- 1319 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Tartşılası değil mi....
...Van dan sevgilerle derken insan kuş misali:)Burada tanıdığım bir kaç kişi ve hikayesi....
yolda akbaba görmüştüm.ve gezinirken bu resim i gördüm pek hoştu doğrusu hayatın gerçekleri derken...acaba bir çocuğun oluşumu mu aşk/ı öldüren ve başka kapıları çaldıran diye düşünmeden de edemedim:) Araştırması gereken bir durum.İstatistiklere bakmalı derken aklıma bir yazı geldi iki yıl önce okuduğum.Hem evlat isteyen hemde evlat daha yolda iken başka bedenlerde soluklanmak ?
Düşünülesi bir konu...gururla bebeğini taşıyan kadın yüce duygular içindeyken..:(..alt beyin devreye girerek yeni heyecanların içine dalmalı dermiş...peki bu bebeğe ve kadına ihanet değil de nedir.....?
Tartşılası değil mi....
YORUMLAR
Aynen güzel can sevdiğin daha doğrusu kendin mutluyken kendine ilah yaptigin kadin sirf anatominin salyalarinin aktigi zamanda harcadigin bir eşyaya döner o senden toplayıp aldiği o ask sevda nağmeleriyle senden askinizdan bir parca doğurmak üzereyken sen nefsinin peşinde offfff bu zalim bi hikaye uzuluyommmm mavisim valllla
Değerli şair dost , ihanet işte çok açık ve çok net ihanettir... Ha o ihanetlerin detay konularını Ahmet , Mehmet, Ayşe , Fatma ne kadar da tartışabiliriz desek de, tartışmasız olan şey nedir ? Ap açık ortada olan ihanet değil midir ?
Çoğu zaman bildiğimiz şeylerin monoloğa dönüşen tartışmalarını yaparız boş yere hemde ... İşin özü , her insan , davranışlarıyla değerlendirilir... İhanet eden insanların da o ihanetleri, aldattığı eşleri, aşkı ya da ihanet edilen dostu tarafından değerlendirilir elbet... Ha laga, luga etmeye gerek de yoktur... Şerefli bir insan , ihaneti gördüğünde , anladığında o kişiyi ve o kişiyle olan tüm ilişkilerini bitirir ve uzaklaşır...
Açık net ve son derece basit konulardır bunlar. 2 kere 2 nin 4 ettiği açık ve net ise , neyini tartışmak gerek onu da pek anlamam ya... Yine de konuyu dini açıdan biraz incelediğimizde ;
*
NUR suresi 2. ayetin meali ( Diyanet İşleri ) :
Zina eden kadın ve zina eden erkekten her birine yüzer değnek vurun. Allah’a ve ahiret gününe inanıyorsanız, Allah’ın dini(nin koymuş olduğu hükmü uygulama) konusunda onlara acıyacağınız tutmasın. Mü’minlerden bir topluluk da onların cezalandırılmasına şahit olsun.
*
NUR Suresi 4. ayeti meali ( Diyanet İşleri ) :
Namuslu kadınlara zina isnat edip sonra da dört şahit getiremeyenlere seksen değnek vurun. Artık onların şahitliğini asla kabul etmeyin. İşte bunlar fâsık kimselerdir.
*
NUR suresi 6. ayet meali : ( Diyanet İşleri )
(6-7) Eşlerine zina isnat edip de kendilerinden başka şahitleri olmayanlara gelince, onların her birinin şahitliği; kendisinin doğru söyleyenlerden olduğuna dair, Allah adına dört defa yemin ederek şahitlik etmesi, beşinci defada da; eğer yalancılardan ise, Allah’ın lânetinin kendi üzerine olmasını ifade etmesiyle yerine gelir.
Durumu kısaca özetleyecek olursak , kadının veya erkeğin zinası için en az 4 kişinin şahitlik etmesi gerekmekte olup, eğer erkeğin ya da kadının kendinden başkaca bir şahit yoksa 4 kere arka arkaya ( o dört kişinin yerine geçmek üzere ) yemin ederek ve bir kez daha 5. kere de yukarıdaki mealde görüldüğü üzere ifade etmesi gerekir. Zina, aldatma kesin ispatlanabilirse ; Yani , iki insanın birlikte karıştıkları bir zina olayını 4 şahit huzurunda törenle işlemeyeceklerine göre , bir mucize olur da zinayı ispatlayabildikleri takdirde ,Zinayı yapan erkek veya kadına 100 er değnek vurulması gerekmekte olup , eğer zina iddiasında bulunan kişiler zina iddiasını ispat edemezlerse onlara da 80 değnek vurulması gerekmektedir. ( herkes hakkını alacak kısacası )
Bu konuda örneğin değnek uzunluğu, değnek çapı, değneğin ağacının cinsi ,rengi , deyneğin ıslatılıp ıslatılmadan mı vurulacağı ,yerli mi yoksa ithal değnek de kullanılıp kullanılamayabileceği , değneğin hangi bölgelere vurulacağı vs. gibi önemli bilgilere ise şahsen ben ulaşamadım ... Toparlayabildiğim bilgiler bunlardır.
*
Aldatma ve zina ile ilgili böylesine ciddi bir konuya gereken ciddiyette bir açılım getirmeye ve sizin tartışma ihtiyacı duyduğunuz bu konuda bir yarar sağlamaya gayret ettim değerli arkadaşım.Dilerim ve umarım yararlı olabilmişimdir.
Hayırlı Ramazanlar ve Esenlik dileklerimle...
Mert YİĞİTCAN tarafından 7/6/2014 12:12:37 PM zamanında düzenlenmiştir.