cumhurıyetı kuran partı chp ıle yenıden kuran yıksın modeli kondu önümüze o veya bu hepsı bölmeye hazır kım olursa olsun bu ülkeyı bölmek için görevlılerdır hiç bırıne ınanmadığım gıbı bu günaha bu dayatmaya kışılığımı satarak katılmıyacağım kendıme saygımdan .... kılıçdaroğlu dıyarbakırdakı sözlerı yeterlıdır bu anlamda cıaajanı sezgın tanrıkulu atatürkü sevmıyorum dıyen adam sağ kolu olunca ben neden oy vereyımkı batacaksa akp ıle batsın ha türk halkı daha ensesını dönmedı bır dönse anyayı konyayı görecekler ..hiç bu kadar üçü bır arada haın meclısı görmemıştık en azından yasadığımız süre içinde ... oy verırsem atatürk e ıhanet olur atatürkün sözlerındekı iç mıhraklar iç düşmanlar chp mhp olarak ıhanet içindedırler atatürkün partısı ıle bölünmesıne ekmele oy vererek sağlanmış olacaktır ..
sadikozen
nil gölge
SAYIN HOCAM
Sizin bilgeliğinizden, inanın hiç şüphem yok, duygu ve düşüncelerinize çoğunlukla katılmakla birlikte, hoş görünüze sığınarak yansıtmış olduğunuz konuya biraz bazı konularda muhalefet etmek istiyorum
C.H.P özellikle milliyetçi, muhafazar çevrelerce yani demokrat parti CHP, CHP adalet partisi, kimi zaman eski millet parti destekli çekişmeler
1938 den sonra hasma ne, kindar tutumlarla taaki Sayın Demirellin, Özal karşısında Erdal İnönü desteği ile yani SODEP’in desteği ile Cumhur Başkanı olmasından sonra durağan kavgasız bir hal almış kısasa kısas giden siyasi çekişmelerde Adnan Menderes, Zorlu, polatkan idamı,
Buna misilleme Erim hükümetleri, ardından gelen Deniz Gezmiş Hüseyin inan, mahir cayan idamıları gerek sağ cenahtan gerek sol cenahtan Ulusa büyük acılar siyasi çalkantılar Demirellin 6 defa şapkasını alıp gitmesi 7defa gelmesi
Amerikan 6. filosuna karşı dünyada olduğu gibi ülkemizde de 68 kuşağının ABD v e kapitaliz sermayesine karşı devrimci gençliğin başlattığı şimdi Arap baharına benzer isyanlar emekçi ayaklanmalar ki bendenizde 68 kuşağından bu gibi olaylara tanıklık eden biri olarak
1980 darbesi, Ulusu yaratan Mustafa Kemal Atatürk’ün partisinin kapatılması mal varlığına el konulması Atatürk’ün servetinin bağışladığı Türk dil ve Türk tarih kurumunun Kenan evren ve konseyice lav edilmesi iş bankasında Atatürk’ün ortaklığı ile gelen banka gelirlerinin yurt dışına din adamı yetiştirmek için Rabıtaya aktarılması
Yani Ülkemize şimdi getirilmek istenen şeri kurallarının temelinin oluşturulması Özal hükümetlerinin gizli ajandalarla
ABD ye verilen orta doğuda küçük bir İsrail kardeşliği oluşturacak Kürt milliyetçiliğine ve İran, Irak Suriye ve Türkiye’den koparılacak bölgelerle İranın tehdinden İsraili korumak için, bir kukla Kürt Devletinin oluşturulma çabaları ki şimdi o çabaların meyvesinin alınması için eli kulağında seyreden ABD Türkiye destekli girişimler
AKP iktidara getirme gizli plan ve çabaları, sürecin hızlandırılması için acilen Özalın devre dışı bırakılması ve şüpheli ölümü, Uğur Mumcunun, Hablemit Oğlunun ve diyar bakır Emniyet Müdürü Gaffar Okanın pusu ile ölümü,
Adnan Kahvecinin şüpheli ölümü Susurluk olayları Derin Devletin Ülkenin gidişatında aktif rol oynamaları sizimde bahsettiğiniz gibi bazı vaatler senaryolar, kumpaslarla baykalın kandırılması siyaset dışına çıkarılması
Kılıçtaroğluna yine bu kumpas medyası ile pompalanarak bazı yolsuzluk dosyalarının açıklamaları ile akp bir revizyon öngörülmesi
BOP Büyük Orta Doğu Projelerinin hayata geçirilme planlanması burada rte gizli eş başkanlık verilmesi gerek AB gerek ABD gizli ajandaları ile israile kardeş devletin oluşumu için gerekli güven v eren aynı zamanda iktidar olanaklarını kaybetmemek için istenen her kanunu
Anayasa gerek delinerek gerek kanun hükmü kararnamelerle gerek ABD ve İsrail yararına değiştirilerek mevcut hükümetin kullanılıp
Tarihin çöplüğüne dünyada yalnız bırakılarak terk edilmesi, Arap baharının başlatılması
Saddam’ın, Kaddafinin katlinin Türkiye katkısı ile yapılması, Hüsnü mübareğin sürgüne gönderilmesi Orta doğuda bazı diktatörlerin ABD gelen güçle oluşması şimdi sıra Türkiye’de, çünkü orta doğuda petrol savaşlarından sonra su savaşları ajandada bol miktarda bor madenleri güney doğuda doğal gaz katmanlarına sahip olması
Türk siyasi hayatında çalkantılara yol açmış seksen sonrası kurulan Halkçı parti Necdet calpin başkanlığında Ulusun makûs talihini kuran misak-ı millisini oluşturan Atatürk’ün İnönülerin partisi CHP toparlamaya yetmemiştir
Buda Ülke sathında örgütlü iken darbe ile örgütsüz ve yalnızlaştırılmış tabeladan öteye gidemeyen bir parti konumuna getirmiştir
Genelde siyasiler kolaycılığa kaçar eleştiri mekanizmasına ehem niyet verirler çözümsel bir öneri getirmezler kolaycılık her zaman tercih edilen bir siyasi sav siyasi eleştiri, siyasi yoruma daha meyil v erirler, dünyada en kolay şey nedenlere, niçinler bakmadan kolay yorumlara kaçmak
Gelelim Ülkemizin siyasal politikalarında partilerin siyasi manevralarına tutarsız siyasetin takıyanın, çıkar ilişkilerinin ülke çıkarları önüne çıkma senaryoları, kumpasları ister istemez CHP temelde değil, söylemde bazı takdiklere yönlendiriyor
Baykalın kaset olayından sonra zayıflayan CHP deki ulusalcılarla milliyetçi muhafazakar kanatlarla güçlendirmek, barıştırmak yeni CHP söylemi ne demokrasi ve insan haklarınıda şerbetleyerek ülkenin tümlüğünü sağlamak, işçi partisinin chp kadrolarından nemalanmasını yurt sever Alevilerin CHP den kopmalarını radikal gurup v e partilere katılımlarını engelleme girişimleridir
CHP Ulusalcıların Cumhurbaşkanlığı seçiminde de CHP vaz geçilmez kırmızıçizgilerini çatı adaya hatırlatmak, köşeye sıkıştırarak gerçek düşüncesini halka ve kamuoyuna açıklamaya zorlama, gizli ajandası var mı yok mu şüphesini ortaya çıkarma
Tek adamlık geçişine Atatürkü yok etme zihniyetine karşı bir çatı ortak set, ortak güç oluşturma yani kumpas mimarını, kumpas senaryolarla güçsüzleştirme prestijini kırmaya, karizmasını kırmaya yönelik çabalar olduğunu düşünüyorum
Ülke bölünmenin, ülke Allah muhafaza mezhep çatışmasının eşiğinde birileri diyor ki benden bizden olmayanları yok etmek için güç bende, asıl önemli olan düşünce
Ana fikir dikkatli olması gereken hızla menzile gitmeye çalışan tehlike bu
Ülkede siyasi çekişme den öte, Vatanın geleceği tehlikede “söz konusu Vatansa” gerisi teferruattır Sayın Hocam
Saygılarımla
_____Ali Cemal AĞIRMAN______
sadikozen
şair67
Saygılarımla
Sayın Sadık ÖZEN,
Basiretsiz, öngörüsüz ve işbirlikçi siyasetçiler sayesinde Türk halkı çaresiz ve seçeneksiz bırakılmıştır. Cumhurbaşkanlığı seçimi kurgulanmış bir seçimdir. Karşımıza konulan her üç aday da ABD projesidir. Bu seçimden sonra Türkiye Cumhuriyeti bitirilecektir. Ulus devlet yok edilecektir. Kime oy verilirse verilsin Kaybeden TC, kazanan ise küresel güçler (ABD olarak okuyun) olacaktır. Görünen o ki, RTE her şartta seçilecektir. Ancak karşı olanlar sandığa gitmezlerse seçilenin karşısında reddeden bir grup olacaktır. Ben de sandığa gitmemeyi (seçim gününe kadar olacak gelişmeleri de izleyerek bir değerlendirme yaptıktan sonra) düşünüyorum. En azından bizlere dayatılan adayları kabul etmediğimi ifade edeceğim.
Belki de bu protesto (sayısal çoğunluğa bağlı olarak) Eklemettin Beyi aday gösterenlere uyarı olacak ve bundan sonraki icraatlarında Cumhuriyet değerlerine Ve Atatürkçü Düşünceye bağlı hareket etme imkanı sağlayacaktır.
Saygılarımı sunar, sağlıklı günler dilerim.